Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@14:39:01 GMT

علائم مشابه سرماخوردگی را باید "کرونا" فرض کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۵۳۹۹

علائم مشابه سرماخوردگی را باید 'کرونا' فرض کرد

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر بابک صیاد با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی استان‌های کشور، گفت: متاسفانه این سویه جدید که به "دلتا" معروف است، در کشور شیوع پیدا کرده و در برخی استان های جنوبی و نیز سیستان و بلوچستان به حالت طغیان درآمده است.

صیاد گفت: احتمال ورود این سویه به استان هم محتمل است و مهمترین خصوصیتی که افراد باید در خصوص این نوع از کرونا بدانند قدرت سرایت پذیری بالای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین سرعت انتقال بالا می تواند ظرف مدت کوتاهی آمار مبتلایان را افزایش دهد، بنابراین همه باید در بحث پیشگیری مراقبت های لازم را داشته باشند.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص علائم این نوع از کرونا گفت: علائم در این سویه جدید بسیار مشابه سرماخوردگی است و عموما با آبریزش بینی، گلودرد و سردرد خود را نشان می دهد.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در دسته ای بیماران هم علائم گوارشی از جمله اسهال شایع است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هنوز نمی توان اظهار نظر دقیقی در خصوص شدت این سویه جدید داشت، گفت: آنچه مهم است اینکه ویروس کرونا از هر نوع آن می تواند خطرناک و و کشنده باشد.

وی در خصوص تفاوت علائم سویه جدید با سرماخوردگی و راهکار تشخیص آن، گفت: در شرایط شیوع کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علائم شبیه سرماخوردگی برای ما کرونا محسوب می شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، بنابراین افراد به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی باید به کرونا مشکوک شده و نزد پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر تست های کرونا به میزان کافی و رایگان در دسترس است و افرادی که مشکوک هستند می توانند با انجام تست در این زمینه مطمئن شوند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه با اشاره به تاثیر واکسن کرونا در مقابله با سویه جدید گفت: افرادی که واکسن زده اند بویژه آنها که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند تا حد زیادی بدنشان در مقابل سویه جدید مقاوم است، بنابراین از تمامی افرادی که فراخوان شده اند می خواهیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرماخوردگی کرونا ویروس سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه

رویداد دو روزه تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در حالی در شهرک حمل و نقل کالای اهواز برگزار شد که رانندگان خوزستانی این فرصت را یافتند با محصولاتی همچون X9 و امپاور 300BD و FAWJ6 رانندگی و نظرات خود را نسبت به مزیت های این خودرو بیان کنند.

داوود خمودی راننده پایه یک از شهرستان اهواز پس از تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن معتقد است؛ خودروی FAW یک خودروی نرم، مناسب و دارای ترمز بسیار قدرتمند است. 

او همچین کاسه ای بودن سیستم ترمز این خودرو و داشتن سیستم تشخیص نقطه کور برای دور زدن را جزو مزیت‌های خوب این خودروهای سنگین برشمرد.
این راننده اهوازی که رانندگی با خودروهای سنگین متفاوتی را تجربه کرده، بر این نکته نیز تاکید کرد؛ امکانات این خودرو هم مطابق با استاندارد روز دنیا است و در تجربه رانندگی با آن هیچ مشکلی را احساس نکردم.
وی در پایان از خدمات گروه بهمن تشکر کرد و گفت: تولید چنین خودروهای تجاری با کیفیتی می تواند چرخه صنعت حمل و نقل را تسریع و جابجایی بار را سرعت بخشد.
علی خبازیان مسئول لجستیک شرکت شیرین عسل نیز از دیگر رانندگانی بود که توانست با یکی از محصولات تجاری گروه بهمن رانندگی کند؛ او با اشاره به برخورداری این شرکت از40  خودروی FAW گروه بهمن، معتقد بود؛ محصولات تجاری جدیدی که از سوی این شرکت ارائه شده است با خودروهای تجاری قدیمی تر اختلاف زیادی دارد و گیربکس ، شتاب و ترمز آن بسیار خوب است. 

او مهمترین ویژگی این خودروها را ترمز قوی آنها برشمرد و تاکید داشت: این وضعیت موجب می شود به محض اینکه پا از روی پدال برداشته شود، خودرو از  حرکت بایستد که در سربالایی و سرپایینی کنترل خودرو را راحت تر می کند. 

یکی دیگر از رانندگان نیز با یادآوری اینکه خودروهای FAW در تجربه رانندگی انجام شده از نظر رانندگی و امکانات رفاهی قابل قبول است گفت: کیفیت دید ، گیربکس و نیز قدرت موتور این خودرو ها نسبت به خودروهای موجود در بازار بسیار بهتر است. 

این راننده با بیان اینکه بعد از قیمت گذاری این خودروها به دنبال خریداری آن است؛ بیان داشت: مهمترین ویژگی محصولات تجاری بهمن خط خوان و سنسور نور در شب و تونل است که به صورت خودکار انجام می شود. 

او می گوید؛ صندلی های این خودرو از کیفیت خوبی برخودار است و تعبیه جایگاه خواب، کولر، یخچال و... از جمله امکانات مطلوبی است که مدیران گروه بهمن به درستی بر روی آن تمرکز کرده اند چرا که هر راننده ای در جهت رفاه و آسایش خود موافق است خودروی او با امکانات نام برده شده مجهز باشد.
از نظر این راننده کیفیت محصولات تجاری بهمن نسبت به خودروهای موجود در بازار از برتری قابل توجهی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟