Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:26:40 GMT

فیسبوک هشتگ «انقلاب» را مسدود کرد!

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۵۳۹۲

فیسبوک هشتگ «انقلاب» را مسدود کرد!

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ واژه «revolution» را بلاک کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها روبرو شد.

 

فیسبوک روز یکشنبه به دلیل مسدود کردن هشتگ «انقلاب» در چهارم جولای، روز تعطیلات فدرال به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال در طی انقلاب آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های اجتماعی با تیز بینی از روز جمعه متوجه شدند که در جستجوی فیسبوک برای #انقلاب (revolution) با اعلان «ایمن نگه داشتن جامعه ما» (Keeping Our Community Safe) همراه با تصویری از یک صفحه قفل شده و پیامی تحت عنوان «پست های با موضوع و واژه انقلاب به طور موقت در اینجا پنهان می شوند» مواجه شدند.

در این پیام که پیوندی به صفحه استانداردها داشت، آمده است: «برخی از مطالب در آن پست ها با استانداردهای انجمن ما مغایرت دارد.

فیس بوک در دسته بندی هایی که شامل «خشونت و فتنه انگیزی»، «درخواست جنسی» و «اخبار دروغ» است، محتواهای ناقض استانداردهای جامعه را مسدود می کند، اما این پلتفرم فناوری به طور آنلاین توضیح نمی دهد که چرا «# انقلاب»(#revolution) لغو شده است.

این بلاک(مسدودسازی) در تمام طول روز یکشنبه اعمال شد و باعث انتقاد بسیاری از مردم در مورد تصمیم فیسبوک برای مسدودسازی واژه انقلاب در روز استقلال آمریکا به رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشیده شود.

«توماس ماسی» نماینده جمهوری خواه کنتاکی در توییتر خود نوشت: «در روز استقلال برای بازتعریف مجدد آمریکا خوش آمدید.»

«مدیسون کاثورن» نماینده جمهوری خواه کارولینای شمالی، در توئیتی نوشت که «#BigTech(غول فناوری) دوباره پادرمیانی می کند و آمریکایی ها را از گرامیداشت روز استقلال از یک دولت مستبد و ظالم منع می کند.»

آقای کاثورن گفت: «آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا تاریخ در حال تکرار است. بیدار شو، آمریکا!»

واشنگتن تایمز برای اظهار نظر و توضیح در این خصوص با فیس بوک تماس گرفته است.

#BigTech(غول فناوری) مجدداً در این زمینه، آمریکایی ها را از گرامیداشت استقلال از سوی یک دولت مستبد منع می کند.

آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا این تاریخ در حال تکرار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیسبوک استقلال آمریکا هشتگ هشتگ واژه revolution روز استقلال آمریکا روز استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز و آنها را به ادامه اعتراضاتشان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد:‌ «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادرهای برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید