Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نوروزی در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد این اولویتها را شامل "پهنبه‌بندی حریم شهر مشهد، طرح بلندمرتبه‌سازی در این کلانشهر، طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و پروژه‌های مکمل زیارت" اعلام و اظهار امیدواری کرد که اعضای ششمین دوره شورای شهر مشهد این موارد را پیگیری کنند و به سرانجام رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات گره‌گشایانه و موفق پنجمین دوره شورای شهر مشهد اشاره و بیان کرد: چند موضوع همچون "پهنبه‌بندی حریم شهر" بر زمین مانده که در صورت غفلت و عدم رسیدگی لازم و بهنگام منجر به گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد می‌شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین "طرح بلندمرتبه‌سازی" در این شهر باعث می‌شود امتیازاتی در اختیار کسانی قرار گیرد که در اختیار مردم عادی نیست.

وی ادامه داد: "طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)" هم نهایی نشده که باید مورد توجه ششمین دوره شورای شهر مشهد باشد. 
نوروزی همچنین گفت: دوره پنجم شورای شهر "پروژه‌های مکمل زیارت" را نیز برای استفاده از ظرفیت حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد و توسعه اشتغال از این رهگذر تعریف نمود که با ایرادگیری برخی نهادها هنوز بر زمین مانده اما نیازمند پیگیری در دوره بعدی مدیریت شهری است. 
وی افزود: امیدواریم که اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد این موارد از سرفصلهای لازم مدیریت شهری مشهد را پیگیری کرده و تکلیف آنها را به سرانجام عملیاتی لازم هدایت نمایند. 

هزینه ۵۰ هزار میلیاردی شورای پنجم برای قطار شهری

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در تشریح اقدامات توسعه‌بخش دوره پنجم مدیریت شهری گفت: ظرف چهار سال اخیر توفیقات خوبی در مدیریت شهری مشهد حاصل شد.

وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد، شهرداری این کلانشهر را در دوران رکود تحویل گرفت و با شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز مواجه شد اما با وجود همه اینها توسعه در شهر رشد شتابانی داشت.

نوروزی "اجرای هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری، مناسب‌سازی معابر و پیاده‌راههای مشهد، ساماندهی کارگران در این شهر، بهسازی و توسعه فضاهای گردشگری مشهد" را بخشی اقدامات موثر و موفق مدیریت شهری در چارچوب فعالیتهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد برشمرد. 

وی ادامه داد: "توجه به حقوق شهروندی، توسعه فضای سبز شهری مشهد، همچنین اقدامات کم‌نظیر در محدوده بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و تغییر رویکرد در این مجموعه از بزرگ‌پروژه‌ها به سمت کوچک‌پروژه‌ها" از دیگر اقدامات مفید انجام شده در دوره فعالیت شورای پنجم شهر مشهد هستند. 
عضو شورای شهر مشهد گفت: "شفافیت امور اجرایی" نیز در حوزه شهرسازی مشهد در همین دوره شورای شهر اتفاق افتاد و در قالب سامانه‌های مختلف اطلاعات پروژه‌ها بارگزاری شدند.

وی افزود: مشکلات پروژهای بزرگ اقتصادی مشهد نیز در این دوره شورای اسلامی شهر رفع شد و همچنین اقدامات توسعه‌ای خوبی در حوزه بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی صورت گرفت.  

نوروزی در ادامه، هزینه صرف شده را برای ساخت و اجرای قطارشهری مشهد از ابتدا تاکنون ۷۵ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ در دوره تصدی پنجمین شورای شهر مشهد هزینه و پرداخت شده‌ است. 
وی بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی و نخبگان در اداره شهر تاکید و بیان کرد: شهروندان پشتوانه نظام شورایی هستند و باید از این ظرفیت استفاده لازم را برد. 

۱۵ عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که در پی انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به عنوان منتخبان مردم برای مدت چهار سال مدیریت این کلانشهر را بر عهده داشتند، در پی مشخص شدن نتایج انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ جای خود را به اعضای منتخب مردم در ششمین دوره این شورا دادند.  

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ۱۴ مرداد ماه آتی فعالیت چهار ساله خود را بطور رسمی آغاز خواهد کرد. 

کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر، هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. 

هشت درصد از مساحت این کلانشهر بافت فرسوده‌ای است که ۱۹ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده است. مساحت کل بافت فرسوده مشهد دو هزار و ۲۹۲ هکتار شامل بافت ۳۶۶ هکتاری فرسوده اطراف حرم امام رضا(ع)، بافت فرسوده میدان شهدا و بافت فرسوده آبکوه است. منطقه چهار شهرداری مشهد بیشترین و منطقه ۱۲ آن کمترین میزان بافت فرسوده این شهر را در خود جای داده‌اند.

حاشیه شهر یا سکونتگاههای غیررسمی نیز با گستره‌ای شامل ۱۳ درصد از مساحت مشهد، ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در قالب ۶۶ پهنه در خود جا داده‌ است. 

برچسب‌ها احمد نوروزی شهرداری مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ریاست کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری و مشارکت ها شورای شهر مشهد مشهد حرم امام رضا شرکت راه‌آهن شهری مشهد و حومه مدیریت شهری شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد نوروزی شهرداری مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر احمد نوروزی شهرداری مشهد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد حرم امام رضا مدیریت شهری شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد دوره شورای اسلامی شهر ششمین دوره شورای پیرامون حرم مطهر شورای شهر مشهد دوره شورای شهر مدیریت شهری بافت فرسوده شورای پنجم شهری مشهد پروژه ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، شایعه و کذب است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه در شورای شهر اراک خبری از بریز و بپاش‌ها و حیف و میل بیت‌المال نیست، اظهار کرد: در شورای ششم اقدمات کم نظیر و در برخی موارد بی‌نظیری انجام شده و فعالیت شورا در حوزه مدیریت شهری قابل دفاع است.

وی افزود: در حوزه مالی و بودجه‌ریزی اقدامات خوب و کم نظیری صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در موضوع حمل‌ونقل عمومی و ترافیک نیز پیگیری‌های شورا در موضوع خرید اتوبوس‌ها و میدل باس‌ها، نصب پل‌های هوایی و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح هندسی معابر و بازگشایی بسیاری از معابر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

قربانی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری نیز موضوع تفکیک زباله از مبدا و احداث بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار هم در حال انجام است و هم اینک اقدامات مربوط به ساخت‌وساز این بازارچه‌ها انجام شده است و در حال انجام امور مربوط به بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: نوسازی وسایل بازی در پارک‌های سطح شهر و موضوع هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شده است و نزدیک به ۱۰۰ درصد از خودروهای سنگین سازمان عمران و ترافیک را تغییر و تحول داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه تکمیل سه تقاطع غیرهمسطح در دو سال گذشته انجام شده است، اضافه کرد: تجهیز سالن همایش پارک شهر و مناسب‌سازی آن از دیگر اقدامات فرهنگی شورا بوده است و با راه‌اندازی خط تولید قطعات بتنی، شهرداری را در نیاز به محصولات بتنی خودکفا کرده‌ایم.

قربانی اضافه کرد: در موضوع سازمان فرهنگی ورزشی نیز ۱۰ زمین چمن مصنوعی نوسازی و تجهیز شده و ایجاد زورخانه ورزش‌های باستانی و پهلوانی نیز در شورا ششم انجام شده است.

وی تاکید کرد: توجه و تاکید اعضای شورا و الزام شهردار به ارائه توضیحات و گزارش هفتگی در راستای اقدامات و برنامه‌های مهم شهری از جمله بازی‌های هیجانی، پارک آبی، پارک بانوان شماره دو، احداث فرهنگسرا و اجرای فاز دو آرامستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: طرح دره نورالشهدا که بیش از دو دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، در این دوره شورا ششم با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است و سرمایه‌گذاری درحوزه زیرساخت‌ها در این منطقه انجام شده است.

قربانی گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود شایعه و کذب است.

وی افزود: برخی از افراد معلوم الحال و فرصت طلب خزعبلاتی را به طور عمدی و از سر ناآگاهی در فضای مجازی مطرح می‌کنند تا به این وسیله دستاوردهای مدیریت شهری را تضعیف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه روایت‌پردازی‌های نادرست موجب جریحه‌دار شدن قلوب مردم می‌شود، تصریح کرد: برخی افراد با روایت‌های شائبه برانگیز و با تهمت و دروغ‌پردازی بدون ارائه سند، اقدامات موثر مدیریت شهری را نادیده می‌گیرند و به دنبال ماهی‌گیری از آب گل آلود هستند.

قربانی اضافه کرد: منحرف کردن افکار عمومی گناهی نابخشودنی است، چراکه روایت‌های شائبه برانگیز موجب ناامیدی مردم از نظام اسلامی می شود، این افراد باید پاسخگوی تهمت‌ها و روایت‌پردازی‌های دروغین خود در پیشگاه الهی و مردم شریف اراک باشند.

وی گفت: اینگونه رفتارها هرگز مانع استمرار فعالیت‌ها نخواهد شد و با یاری خداوند متعال مسیر توسعه و پیشرفت برای شهر هموارتر می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 749238

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده