Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سایمون کاوینی» وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند روز دوشنبه درخصوص رویکرد انگلیس در قبال توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار داد.

به نوشته روزنامه «ایندپندنت»، او در پاسخ به یادداشتی که «دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت گفت، رویکرد انگلیس به «مشکلات عظیمی» منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایرلند ضمن تحریک‌آمیز دانستن این یادداشت گفت، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس قصد دارد پروتکل مربوط به ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) در توافق برگزیت را لغو کند.

فراست در یادداشت خود نوشته بود از توافقات اتحادیه اروپا درخصوص قوانین تجاری استقبال می‌کند اما این توافقات فقط به بخش کوچکی از مشکلات اشاره دارند و بحران‌های فزاینده‌ای را از مهلتی به مهلت دیگر منتقل می‌کنند.

کاوینی در پاسخ به این ادعا گفت انگلیس قصد دارد اتحادیه اروپا را مقصر جلوه دهد و این در حالی است که لندن درخواست مهلت سه ماه کرده بود.

این مقام جمهوری ایرلند همچنین درخصوص ایجاد حساسیت‌های سیاسی در ایرلند شمالی هشدار داد و گفت آنچه باید انجام شود این است که اتحادیه اروپا و انگلیس راه همکاری را پیش بگیرند.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را آغاز کرده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و همچنین اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنشها میان دو طرف شده است.

اواخر ماه گذشته، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران «گروه ۷» تاکید کرد که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده‌های خود بر اساس توافق برگزیت تمام و کمال عمل کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: برگزیت بریتانیا وزیر خارجه جمهوری ایرلند اتحادیه اروپا توافق برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است

به گزارش "ورزش سه"، امروز در انگلیس شکایتی رسمی به دادگاه ‏ارسال شد که شاکیان آن سرنوشت عجیبی داشته‌اند.‏

‏ 35 فوتبالیست سابق انگلیسی می‌گویند زمانی که در این کشور ‏فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کردند به دلیل بی‌توجهی مسئولان فوتبال به ‏جراحت وارد شده به مغز بازیکنان، سلامتی‌شان با خطرهای بزرگی ‏مواجه شده است. برای اطلاع از صحت این ادعا کافی است به این ‏آمار توجه کنید: با کارشکنی اتحادیه و لیگ برتر این شکایت سال‌ها ‏است که به مرحله بررسی نهایی نرسیده و در این مدت شش شاکی، ‏که همه ستاره‌های سابق فوتبال بوده‌اند، جان‌شان را از دست ‏داده‌اند. ‏

شکایتی که امروز نهایتا به دادگاه رسید اتحادیه فوتبال، اتحادیه ‏فوتبال ولز و لیگ فوتبال انگلیس و لیگ برتر را متهم می‌کند. آنها ‏همچنین از برد بین‌المللی فوتبال شکایت کرده‌اند که به توصیه‌ها ‏برای تغییر قوانین فوتبال بی‌توجه بوده است. ‏

ستاره‌های سابق فوتبال انگلیس می‌گویند در جریان مسابقه بارها با ‏بازیکنان حریف برخوردهای شدید سر به سر داشته‌اند و این برخوردها ‏سلامت مغزشان را از بین برده است. ‏

این موضوع مدتی پیش و زمانی بار دیگر در رسانه‌ها مورد توجه قرار ‏گرفت که یکی از شاکی‌ها، جو کیه‌نار، اسطوره تاتنهام و مربی سابق ‏ناتینگهام فارست و نیوکسل، به دلیل زوال عقل از دنیا رفت و پزشکان ‏معتقد بودند آسیب‌های وارد به سر او در دوران فوتبال بازی کردن در ‏این بیماری نقش داشته است. ‏

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن