Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تلفن‌های همراه ارزان قیمت از بنده کلاهبرداری کرده اند.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت، در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خودم بودم که در صفحه اینستاگرامی یکی از چهره‌های معروف اینستاگرام تبلیغی از تلفن‌های همراه با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و باتوجه به اینکه این شخص در جامعه شناخته شده بود بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور وارد صفحه‌ای که وی معرفی کرده بود شدم و مبلغی برای خرید یک تلفن همراه برای آن‌ها واریز کردم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سایبری عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و ضمن احضار این شخص به پلیس فتا پایتخت در اظهارات اولیه مدعی شد بدون اطلاع از نیت این فرد تبلیغات وی را در صفحه خود منتشر کرده است، در ادامه اقدامات تخصصی تلفن همراه متهم اصلی نیز شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه توسط شخصی که مردم به آن اعتماد دارند به بهانه فروش تلفن‌های همراه با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را به فروش فوری ترغیب و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رییس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بستر‌های رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید.

پربیننده ترین مرگ پر ابهام مادر ۱۳ ساله و نوزادش در ارومیه تصادف عجیب پشت چراغ قرمز! + فیلم تیرباران و قتل مداح معروف در بازار ماهشهر مردانی با لباس و تجهیزات پلیس دختر جوان را ربودند! پسر اسیدپاش پدر و برادر خردسالش را سوزاند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جرایم سایبری فروش گوشی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی

ایتنا - بخش فتوا در وزارت اوقاف کویت فتوایی صادر کرد که استفاده از انگشت یا صورت مرده را برای باز کردن قفل تلفن همراه او ممنوع کرد.
بخش فتوا در وزارت اوقاف کویت فتوایی صادر کرد که استفاده از انگشت یا صورت مرده را برای باز کردن قفل تلفن همراه او ممنوع کرد.

این فتوا در پاسخ به درخواست اداره تشییع جنازه شهرداری کویت که درخواست‌های بستگان متوفی را مبنی بر استفاده از اثر انگشت یا صورت متوفی برای باز کردن قفل گوشی وی صادر شده است.

روز جمعه بسیاری از رسانه‌های داخلی سند رسمی بخش فتوا را منتشر کردند که در آن پاسخی به اداره امور تشییع جنازه داده شده بود مبنی بر اینکه دسترسی به تلفن شخص متوفی برای حفظ حریم خصوصی وی به دلیل مواردی که وجود دارد جایز نیست.

در این فتوا توضیح داده شده است که در صورت لزوم، تلفن توسط قوه قضائیه یا مرجع صالح امنیتی بررسی شود.

این فتوا واکنش‌های متفاوتی را در میان وبلاگ‌نویسان کویتی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی از غیرقابل قبول بودن دسترسی به حریم خصوصی متوفی حمایت کردند، در حالی که گروهی دیگر گفتند که باز کردن تلفن فرد متوفی برای به دست آوردن اطلاعات مهم مربوط به خانواده وی ضروری است.

یکی از وبلاگ نویسان نوشت: "آنها با متوفی عکس سلفی می‌گیرند و با وقاحت علیه حریم خصوصی او عصیان می کنند، متأسفانه در زمان ما دیگر هیچ قداستی برای مرده وجود ندارد."

وبلاگ‌نویس دیگری نیز نوشت: «برعکس، این درخواست منطقی به نظر می‌رسد زیرا ممکن است تلفن او حاوی سابقه سوابقی باشد که به دیگران بدهکار است و خانواده او ممکن است در جریان این بدهی‌ها نباشند. فرد متوفی هم درباره بدهی‌هایش در وصیت نامه خود چیزی ننوشته است، پس قبل از دفن او این کار را بکنند.»

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟