Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:49:13 GMT

گواهینامه درجه یک هنری به عباس خوش‌عمل اعطا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۵۳۱۷

گواهینامه درجه یک هنری به عباس خوش‌عمل اعطا شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب و ادبیات ایرانا ایوب دهقانکار به مناسبت روز قلم (۱۴ تیر) با عباس خوش‌عمل کاشانی در منزل این شاعر دیدار کرد.

عباس خوش‌عمل در ابتدای این دیدار با اشاره به این‌که از سال ۱۳۶۰ در روزنامه اطلاعات استخدام شد، اظهار داشت: تا سال ۱۳۷۶ در کسوت خبرنگار ارشد، ویراستار، سرمقاله‌نویس، مشاور ادبی همچنین دبیر سرویس مقالات در مجله جوانان، ادبستان و گلچرخ فعالیت و سال‌ها نیز در دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری به عنوان ویراستار خدمت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرم نیز قاری، استاد قرآن و مداح اهل بیت (ع) بود.

او با اشاره به این‌که دریافت این گواهینامه برای من افتخاری است، عنوان کرد: اکنون در کنار ادعیه و دعا، تمام زندگی من یک لپ‌تاپ است که با آن وارد فضای مجازی می‌شوم و اگر آن نباشد نمی‌دانم در تنهایی چه باید بکنم.

عباس خوش‌عمل کاشانی در بخش بعدی این دیدار خاطراتی از سال‌ها فعالیت در عرصه روزنامه‌نگاری، شعر و ادب و آشنایی‌اش با اهالی فرهنگ‌،‌ هنر و خبر  تعریف کرد.

خوش‌عمل؛ کشف استعداد شعرا

در ادامه این دیدار ایوب دهقانکار ضمن تبریک روز قلم بیان کرد: بخشی از شناخت شما از شعر محصول آشنایی‌ شما با قرآن است؛ خدمات شما در حوزه شعر وادبیات مشهود است و جامعه ادبی کشور به جهت نسل‌هایی که از شاعران متعهد پرورش دادید و استعدادهایی که کشف کردید، قدردان شما است.

وی افزود: ما از سوی جامعه فرهنگ و ادب کشور در اینجا حضور داریم تا گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به امضای ایشان، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان هنر و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است، تقدیم شما کنیم.

در پایان این آیین مصطفی راضی‌جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، گفت: دلیل شناخته شدن بالای ۷۰ درصد از شاعران متولد دهه چهل و برخی از متولدین دهه پنجاه عباس خوش‌عمل است. البته حتما آن‌ها خود نیز بنیه داشتند اما به‌واقع شاعران دو دهه با معرفی و همراهی او به شاعران شناخته شده کشور تبدیل شدند.

در این دیدار، ایوب دهقان‌کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مصطفی رازی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران و غلامرضا طریقی، رئیس بخش شعر خانه کتاب و ادبیات ایران، حضور داشتند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ایوب دهقانکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ایوب دهقانکار خانه کتاب و ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه نویسندگی با عنوان «انتقال تجربه و مبانی داستان نویسی برای کودکان - دوره دوم» توسط میز کودک حوزه هنری با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک به مدت ۲ روز در رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود لذا علاقمندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با این شماره ۰۹۱۱۳۳۳۹۱۵۲ تماس حاصل کرده و یا به این آیدی @artguilan مراجعه کنند.

گفتنی است؛ «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی، کارشناس علوم تربیتی، کارشناس ارشد ادبیات کودک و دارای مدرک تحصیلات حوزوی است، کار داستان‌نویسی و تصویرگری را از سال ١٣٧٥ آغاز و بیش از ۵۰ عنوان کتاب به دو زبان فارسی و فرانسه در کارنامه خود دارد.

کد خبر 6095889

دیگر خبرها

  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها