Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی گفت: امسال برای ۱۱۵ هزار هکتار کشت پنبه برنامه ریزی کرده بودیم، اما به علت گرما و خشکسالی بی سابقه پیش بینی می‌کنیم ۸۰ درصد این برنامه تحقق پیدا کند.

وی سطح زیرکشت پنبه در سال جاری را بر اساس گزارش‌های رسیده از استان‌های پنبه خیز کشور نزدیک به ۹۰ هزار هکتار عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزارجریبی با بیان این که پنبه در ۲۰ استان کشور کشت می‌شود، اظهار داشت: شش استان اصلی کشت این محصول شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، فارس و اردبیل هستند و خراسان رضوی با حدود ۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت در رتبه نخست جای دارد.

وی، سطح کشت پنبه در سال گذشته را ۹۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۲۷۰ هزار تن وش پنبه در کشور تولید شد.

وی درباره آب مصرفی گیاه پنبه اذعان داشت: در استان‌های شمالی و دشت مغان در اراضی کشت پنبه ۵ هزار متر مکعب آب در هر هکتار مصرف می‌شود و در مناطق خشک مصرف آب به حدود ۱۱ هزار متر مکعب در هر هکتار می‌رسد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در همین حال به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش بهره وری آب، مزارع پنبه خود را به سیستم آبیاری تیپ یا قطره‌ای مجهز کنند.

وی عملکرد تولید وش پنبه طی دو سال اخیر را رو به رشد دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد تولید وش پنبه از ۲۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به ۲۵۰۰ کیلوگرم رسیده است.

هزارجریبی افزود: با اقدامات انجام شده پیش بینی بر این بود که عملکرد تولید این محصول به ۲۷۰۰ کیلوگرم در هکتار تا پایان برنامه ششم توسعه برسد، اما بروز خشکسالی، برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی، نیاز کشور به وش پنبه را طبق میانگین مصرف سال گذشته نزدیک به ۳۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد صنایع جدید نساجی ظرف سه سال اخیر، پیش بینی می‌شود نیاز این صنایع به ۴۵۰ هزار تن وش پنبه برسد.

کد خبر 5251042

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پنبه اوپک پلاس قیمت دلار وزارت نیرو اوپک ویروس کرونا قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی رمز ارز نهاده های دامی اقتصاد آمریکا بانک مرکزی ایران قیمت یورو بازار سرمایه هزار هکتار کشت پنبه پیش بینی وش پنبه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است