Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در نشستی با فرمانداران استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اگر میزان رقابت‌های انتخاباتی افزایش می‌یافت، بی‌شک میزان مشارکت سیاسی مردم استان نیز بیشتر می‌شد.‌

وی افزود: مجموعه بزرگی متشکل از فرمانداران، معاونان، بخشداران و مردم استان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار، هیأت‌های اجرایی، نظارت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در امر برگزاری انتخابات نقش داشتند که از تمامی این دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار سمنان با بیان اینکه پیش‌بینی و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات, وظیفهٔ وزارت کشور است، گفت: برگزاری سالم و امن انتخابات و تلاش در جهت افزایش مشارکت سیاسی مردم در این رویداد مهم سیاسی، وظیفه ذاتی و انقلابی ما در وزارت کشور است که بر عهده تک‌تک‌ ما در این مجموعه نهاده شده است.‌

آشناگر عنوان کرد: تمامی مسؤولان استان و اعضای شورای تأمین، بدون استثنا تلاش کردند تا تعداد رد صلاحیت‌هایی که بدون نظر مراجع چندگانه انجام شده، کاهش یافته تا شاهد شور بیشتر انتخابات و افزایش مشارکت مردم در این امر باشیم که این ‌مهم نیز محقق شد.

امنیت و سلامت شاخصه انتخابات ۲۸ خرداد در استان سمنان بود

وی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد در استان سمنان در کمال امنیت برگزار شد و حتی یک مورد گزارش امنیتی از هیچ‌یک از نقاط استان واصل نشد که این امری بسیار ارزشمند است.‌

استاندار سمنان بیان کرد: این مهم محقق شد، چون پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در بحث تأمین امنیت انتخابات در شهرستان‌ها توسط ستاد انتخابات استان با مشارکت فرمانداران انجام شد و در بحث امنیت، سلامت و تا حدودی رقابت، مشکل خاصی در استان مشاهده نشد.‌

آشناگر افزود: افزایش ۶ درصدی میزان مشارکت مردم استان به نسبت میانگین مشارکت ۴۸ درصدی کل کشور در انتخابات، نشان از رضایتمندی مردم استان دارد.‌

وی ادامه داد: از اینکه بیشترین آرای باطله استان، متعلق به شهرستان آرادان به میزان ۲۶ درصد نسبت به کل آرا در این شهرستان است، نگرانیم؛ بنابراین فرماندار و امام‌جمعه باید در این خصوص تلاش داشته باشند.

انتخابات تأثیری در آغاز پیک پنجم کرونا در استان نداشت

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمان برگزاری انتخابات، استان به تازگی از پیک چهارم‌ کرونا عبور کرده بود، عنوان کرد: در ارزیابی‌های ستاد ملی و تحلیل‌های استانی، موردی که نشانگر تأثیرگذاری انتخابات در آغاز پیک پنجم کرونا در سطح استان باشد، نداشتیم.

آشناگر گفت: در وضعیت فعلی چهار شهرستان استان نارنجی و چهار شهرستان زرد هستند که در مجموع در شاخص بیماران بستری، سرپایی و ابتلا جدید به کرونا، وضعیت خوب و با ثباتی داریم.

وی بیان کرد: در نظام مردم‌سالار دینی که باید توأم با معنویت و اخلاقیات باشد، دست به دست شدن قدرت امری طبیعی است و هر جریان سیاسی که در این دست به دست شدن قدرت راحت‌تر باشد و با اشتیاق و آمادگی کامل این مهم را به انجام برسانند، بی‌تردید بالغ‌تر است.

استاندار سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین و حساس‌ترین زمان برای مدیریت سیاسی کشور از زمان اعلام نتایج انتخابات تا زمان تشکیل دولت جدید است که در تعاریف سیاسی از این زمان به‌عنوان دوره فقدان دولت فعال یاد می‌شود؛ چراکه ممکن است برخی کارگزاران و نیروهای اداری نسبت به انجام وظایف خود در این دوران سست شوند.

آشناگر اظهار کرد: پایان کار نیروها و مدیران اداری، تا لحظه پایان دوران مأموریت است و لذا مدیران با مسؤولیت پذیری و انجام با قدرت امور تا لحظه آخر پای کار باشند.‌

وی تأکید کرد: نباید از تهمت، طعنه و کینه دیگران دلخور شویم و نیاز است تا در این لحظات حساس و مهم با هوشیاری بیشتر نسبت به انجام وظایف و مسؤولیت‌ها اهتمام کرد.‌

استاندار سمنان باین کرد: به آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب به‌واسطه جلب اعتماد و کسب حداکثر آرای مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم تا به یاری و فضل خداوند سبحان، ایشان بتوانند گره‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... را با مشارکت همه عناصر سیاسی و اجرایی کشور برطرف نموده و رونق و آبادانی را برای مرم به ارمغان آورند.

مدیران استانی در مسیر خدمت کوتاهی نکنند

آشناگر با بیان اینکه کارگزاران نظام تا لحظه آخر با اشتیاق نسبت به انجام امور و اجرای وظایف خود تلاش خواهند کرد، گفت: مسؤولان و مدیران استان به‌منظور تحقق این هدف مهم و در ادامهٔ این مسیر از هیچ همراهی و کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: در نظام مردم‌سالار دینی که باید توأم با معنویت و اخلاقیات باشد، دست به دست شدن قدرت امری طبیعی است و هر جریان سیاسی که در این دست به دست شدن قدرت راحت‌تر باشد و با اشتیاق و آمادگی کامل این مهم را به انجام برسانند بی‌تردید بالغ‌تر است.

استاندار سمنان اظهار کرد: برخی از جریانات سیاسی در این برههٔ حساس مدیریتی کشور هول می‌شوند و برخی موضع‌گیری‌ها و سخنان از سوی افراد و شخصیت‌ها هیچ ارتباطی به دولت منتخب ندارد.

آشناگر گفت: همه ما پذیرفته‌ایم که در یک نظام مردم‌سالار، صندوق رأی، تعیین‌کننده است و این امر کاملاً بدیهی و روشن است، اما زمانی که هجمه‌ها از اخلاق سیاسی به دور باشد و اخلاق سیاسی از فعالیت‌های سیاسی جدا شود، تبدیل به بازی سیاسی شده و تلاش می‌شود تا رقیب را با هر حربه‌ای از میدان خارج کنند و این خلافی محرز و مبرهن است و البته باید گفت که این مهم به صورت شاخص و صرفاً به یک جریان سیاسی منتسب نیست.

اخلاق؛ محور فعالیت‌های سیاسی باشد

وی بیان کرد: ممکن است تا پیش از استقرار دولت منتخب، برخی از رقبای سیاسی به هجمه‌هایی روی آورند، اما همگان باید توجه داشته باشیم تا در فعالیت‌های سیاسی اخلاق را محور قرار دهیم.

استاندار سمنان گفت: ما با این‌گونه هجمه‌ها در این زمان آشنا هستیم و از بابت آن نگرانی نداریم، اما = استفاده از برخی تریبون‌ها که برای مردم مقدس و محل القاء معنویت در شهرستان‌هاست و باید کلام نور از آن تابیده شود، بسیار ناپسند بوده و عنوان نمودن مطالب سخیف از آن تریبون‌ها بسیار زشت است.‌

آشناگر تصریح کرد: پرخاشگری ایرادی ندارد و افراد و شخصیت‌ها برای به یقین رسیدن تفکرات و ابهامات خود به راحتی می‌توانند با ارتباط‌گیری با عناصر سیاسی در محل فعالیت فعلی خود و یا شهرستان‌هایی که در سخنان خود از آن نام می‌برند به صحت یا رد این‌گونه مطالب پی ببرند، اما برای چه و به چه عنوان باید دروغ از این‌گونه تریبون‌ها گفته شود.

عرصه خدمت کمتر از جهاد نیست

وی ادامه داد: مطرح کردن موضوع فعالیت یا عدم فعالیت در یک دولت خاص، امری پسندیده نیست و ما به عنوان افرادی که می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم، باید بدانیم هرکسی که بتواند در هر دولتی کار کند، این ارزشمند است و در این راستا عرصه خدمت کمتر از عرصه جهاد نیست.

استاندار سمنان بیان کرد: در تاریخ پر افتخار این کشور، روزی، عرصه، عرصه دفاع جانانه از وطن در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل بوده و روزی دیگر حضور در عرصهٔ خدمت‌رسانی به مردم به‌عنوان یک ارزش شناخته می‌شود و من نیز توفیق داشتم به‌استثناء یک دولت، در تمامی دولت‌ها از ابتدای انقلاب فعالیت داشته باشم.‌

آشناگر گفت: اینجانب به هیچ عنوان در دولت ذکر شده توسط سخنران یکی از تریبون‌های عمومی استان، فعالیت نداشته و احتمال می‌دهم که موارد ذکر شده به اشتباه به اطلاع ایشان رسیده است.

وی تصریح کرد: بیان این‌گونه سخنان سخیف، ارزش خدمتگزاری در آن دوره از دولت جمهوری اسلامی ایران را نیز زیر سؤال می‌برد، و بی‌تردید بر اساس ارزش‌ها و مبانی دینی و ملی، خدمتگزاری به انقلاب و مردم در دولت جمهوی اسلامی، کاسه لیسی نیست.

استاندار سمنان ادامه داد: به احترام جایگاه ایشان، هیچ‌گونه تعرضی به وی نخواهم کرد، اما امیدوارم تا ایشان در پیشگاه وجدان، خود را نقد و متنبه کرده و ببینند که در چه جایگاهی قرار دارند.

آشناگر گفت: در طی این مدت هیچ درخواست ملاقاتی با استاندار از سوی ایشان مطرح نشده و حتی در خصوص مدیرکل یکی از دستگاه‌های دولتی استان و اظهارات مطرح شده برای وقت ملاقات نیز باید به استحضار رساند در این خصوص سه مورد وقت قبلی ملاقات با استاندار از طریق دفتر استاندار تنظیم شد که با کمال تعجب از سوی مدیرکل دستگاه مربوطه کنسل شده است.

وی بیان کرد: اینبار ما ایشان را به تقوا، پرهیزگاری و نظم در امور توصیه می‌کنیم و می‌گویم ما هیچ‌گاه ادعا نداریم که بهترینیم و نقد را به عنوان یک نعمت برای خود دانسته و دست همه کسانی که ما را منصفانه و مشوقانه نقد کرده و باعث رشد ما و استان و کشور می‌شوند، می‌بوسیم و بر این باوریم که باید نقد منصفانه داشت، اما بی‌تردید غیر از این، موجب تخریب کشور، نظام، استان و شهرستان خواهیم بود.

استاندار سمنان بیان کرد: باید اعلام کنم که ما اهل ترک فعل و میز خدمت نبوده و نیستیم و البته خود را به هیچ دولتی تحمیل نمی‌کنیم، ما سرباز نظام و خادم ملت هستیم و هرجا که زمینه برای نقش‌آفرینی مهیا باشد، با اشتیاق نقش‌آفرینی کرده و هرجا که این فرصت نباشد، سجده شکر بجا می‌آوریم که بار مسؤولیت از دوش ما برداشته می‌شود.

۱۰۸۷ عضو ستاد انتخابات در استان سمنان واکسن کرونا زدند

سیدعباس دانایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، به بهترین نحوممکن برگزار شد.

وی بیان کرد: روسای کمیته‌های پنج‌گانه ستاد انتخابات استان نیز تلاش و اقدامات مطلوب و مناسبی داشته و گزارش‌ها را به صورت مستمر ارسال کردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: از لحاظ میزان مشارکت مردم استان در انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در شهرستان آرادان با ۷۹.۸ درصد بیشترین میزان و در شهرستان سمنان با ۳۵.۴ درصد، کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات ثبت شد.

دانایی عنوان کرد: از نظر میزان مشارکت مردم در امر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شانزدهمین (۱۶) استان کشور بودیم.

وی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۲۱ شهر استان برگزار و ۱۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی شوراها انتخاب شدند که ۴۱ نفر در دوره قبل عضو شورا بودند و در واقع ۳۷ درصد اعضای فعلی انتخاب شده در ۲۱ شهر استان، در دوره قبل نیز عضویت داشتند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان افزود: از ۳۰۷ روستای استان در ۳۰۵ روستا انتخابات شورای اسلامی برگزار و ۹۴۷ نفر اعضای اصلی برای این دوره انتخاب شدند که ۴۵۰ نفر معادل ۴۷.۵ درصد در دوره قبل عضو شورای اسلامی روستا بودند.

دانایی بیان کرد: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای شهر در سمنان، توزیع بموقع تعرفه و ملزومات و مدیریت این مهم، تهیه شیوه‌نامه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شعب اخذ رأی که باعث ایجاد وحدت رویه در روز اخذ رأی شد، تهیه و توزیع کتابچه قانون انتخابات شوراها و تجمیع آسان و دقیق آرا در انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان از نقاط قوت برگزاری انتخابات در استان بود.

وی از دیگر نقاط قوت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان سمنان را ارسال برخط تمامی صورت‌جلسات و استعلام برخط کارت پایان خدمت، هویت ایثارگری و هویت رأی‌دهندگان، پایداری شبکه ارتباطات در روز اخذ رأی، استفاده از برنامه موبایلی برای ثبت‌نام داوطلبان به‌منظور جلوگیری از ازدحام در بخشداری‌ها و انتخاب نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعب در برنامه موبایلی ویژه این امر برشمرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: برای واکسیناسیون اعضای ستاد استان و شهرستان، اجرایی و شعب اخذ رأی نیز بالغ‌بر ۲ هزار واکسن وارد استان شده که بیش از یک هزار و ۸۷ واکسن در حال حاضر، تزریق شده است.

هزینه‌های پشتیبانی انتخابات تأمین شود

نادر فخری، فرماندار شهرستان سمنان نیز گفت: انتخابات در سطح استان به بهترین نحو ممکن برگزار شد و تعاملات خوبی در بین تمامی اعضای ستاد انتخابات، نظارت، بازرسی و هیأت‌های اجرایی و سایر ارکان برگزاری انتخابات وجود داشت که این مهم در سایه مدیریت هوشمندانه استاندار محقق شد.

وی اظهار کرد: از تلاش‌ها و زحمات و مدیریت مطلوب و خوب خجسته پور، ریاست ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی استاندار در خصوص برگزاری هرچه بهتر روند برگزاری انتخابات، تقدیر و تشکر دارم.

فرماندار سمنان گفت: تأمین هزینه‌های انتخابات، از مواردی است که لازم است تا مورد توجه قرار داشته باشد تا بحث پرداخت هزینه‌های پشتیبانی انتخابات به خوبی انجام شود.

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به بهترین نحو در شاهرود​

ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز اظهار کرد: از ریاست ستاد انتخابات استان که در طول مدت برگزاری انتخابات با رهنمودهای خود، هدایتگر ما بودند، تقدیر و تشکر دارم.

وی بیان کرد: از حسن اعتماد استاندار سمنان به اینجانب و برگزاری هرچه بهتر انتخابات در شهرستان شاهرود به عنوان تجربه‌ای نو، تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندار شاهرود گفت: انتخابات در شهرستان شاهرود به بهترین نحو ممکن و با مشارکت مردم این شهرستان برگزار شد و مشکلی وجود نداشت.

تأمین اعتبار هزینه‌های انتخابات مورد توجه باشد

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان نیز گفت: از استاندار، معاون سیاسی و ریاست ستاد انتخابات استان به‌واسطه زمینه‌سازی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان و شهرستان دامغان تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه تعاملات با اعضای نظارت و بازرسین بسیار عالی بود و مشکلی وجود نداشت، افزود: در بحث هزینه‌های انتخابات، نیاز است تا تأمین اعتبار مورد توجه قرار گیرد.


لزوم پیگیری واکسیناسیون تمام عوامل شعب انتخابات

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر نیز گفت: استان سمنان در بحث انتخابات در سطح کشور با اقدامات مطلوب و تمهیدات مناسب، سرآمد جلوه داده شد که در آینده نیز این افتخار تکرار شود.

وی افزود: پیگیری برای واکسیناسیون تمامی عوامل شعب انتخابات در برابر کرونا، نیاز است تا به صورت جدی‌تر و ویژه در دستور کار قرار گیرد تا به صورت کامل این مهم محقق شود.

فرماندار مهدی‌شهر گفت: دغدغه تامین‌مالی هزینه‌های انتخابات در بحث پشتیبانی از دیگر موارد قابل توجه است.

سرمایه اجتماعی گرمسار افزایش می‌یابد

سعید متقی، فرماندار شهرستان گرمسار نیز گفت: از استاندار سمنان به‌واسطه اعتماد به اینجانب در یک سال گذشته در سپردن مسؤولیت فرمانداری شهرستان گرمسار، سپاس و قدردانی دارم.

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری کردم تا در سال پایان دولت، سرمایه اجتماعی شهرستان گرمسار افزایش یافته و مهم‌ترین وظیفه ذاتی وزارت کشور که همان امر انتخابات است، در شهرستان گرمسار به بهترین نحو ممکن برگزار شود که خرسندم این‌مهم امروز محقق شده است.

فرماندار گرمسار بیان کرد: خوشحالم و خرسندم با حمایت‌های ویژه استاندار و رهنمودهای مؤثر ریاست ستاد انتخابات استان، انتخابات بی‌سابقه‌ای در طول ادوار گذشته انتخابات در شهرستان گرمسار برگزار شد.

متقی تأکید کرد: این انتخابات در شهرستان گرمسار، از نظر سلامت، قانون‌مداری و ثبت آگاهی بالای مردم گرمسار بی‌نظیر بود.

مشارکت حداکثری مردم میامی در انتخابات؛ ثبت افتخاری دیگر

ملایری، فرماندار شهرستان میامی نیز گفت: شهرستان میامی تمام توان و تمام امکانات خود را برای امر انتخابات به کار گرفت و با مساعدت معاونان استاندار جدای از مشکلات موجود، امنیت، آرامش، وفاق و همدلی نسبی در بین مردم به وجود آمد و مشارکت حداکثری در انتخابات شکل گرفت.

وی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا افتخاری دیگر برای شهرستان میامی رقم بخورد که این مهم در سایه مدیریت استاندار و ریاست ستاد انتخابات و سایر معاونان و روسای کمیته‌های ستاد انتخابات محقق شد.

تأمین هزینه انتخابات پشتیبانی شود

علی‌محمد مؤیدی‌زاده، فرماندار شهرستان سرخه نیز گفت: از استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان به‌واسطه توجه به مسائل انتخاباتی، تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: برنامه‌های بسیار مدون و خوبی در ستاد انتخابات وجود داشت که نشان از تجربه بسیار بالای ریاست ستاد و اعضا در امر انتخابات دارد.

فرماندار سرخه گفت: در خصوص تأمین خودرو و مسائل پشتیبانی از معاونان استاندار و رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان، تقدیر و تشکر دارم.

مؤیدی‌زاده گفت: در بحث تأمین هزینه انتخابات در استان، توجه ویژه صورت‌گیرد تا بتوانیم هزینه‌های موجود را پشتیبانی کنیم.

مشارکت بی‌نظیر مردم آرادان در انتخابات

حمید اردوخانی، فرماندار شهرستان آرادان نیز گفت: از تلاش‌های ریاست و اعضای ستاد انتخابات برای برگزاری انتخابات در سطح استان نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی بیان کرد: انتخاباتی سالم و بسیار پرشکوه در سطح استان رقم خورد که حاصل رهنمودهای استاندار، ریاست ستاد انتخابات، معاونین استاندار و سایر عزیزان بود.

فرماندار آرادان با بیان اینکه ما توانستیم انتخابات را به نحو احسن و اکمل و پرشکوه در شهرستان آرادان برگزار کنیم، گفت: مشکلاتی از جمله مباحث مالی در بحث برگزاری انتخابات داشتیم که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

اردوخانی گفت: استاندار سمنان فردی پاک دست، اخلاق‌گرا و قانون‌مدار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان مشارکت استاندار سمنان مشارکت سیاسی علیرضا آشناگر فرمانداران استان سمنان انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ریاست ستاد انتخابات استان انتخابات در شهرستان شوراهای اسلامی شهر هزینه های انتخابات دست به دست شدن قدرت انتخابات در استان میزان مشارکت مردم فرماندار شهرستان برگزاری انتخابات استاندار سمنان شهرستان گرمسار شهرستان آرادان استان سمنان بهترین نحو مدیرکل سیاسی امر انتخابات سطح استان مردم استان مورد توجه تریبون ها برگزار شد بی تردید نیز گفت اخذ رأی محقق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم