Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو فضانورد چینی اولین راهپیمایی فضایی را در خارج از ایستگاه فضایی جدید چین انجام دادند تا یک بازوی رباتیک به طول ۱۵ متر را تنظیم کنند.

برنامه فضایی بلند پروازانه چین با انجام اولین پیاده روی فضایی خدمه ایستگاه فضایی این کشور به نام «تیان‌هه»  (هارمونی آسمانی)  ، گامی دیگر رو به جلو برداشته است. این اولین پیاده روی فضایی چین طی ۱۳ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این پیاده روی فضایی، دو فضانورد چینی با موفقیت برخی از کارهای مهم را در طول هفت ساعت پیاده روی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی این کشور انجام دادند و برخی از قطعات اصلی این آزمایشگاه در حال چرخش را به محل خود منتقل کردند. 

تلویزیون دولتی چین خروج «لیو بومینگ» و «تانگ هونگبو» از ایستگاه فضایی چین  را به‌طور مستقیم نشان داد در حالیکه سومین فضانورد یعنی «نی هایشنگ» در ایستگاه منتظر ماند.

فضانوردان چینی برای انجام یک ماموریت سه ماهه از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) در سومین ماموریت که بخشی از یک برنامه فضایی بلندپروازانه است حضور دارند. این در حالی است که چین در ماه مه یک مریخ نورد را در سطح سیاره سرخ فرود آورد.

سازمان ملی فضایی چین در ماه آوریل کپسول اصلی ایستگاه فضایی «تیان هه» خود را آغاز کرد و ماژولی به اندازه یک اتوبوس با سیستم های پشتیبانی حیات و اقامتگاه برای خدمه ارسال کرد. بعد از آن یک فضاپیما حامل غذا و سوخت در ماه مه به این ایستگاه منتقل شد.

چین بامداد پنج شنبه ۲۷ خرداد یک فضاپیمای حامل سه فضانورد را با موشک «لانگ مارچ ۲ اف» به ایستگاه فضایی خود مستقر در مدار پائینی کره زمین فرستاد. این نخستین بار از سال ۲۰۱۶ به این سو است که چین یک فضاپیما را با سه سرنشین از طریق موشک لانگ مارچ از صحرای گوبی به مدار زمین پرتاب می کند. چین در این ماموریت که بعد از پنج سال اجرا می شود، این فضانوردان را برای اقامت سه ماهه به یک ماژول فضایی در مدار زمین منتقل می کند که می تواند رکورد ۳۰ روزه چین را در سال ۲۰۱۶ بشکند.

«شنزو ۱۲» (Shenzhou-۱۲) به معنای «کشتی الهی»  سومین مأموریت از ۱۱ ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی چین تا سال ۲۰۲۲ خواهد بود. در این میان، چهار ماموریت با این فضاپیما انجام می شود که ۱۲ فضانورد چینی را به فضا می فرستند. این تعداد بیشتر از ۱۱ زن و مردی است که چین در سال ۲۰۰۳ به مدار زمین اعزام کرده بود.

چین که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود، دومین کشوری بود که سال جاری میلادی، مریخ نورد خود را دو سال پس از فرود اولین فضاپیمای این کشور در آن طرف ماه، روی مریخ فرود آورد.

این اقدام چین در شرایطی است که کاوشگر چانگ ئه ۵ چین حامل نمونه های خاک و سنگ کره ماه آذرماه سال ۱۳۹۹ بعد از انجام موفقیت آمیز ماموریت فضایی خود، در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی فضایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند