Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در چهارم اوت گذشته، به مناسبت گذشت ۱۱ ماه از وقوع این حادثه، در مقابل این بندر تجمع کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها تن از نزدیکان قربانیان انفجار بندر بیروت در چهارم اوت گذشته، با تجمع در مقابل این بندر نارضایتی خود را نسبت به تحقیقات در خصوص این پرونده که همچنان در جریان است، اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش یک عکاس خبرگزاری فرانسه، ده‌ها تن از جمله همسران، اقوام و کودکان قربانیان انفجار بندر بیروت در مقابل یکی از ورودی‌های این بندر تجمع کنند؛ مانند اقدامی که نزدیک به یک سال است هر ماه انجام می‌دهند.

برخی از زنان تصاویر نزدیکان خود که در این انفجار جان باختند را در دست داشتند و تصاویر قربانیان را روی ستون‌های کنار پیاده‌روها آویزان کردند.

معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «خون شهداء بندر بیروت ما را متحد و یکپارچه کرد»، «نتایج تحقیقات چه شد» و «نه به سیاسی کردن، نه به ضایع شدن».

پس از گذشت حدود یک سال از آغاز تحقیقات در مورد انفجار مهیب بندر بیروت، هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

پیشتر، طارق البیطار، قاضی تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت اسامی کشورهایی که از آنها خواسته تصاویر ماهواره‌ای خود را درباره این حادثه در اختیار دولت قرار دهند، اعلام نکرد.

نزدیک به ۳۰۰۰ تن نیترات آمونیوم که به شدت قابلیت انفجار دارد و در ساخت کود استفاده می‌شود به شکل نادرستی سال‌ها در بندر بیروت انبار شده بود.

انفجار فاجعه آمیزی که چهارم اوت ۲۰۲۰ رخ داد به کشته شدن ۲۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن منجر شد و خرابی‌های زیادی در بیروت برجای گذاشت.

از سوی دیگر، خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت، محمد فهمی، وزیر کشور لبنان را مورد هجمه قرار دادند و وی را به تغییر نظر خود در خصوص اجازه تعقیب و پیگرد عباس ابراهیم، مدیر کل امنیت عمومی متهم کردند که نام وی در لیست جدیدی قرار گرفته است که تحقیقات طارق البیطار، قاضی این پرونده تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

پس از سخن گفتن در خصوص تعقیب و پیگرد شماری از شخصیت‌های برجسته سیاسی، امنیتی و نظامی، محمد فهمی گفت، اجازه پیگرد عباس ابراهیم (که رابطه قوی و مستحکمی با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دارد)، داده خواهد شد.

در همین راستا، ابراهیم حطیط، سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در جریان تجمع ماهانه اعضای خانواده قربانیان، خاطرنشان کرد: ما از تغییر رویکرد و سخنان فهمی شگفت زده شدیم که گفت اگر متقاعد شوم مجوز را امضا می‌کنم. هنگامی که در مقابل منزل قاضی فادی صوان، بازپرس قضایی سابق تجمع کردیم نیروهای او ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تصاویر شهدایمان را پاره کردند. او خودش گفت که انفجار به دلیل اهمال و سهل انگاری بوده است.

حطیط به نمایندگی از خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت خطاب به فهمی گفت: کم سلیقگی و نبودِ وجدان کافی است. در جریان گفتگویی از فهمی سوال پرسیده شد که اجازه حضور عباس ابراهیم را می‌دهد یا خیر، او به صورت ناگهانی موضوع صحبت را عوض کرد و در مورد دستاوردهای عباس ابراهیم سخن گفت. ما ماهیت این شخص را نمی‌دانیم.

وی در ادامه پیام شدیداللحن خود به وزیر کشور و افراد حامی وی از میان اشخاص قلدر، زورگو و باندهایی که لبنان را اداره می‌کنند، تصریح کرد: این بار مانند دفعه‌های قبل نیست. هیچ مصونیت یا مقامی بالاتر از خون ما نیست که تقریباً در سطح جنایت جنگی و خیانت بزرگ است.

وی تاکید کرد: در پرونده ما هیچ مصونیت سیاسی، پارلمانی یا فرقه‌ای وجود ندارد و ما اجازه تکرار آنچه قبلا اتفاق افتاده است را نمی‌دهیم، خون ما هدر نخواهد شد و لازم است مصونیت‌های پارلمانی بدون تاخیر برداشته شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خانواده های قربانیان انفجار بندر بیروت قربانیان انفجار بندر بیروت عباس ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، بعدازظهر امروز جمعه ۷اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۰۰ انفجار منزل مسکونی در بلوار عمار یاسر به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

بلافاصله ۲دستگاه خودرو اطفاء حریق به همراه ۶نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه یک نفر خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد که توسط نیرو‌های آتش نشانی از منزل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق و حوادث در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»