Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرآیند انتخاب شهردار نیز در حال بررسی است و امیدواریم با استفاده از شایسته سالاری و به دور از هر گونه حواشی و سیاسی کاری شهردار خوبی انتخاب شود. - اخبار استانها -

فرزانه کلاهدوزان با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهانپیرامون نیازها و ضرورت‌های موجود در شهر و شورای شهر، اظهار داشت: دغدغه‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف به ذهن من و بانوان مختلف وجود داشت و با این رویکرد، به منظور رفع مشکلات، وارد این عرصه شدم و امیدوارم که این وظیفه سنگین را که بر دوش خود حس می‌کنم بتوانم به درستی برای بانوان شهرم انجام دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم اصفهان این است که شهر قابل زیست و شهری برای سکونت باشد، که برای عملی شدن آن، پیش از انتخابات یک سری برنامه‌ها را ارائه و افکارمان را در معرض قرار دادیم، که در همین راستا شورایی تشکیل شد که اکنون نیز مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مدتی که پس از انتخابات نتایج مشخص و اعلام شده است همه کسانی را که می‌شناختم در حال انتقال دغدغه‌هایشان به من هستند، که از نظر من فضای خوب و مثبتی ایجاد شده که این طوفان‌های مغزی  نتایج و ایده های خوبی را در پی خود دارد.

ویژگی‌های شهردار آینده اصفهان و رویکردهای شورای شهر/ جایگاه از دست رفته اصفهان را باید بازگرداندعضو منتخب ‌شورای ‌شهر اصفهان: شهردار باید فردی متدین، انقلابی، عالم، متخصص باشدگمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های شهردار صحت ندارد/ وجود محروم‌ترین نقاط شهری در اصفهان

کلاهدوزان با بیان آنکه تمام پیشنهادها، دغدغه‌ها  برنامه‌هایم را به صورت لیستی مدون، پس از بررسی‌های متعدد طراحی و ایجاد شده است، بیان کرد: پس از تکمیل نهایی این لیست، آن را در شورا و با اعضاء ششمین دوره شورای شهر اصفهان در میان خواهم گذاشت؛ در شورای جدید همه به دنبال انجام وظیفه هستند که در پی این موضوع مقرر شد که دغدغه‌ها و اولویت‌های اعضای شورا مطرح و به عنوان منشور شورای شهرششم مدون شود و اولویت‌های شهری را بر اساس شعار انتخاباتی خودمان مبنی بر حق اصفهان زندگیست را به خوبی پیش بریم.

ضرورت تهیه و تدوین منشور شهری در شورای ششم

وی ادامه داد: با گروه‌های فرهنگی ارتباط برقرار کرده‌ایم و درباره مسائل مختلف به ویژه بانوان در حال بحث و گفت‌وگو هستیم چرا که بیشترین وظیفه خود را در مسائل زنان و خانواده می‌دانم و امیدوارم با استفاده از یک خرد جمعی از ظرفیت نخبگانی شهر منشور شورای شهر تهیه و تدوین شود.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون برنامه‌ها و رویکرد این دوره از شورای برای نشاط و تفریح بانوان اصفهانی، خاطرنشان کرد: خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه است اما اینکه مسائل از شعار به عمل برسد بسیار مهم است، دغدغه‌ها و چالش‌ها بسیار است چرا که بانوان در هر منطقه مشکلات مخصوص به خود را دارند. در همین راستا نقش شورا باید نقش تسهیل‌گری باشد و با توجه به منشوری که در اسناد بالادستی شورا تهیه می‌شود هرکس باید ضمن بهره‌گیری و شناسایی ظرفیت افراد و محلات مختلف با اولویت بندی به مشکلات مناطق رسیدگی کند.

بهره‌گیری از کمک ساکنین محلات برای مرتفع سازی مشکلات مناطق مختلف

وی افزود: به عنوان مثال در یکی از بازدیدهای من در یکی از مناطق مشاهده کردم که بانوان سرپرست خانوار برای شغل خود دچار مشکل هستند چرا که آنها شاغل بودند اما آن محل نیازمند یک بازارچه خود اشتغالی بود، که در همین راستا با بهره‌گیری از همراهی خود افراد محلات که بر شرایط خود کاملا واقف هستند در تسهیل وضعیت بسیار اثرگذار است چرا که مشکلات هر منطقه‌ای باید با توجه به کمبودهای همان منطقه شناسایی و رفع شود.

رویکرد شهردار اصفهان نسبت به بانوان

کلاهدوزان پیرامون چگونگی فرایند انتخاب شهردار جدید شهر اصفهان و وظیفه او در قبال بانوان اصفهانی، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است، که در همین راستا هیئت اندیشه‌ورزی تشکیل شده که فرآیندی با توجه به نظرات اعضای شورا مقرر که اکنون معیارها و شاخص‌ها در حال بررسی است.

شهردار باید نیرویی کارآمد، متعهد و آشنا با مسائل شهری باشد

وی با بیان آنکه مهم‌ترین معیار انتخاب شهردار آن است که نیرویی کارآمد و متعهد و آشنا با مسائل شهر باشد، ادامه داد: فرآیند انتخاب شهردار نیز در حال بررسی است و امیدواریم با استفاده از شایسته سالاری و به دور از هر گونه حواشی و سیاسی کاری شهردار خوبی انتخاب شود.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، پیرامون رویکرد شورای اسلامی شهر برای فعالسازی مجدد فراهنگسراها در سطح شهر اصفهان، گفت: برخی فرهنگسراها در سطح شهر بسیار فعال هستند و اقدامات خوبی داشته‌اند و برخی از فرهنگسراها دیگر آنطور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و یا واگذار شده‌اند که به طور قطع باید پیرامون این موضوع بررسی‌های میدانی صحیح و برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

وی افزود: تاکنون با تمام بخش‌های مدیریتی و معاونت‌های شهرداری جلسه گذاشته شده که با شناسایی کامل شرایط تصمیم‌گیری دقیقی در این زمینه صورت خواهد گرفت، و باید توجه داشت که در این دوره شورای شهر دغدغه‌های فرهنگی بسیار زیاد است و همین موجب ارتقاء وضعیت به ویژه در حوزه فرهنگی می‌شود.

کلاهدوزان در پاسخ به این سوال که تاکنون در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی شعار زیاد داده شده است اما مردم آنطور که باید فضای فرهنگی و پرنشاطی را نداشته و تجربه نکرده اند، پیرامون رویکرد شورای ششم گفت: چهره‌های فرهنگی بسیاری در ترکیب 13 نفره شورا وجود دارد که همین مسئله موجب هم‌افزایی آنها می‌شود، ضمن آنکه اکنون همدلی خوبی در میان اعضاء شورای شهر وجود دارد. تاکنون هیچ حرکت فردی در میان اعضاء نبوده و همچون اکنون حرکت رو به جلویی خواهیم داشت، که این مسئله فرصت مناسبی است و امیدواریم وجود این ترکیب فرهنگی برای شهرمان فرصتی بزرگ به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان با کاهش تراکم‌فروشی و شهر فروشی به درآمد پایدار دست یافت، بیان کرد: در برنامه‌های 1405 و برنامه‌ای که اکنون ارائه شده است شاهدیم که حرکت به سمت جلو بوده اما اینکه قول دهیم که شرایطی قطعی به وجود آید که تراکم فروشی کاهش یابد به نظر یک قول غیر واقعی است اما امیدوایم بتوانیم گام‌های مثبتی را در این راستا برداریم.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: در بودجه 1400 هم سعی شده که این سهم کم شود و اعضای شورای فعلی نیز این دغدغه را دارند و نگرانی دارند که شهر از جیب مردم اداره نشود و با بهتر شدن نظارت درامدها به سمت شفاف شدن برود.

وی در پاسخ به این سوال که هیچ نهادی به اندازه شهرداری در توسعه سلامت شهروندان موثر نیست، با توجه به تجربیات شما دغدغه‌های موجود در این فضا چیست، اظهار داشت: این مسئله واقعا بسیار مهم است و در کشور ما هر دستگاهی به عنوان یک جزیره‌ای مجزا به حساب می‌آید که یک سری اهداف خاص خود را دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که همه ما سوار یک کشتی هستیم و با ارتقاء هم‌افزایی هرچه بیشتر موجب کاهش موازیی‌کاری‌ها خواهیم شد.

کلاهدوزان افزود: سلامت محیط زیست و هوا برای همه موثر است که نقش شهرداری به عنوان یک تسهیل‌گر می‌تواند به عنوان یک مرکز ثقل باشد و تعامل میان نهادها را بیشتر کند همچنین در بحث سلامت فضاهای بسیاری در اختیار شهرداری است و از نظر سبک زندگی می‌توان آموزش‌های بسیار خوبی به مردم ارائه کرد، در این مدت دوستان مختلفی در دانشگاه‌ها تماس داشتم که این دوستان طرح‌های خوبی را ارائه کردند که امیدواریم با تعاملی سازنده، شاهد رشد خوبی در حوزه سلامت باشیم.

با هم‌افزایی و جزیره‌ای عمل نکردن دستگاه‌ها به نتایج خوبی می‌توان دست یافت

وی با بیان آنکه در مبحث خانواده سند ارتقاء خانواده و زن را داریم و در صورتی که هم با یکدیگر متحد شوند و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند، کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد، تصریح کرد: البته شاهد پیشروی دستگاه به سمت هم‌افزایی با یکدیگر هستیم چرا که جامعه ما به این بلوغ فرهنگی در این حوزه رسیده است.

شورای شهر، باید مجموعه‌ای مطالبه‌گر باشد

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون این موضوع که شهرداری باید چتری برای تعامل دستگاه ها باشد، در مورد دیدگاه رویکرد مناسب با این موضوع، گفت: با توجه به اینکه شورا یک پشتوانه رای دارد، می‌تواند مطالبه‌گری کند، همچنین شورا وظیفه نظارت را نیز برعهده دارد که قوانین آن در وزارت کشور به صورت دقیق‌تر در حال پیشروی است و با توجه به اینکه شورا به سمت پارلمان شهری می‌رود اگر به درستی نقش خود را ایفا کند می تواند به این سمت برود که نه تنها از شهرداری بلکه از دیگر دستگاه ها نیز مطالبه‌گری کند.

ضرورت راه‌اندازی شهر هوشمند

وی با بیان آنکه سلامت چیزی است که همه می دانند اما همه نسبت به آن بی اعتنا هستند، پیرامون برنامه و رویکرد شورای شهر ششم برای راه‌اندازی و توسعه شهر هوشمند، اظهار داشت: حرکت به سمت شهر هوشمند از برنامه‌های بسیاری از اعضای شورای شهر بود که البته شهر هوشمند واژه بزرگی است و زیرساخت‌های آماده شده و باید به این نکته توجه داشت که به موجب همه‌گیری بیماری کرونا جهش خوبی را در این راستا داشته‌ایم و همه به میزان ضرورت وجود این زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی شهر هوشمند پی بردند.

کلاهدوزان افزود: چالش کرونا سبب ایجاد بستر مناسب برای راه‌اندازی شهر هوشمند شد و راه 10 ساله را توانستیم در یک سال برویم. همچنین شاهدیم که همه کشور به این سمت حرکت کردند و باید از این فرصت برای بررسی الگوهای شهر هوشمند استفاده درستی صورت گیرد، اما چیزی که اهمیت دارد پیشگیری از موازی‌کاری‌ها در دستگاه‌های مختلف برای به سرانجام رساندن این کار مهم است.

وی ادامه داد: اصفهان ظرفیت خوبی در زمینه برنامه‌نویسی و نرم افزار دارد که باید از این ظرفیت‌ها و به ویژه استارتاپ‌ها باید به خوبی استفاده شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری برای ایجا شهر هوشمند حرکت کنیم، مسئله‌ای که در بسیاری از مسائل اجتماعی نیز تاثیر مثبت دارد.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که توسعه گاهی موجب آسیب رساندن به میراث شهری اصفهان شده و رویکرد این دوره از شورا نسبت به حفظ بافت تاریخی توأم با توسعه شهری چیست، ادامه داد: از توسعه نمی‌توان گریزی داشت اما شهر اصفهان وابسته به میراث فرهنگی است که در این زمینه استفاده از گروه‌های کارشناسی متخصص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای حل این تعارض باید از گروه‌های متخصص و کارشناس برای تصمیم‌گیری صحیح بهره گرفت.

وی با بیان آنکه هر چه ظرفیت گروه های متخصص بیشتر شود نظرات نیز دقیق‌تری شکل می‌گیرد تا هم زمان با توسعه شهری از آسیب رسانی به میراث فرهنگی جلوگیری شود پیرامون پارامترهای لازم برای انتخاب شهردار آینده شهر اصفهان، گفت: بنده تنها بانوی این شورا هستم و معیارهایی را در این زمینه دارم اما به نظرم در کنار این موضوع باید دیدگاه شایسته سالاری وجود داشته باشد. در دوره‌ای دنبال این بودند که فلان تعداد بانو در سطح مدیریت شهری باید کرسی داشته باشند و به کمیت‌ها توجه می‌شد اما اکنون دغدغه ما شایسته سالاری است و ممکن است تعداد کرسی بانوان از آنچه ما در نظر داریم بیشتر هم باشد.

توسعه باید همراه با پیوست فرهنگی ویژه شهر اصفهان همراه باشد

کلاهدوزان افزود: مسئله مهم هویت بانوان است و باید به سمتی برویم که بانوان ما به خودباروری برای حضور در میدان عمل برسند. دغدغه من مسائل فرهنگی بانوان است تا به طور مثال بتوانیم یک شهر دوستدار مادر و کودک داشته باشیم همچنین در برنامه‌های شهری باید یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد، پیوستی که تمرکزش بر خانواده و بانوان باشد. این درست نیست که فقط بدون درنظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی متناسب با خود به دنبال توسعه باشیم بلکه همچون مبحث میراث فرهنگی توسعه باید منطق با فرهنگ بومی شهر شکل گیرد.

وی با بیان آنکه در دغدغه های بسیار ساده مردانه نگاه می‌شود در صورتی که با یک نگاه دقیق می‌توان بستر بسیار خوبی برای بانوان شهر ایجاد کرد در پاسخ به این سوال که شهرداری آینده تسهیل‌گر امور فرهنگی است یا به نوعی کنشگر است،اظهار داشت: شهرداری از نظر فضا و وسعتی که دارد کار فرهنگی جزئی از کارهایش است و شهرداری باید وارد مسائل فرهنگی شود و باید نظارت درستی از مناطق تحت کنترل شهرداری صورت گیرد و باید مطالبه‌گری تداوم داشته باشد.

فرزندان ما مولفه‌های گام دوم انقلاب هستند و باید بستر مناسب را برای آنها فراهم کرد

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اما درباره نهادهای فرهنگی که وجود دارد اگر بستر تسهیل‌گری فراهم باشد شهرداری نیز می‌تواند تسهیل‌گری کند. فرهنگ مقوله‌ای اعتقاد محور است برای آنکه بتوان در آن به نتیجه مطلوبی دست یافت و در صورتی که نگاه‌ها متفاوت باشد به سمت جنگ فرهنگی می‌رویم اما باید هم افزایی داشته باشیم.ما بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را داریم که در آن ایشان 40 سال آینده را ترسیم کردند و باید این را بدانیم که فرزندان ما مولفه‌های گام دوم هستند که باید بستر مناسب را برای آن‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/163/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پاسخ به این سوال شایسته سالاری انتخاب شهردار همین راستا شهر هوشمند راه اندازی اعضای شورا برنامه ها هم افزایی دستگاه ها شورای شهر دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران