Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئله‌های واقعی امروز نسل جوان و مشکل استان خودمان را باید پیدا کنیم و روی آن متمرکز شویم چراکه سیاست‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌ها باید بر محور مسئله‌یابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محدباقر محمدی لائینی در مراسم افتتاح پژوهش‌سرای حوزه امام علی(ع)، با گرامی‌داشت روز قلم، اظهار داشت: علم بهترین نعمت خداوند بوده و هم آغاز خلقت ما آمیخته با علم و هم بعثت پیامبر(ص) و بزرگوار ما با علم و قلم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند بشر را در مکانی به نام زمین اسکان داده که برخلاف همه موجودات که تمام اسباب زندگی‌شان بالفعل مهیا شده است باید برای خود زندگی و ابزار زندگی را تهیه کنند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: هرچه شناخت انسان به این مکانی که در آن قرار دارد بیشتر باشد بهره‌برداری او نیز بیشتر است. شناخت، معرفت، دانش، درک و شعور برای بشر یک ضرورت است. 

محمدی لائینی گفت: انسان برای اینکه بتواند در این خانه نیازمندی‌های خود را تهیه کند و برای اینکه این دانش‌ها ماندگار باشد خداوند متعال یک وسیله‌ای به‌نام قلم را خلق کرده و تدارک دیده که ابنای بشر با این ابزار بتوانند دانش خود را به میراث بگذارند.  

نماینده ولی فقیه در استان مازندران: خط فکری شهید بهشتی می‌تواندانقلاب اسلامی را حفظ کندنماینده ولی‌فقیه در استان مازندران: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای جهت استحکام و افزایش ضریب امنیت و ناامیدی دشمنان استانتخابات 1400| رئیس ستاد انتخابات رئیسی در استان مازندران: مردم به تصمیمات 8 ساله دولت نقد دارند / باید مراقب دوقطبی‌سازی‌ها باشیم

وی افزود: امروز دانشی که ما داریم‌ محصول یک یا ده نسل نیست بلکه محصول نسل‌هایی است که قرن‌ها و هزاران سال آمدند چیزهایی را شناختند و به دیگران گفتند و ثبت کردند.

خطیب جمعه ساری یادآور شد: علم، قلم و شناخت نعمت بزرگی است. علومی که ما داریم، دانسته‌های ما باید دو کار بر روی آن انجام شود، یک اینکه دانسته‌های ما کم است، یعنی دانسته‌های ما از ندانسته‌های ما قطره در مقابل اقیانوس است. نیاز به تولید داریم و مرتب باید علم، معرفت و شناخت جدید تولید شود. 

محمدی لائینی گفت: دوم اینکه شناخت‌ها و دانسته‌هایی که ما داریم نیاز به غربالگری دارد. در حقیقت خیلی از این‌ها ظنون، پندار و موهومات و فرضیه‌های غیرواقعی است و حقیقت را نشان نمی‌دهد. پس ما نیاز به تولید علم جدید داریم و شناخت‌هایی که داریم را نیز باید غربالگری کنیم. به ویژه در حوزه معارف دینی، هم در حوزه علوم طبیعی و هم در حوزه علوم دینی و انسانی که همان پژوهش و تحقیق است که باید حق را مشخص کرد. پیشران غافله بشر همین پژوهش است. درس‌ها و آموزه‌ها باید پژوهش‌محور باشد و باید آنچه که می‌خوانیم نقادی شود و بررسی شود و این یک ضرورت در زندگی انسان است.

وی افزود: ما هم در حوزه و هم در دانشگاه مسئله‌های فراوان برای زندگی مشکلات و معظلات برای بعد طبیعی و اجتماعی و فرهنگی زندگی داریم و هم محققین زیادی داریم. پس باید پژوهش‌ها را به‌سمت مسئله‌های واقعی زندگی جهت‌دهی و مدیریت کنیم و براساس اولویت‌بندی به زیر چرخه پژوهش و تحقیق بیاوریم و اینجاست که اتفاق بزرگی رخ می‌دهد، اگر پژوهش روی ریلی دیگری حرکت کند مسئله‌های ما باید جای دیگری وجود داشته باشد آنجا پژوهش کافی نیست. پژوهش ضرورت و مدیریت پژوهش یک مسئله دیگری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: مسئله‌های واقعی امروز نسل جوانان و مشکل استان خودمان را باید پیدا کنیم و روی آن متمرکز شویم. دستگاه‌های اجرایی نیز بایدهماهنگ باشند، باید سیاست‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌ها بر محور مسئله‌یابی، مسئله‌شناسی و حل‌المسائلی که انجام گرفته حرکت کند.

محمدی لائینی ادامه داد: اگر پژوهش‌ها درست باشد و مسئله‌ها به‌درستی شناسایی شود و حل مسئله به‌خوبی انجام شود ولی آن فردی که دارد مملکت را اداره می‌کند کاری به کار شما نداشته باشد و اصلا" براساس روش خودش پیش برود، شرایط عوض نمی‌شود. پس باید برنامه و اجرا را به پژوهش، مسئله و حل مسئله متصل کرد. آن زمان است که اگر مسئله‌ها درست پیدا کردیم، اولویت‌بندی درستی انجام گرفته و درست حل کردیم و مجریان نیز همان چیزی که ما به آن رسیدیم آنها را براساس آن برنامه‌ریزی کنند، سیاست‌گذاری شود تحول اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برنامه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در همین مسیر است، چنین پژوهش و تولید علمی را به ما می‌آموزد و امیدواریم این کاری که باید سالها قبل باید شروع می‌شد و اکنون شروع شد به یک نتیجه درست برسد و ما نیز در آینده از آثار و برکات آن شگفت‌زده شویم.

در پایان این برنامه حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی هاشمی خانعباسی به عنوان مدیر پژوهش سرای حوزه علمیه استان توسط آیت‌الله لائینی به ایشان اهدا شد.

انتهای پیام/ ع
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه استان مازندران دانسته های ما محمدی لائینی برنامه ریزی مسئله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است.

به گزارش انتخاب، ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست