Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی پی بی اس/ ان پی آر نشان می‌دهد که دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند که دموکراسی در ایالات متحده با تهدید مواجه است.

به گزارش ایسنا، با فرا رسیدن روز استقلال آمریکا بعد از حمله جنجالی به کنگره در ژانویه که با طرح ادعاهای تقلب انتخاباتی همراه شد و با توجه به اینکه چندین ایالت تحت رهبری جمهوریخواهان قصد دارند قوانین رای‌دهی سخت‌تری را اجرایی کنند، اکنون اکثر دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و مستقل‌ها درباره سلامت دموکراسی ابراز نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این نظرسنجی، همچنین مردم بیشتری باور دارند که این کشور بیش از هر زمان دیگری در ۱۲ سال گذشته در مسیر درست حرکت می‌کند؛ گرچه این رقم (۴۷ درصد) همچنان در اقلیت است.

دیدگاهها در مورد مسیر این کشور نشان دهنده دودستگی حزبی شدید است و بیشترین خوش بینی از جانب دموکراتهاست؛ ۸۷ درصد دموکراتها معتقدند که کشورشان در مسیر صحیح حرکت می‌کند، اما ۸۷ درصد جمهوریخواهان نظر عکس دارند. در مجموع ۴۷ درصد از بزرگسالان سنجش شده جنبش مثبتی می بینند، سطحی که از اکتبر ۲۰۰۹ دیده نشده بود. در مقایسه با آن، ۴۹ درصدی چنین نظری ندارند. این میزان از ۲۰ درصد ماه ژانویه افزایش نشان میدهد.

لارا براون، مدیر دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن میگوید، دلایل آمریکایی‌ها برای نگرانی در مورد فرسایش دموکراسی از نقطه نظر حزبگرایی متفاوت می‌شود.

در این نظرسنجی درباره دلایلی که موجب شد شرکت کنندگان احساس کنند دموکراسی در خطر است، سوالی پرسیده نشد. از نظر لارا براون، نگرانی ۸۳ درصد از جمهوریخواهانی که گفتند دموکراسی با تهدید مواجه است، ممکن است از دغدغه‌های اقتصادی و نژادی و حتی اعتقاد گسترده در میان طرفداران این حزب مبنی بر غیرمشروع بودن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ناشی شده باشد.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دموکراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست