Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش کرده تا در راستای اعتلای اهداف خود، از طرح های پژوهشی بررسی تطبیقی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان کارآفرین ایران و ژاپن و آگاه‌سازی و توانمندسازی خانواده‌های آسیب پذیر در دوران کرونا حمایت کند.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار در جمع بندی عملکرد چهارساله خود در دولت تدبیر و امید، به انتشار گزارشی از حمایت و بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی و کاربردی و زیربنایی در حوزه زنان و خانواده پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این معاونت ضمن ارج نهادن به دغدغه‌های پژوهشگران حوزه زن و خانواده تلاش کرده تا ضمن رصد نیازهای پژوهشی و تعامل مثبت و سازنده با نهادهای پژوهشی، حفظ و ارتقا کیفیت محتوای پژوهش‌ها همراه با افزایش کمی آنها را مد نظر قرار داده و نتایج به دست آمده را در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به کار بندد.

این معاونت، با رویکردهای متنوعی مانند آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، حقوقی و تعمیق باورهای دینی از ۳۸ طرح پژوهشی حمایت کرده است که در حوزه خانواده طرح‌هایی از قبیل خانواده مستحکم، سبک زندگی متأهلین و تعیین کننده‌های آن، راهکارهای کاهش طلاق در ایران بر اساس فراتحلیل پژوهش‌های طلاق در دو دهه اخیر، گفتگوی بین نسلی در جامعه با تاکید بر مسائل زنان، دختران و خانواده، کشف الگوهای ارتباطی در روابط زوجین و شناسایی موانع ارتباطی و همچنین گفتگو های بین نسلی «خاطرات جنگ در دوران صلح» از جمله طرح‌های مورد حمایت محسوب می‌شود.

در زمینه آسیب‌های اجتماعی، فراتحلیل مطالعات ایرانی حوزه آسیب‌های خانواده به منظور ارائه شاخص‌های خانواده سالم و تدوین برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان نیز به همراه چندین طرح دیگر با موضوعات مرتبط مورد حمایت معاونت قرار گرفته است.

بررسی تطبیقی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان کارآفرین ایران و ژاپن، ارائه مدل توانمند شدن سیاسی زنان نخبه پس از انقلاب و طراحی مدل آگاه‌سازی و توانمندسازی خانواده‌های آسیب پذیر در دوران پاندمی کووید ۱۹ سه عنوان از طرح‌های پژوهشی در زمینه توانمندسازی زنان و خانواده است.

در زمینه حقوقی نیز امکان سنجی فقهی نظریه برابری دیه زن و مرد، تدوین لایحه اصلاح حق طلاق در قانون مدنی و راهکاری تازه برای حل توأمان مسائل مهریه و کاستی‌های حقوق زنان از جمله طرح‌های پژوهشی انجام شده است.

همچنین در حوزه تعمیق باورهای دینی اثربخشی باورهای دینی بر تاب آوری فردی و اجتماعی دختران و زنان، عوامل مؤثر بر پایداری ارزش‌های دینی در بین دختران و زنان و تحلیل روانشناختی-جامعه شناسی عفاف و حجاب در پژوهش‌های داخلی از جمله طرح‌های حمایت شده محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 505196

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رییس جمهور زنان زنان سرپرست خانوار حقوق زنان حمایت از زنان سرپرست خانوار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری