Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سایتی اینترنتی در آلمان راه‌اندازی شده است که برای اولین‌بار به قربانیان حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان امکان می‌دهد تا تجربیات و شکایات خود را ثبت کنند. این سایت اینترنتی با عنوان “آی ریپورت” با هدف مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان به وجود آمده است.

مسلمانان آلمان سال‌ها است که در راستای پیدا کردن کار و محل زندگی، با رفتارهای نژادپرستانه مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توهین، ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به انجمن‌های اسلامی، بخش دیگری از اتفاقات ناگواری است که مسلمانان و اعضای مساجد با آن روبرو هستند. از این‌رو، برای اولین‌بار در آلمان، سایتی اینترنتی راه‌اندازی شده است که به قربانیان حملات نژادپرستانه امکان می‌دهد تا تجربیات و شکایات خود را در ارتباط با نژادپرستی علیه مسلمانان ثبت کنند.

بر اساس آمار وزارت کشور فدرال در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی ۱۰۲۶ جنایت با انگیزه اسلام‌هراسی در سراسر کشور آلمان ثبت شده است. با این حال، کارشناسان این وزارتخانه، تعداد موارد گزارش نشده را بسیار بیشتر تخمین می‌زنند. مشکل این است که بسیاری از جنایات یا با عنوان “اسلام هراسی” طبقه‌بندی نمی‌شوند و یا افراد آسیب‌دیده حاضر به گزارش آن نیستند.

ریما هانانو، مدیر مؤسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان(CLAIM) درباره انگیزه راه‌اندازی این سایت گفت:«وقتی صحبت از نژادپرستی علیه مسلمان می‌شود، باید بدانیم که به هیچ وجه با یک پدیده بی‌اهمیت روبرو نیستیم. محرومیت‌های اجتماعی و توهین برای بسیاری از افراد، تجربه روزمره است. با توجه به اینکه آمارهای رسمی فقط بخشی از نژادپرستی علیه مسلمانان را نشان می‌دهد ، ما باید نگران افزایش نژادپرستی در جامعه باشیم.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نحوه فعالیت این سایت نیز گفت: «برای محافظت از افراد آسیب‌دیده، باید در مورد قربانیان نژادپرستی نیز شفاف‌سازی کنیم. در این مرحله سایت می‌تواند کمک بسیاری برای ما باشد. افراد می‌توانند شکایات خود را در این سایت ثبت کنند و پس از آن، این گزارشات توسط مراکز مشاوره، مورد بررسی قرار می‌گیرند. با این حال، ثبت مستندات کافی نیست. برای اینکه بتوانید بلافاصله از افراد آسیب‌دیده حمایت و محافظت کنیم، باید فضای مشاوره در آلمان را نیز گسترش دهیم. همچنین، اوا آندرادس، مدیر عامل انجمن مبارزه با تبعیض در آلمان گفت: «مراکز مشاوره، روزانه شکایات بسیاری دریافت می‌کنند که ناشی از نژادپرستی علیه مسلمان است. در این میان، ضروری است که بتوان شکایات مربوط به نژادپرستی علیه مسلمان را به طور کامل ثبت و با استناد به آن، با تبعیض و نابرابری مقابله کرد.»

موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان(CLAIM) ) اکنون در حال ثبت و مستندسازی حملات علیه مسلمان است. آزار و اذیت و حمله خشونت‌آمیز به مسلمانان در کنار شعارنویسی بر روی دیوار مساجد از جمله مواردی است که به عنوان اسلام‌هراسی و رفتارهای نژادپرستانه پذیرفته می‌شوند.

برای بسیاری از قربانیان، گزارش رفتارهای نژادپرستانه ساده نیست. بسیاری از افراد آسیب‌دیده از گزارش و تماس با مقامات طفره می‌روند. ترس از موفق نشدن و پیامدهای منفی آن، نقش اصلی در این میان بازی می‌کند.

سایت اینترنتی با عنوان «آی ریپورت» از از ۲۴ ژوئن امکان ثبت شکایات را فراهم کرده است. این روز در آلمان به عنوان آغاز هفته اقدام علیه نژادپرستی ضد مسلمانان شناخته می‌شود.. یازده سال پیش در روز اول ژوئیه، مروه شربینی، زن مسلمان مصری‌الاصل در جریان دادگاهی در درسدن آلمان به دلیل داشتن حجاب کشته شد. از این‌رو، شورای مرکزی مسلمانان آلمان تصمیم گرفت تا در فاصله روزهای ۲۴ ژوئن تا اول ژوئیه، افکار عمومی آلمان را از نژادپرستی علیه مسلمانان آگاه کند.

کد خبر 5249352 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلام هراسی رایزنی فرهنگی فعالیت های قرآنی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم شبکه قرآن و معارف سیما حوزه علمیه قم حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران هندوستان امام رضا ع قرآن آیت الله خامنه ای حفظ قرآن کریم مقام معظم رهبری شیخ طوسی نژادپرستی علیه مسلمان نژادپرستی علیه مسلمانان افراد آسیب دیده اسلام هراسی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت:در راستای فاز نهم پروژه توسعه شبکه مخابرات، شبکه ارتباطی همراه با نصب و راه‌اندازی دکل مخابراتی و سایت پرسرعت جدید در چگارمان شهر قلعه خواجه اندیکا توسعه و تقویت شد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: در ادامه اجرایی شدن عملیات پروژه فاز ۹ توسعه و تقویت شبکه ارتباطی همراه در راستای بهره‌مندی مشترکین از خدمات مطلوب و با کیفیت، افزایش پوشش آنتن دهی و رفع نقاط کور در مناطق مختلف، سایت پرسرعت همراه جدید در چگارمان شهر قلعه خواجه شهرستان اندیکا با تکنولوژی از نوع نسل ۲، ۳ و ۴ نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی این سایت پرسرعت جدید همراه اول، با پیگیری و تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت سیار مخابرات منطقه خوزستان و پس از طراحی، مکان لابی و تأمین بستر زیرساخت شبکه و تجهیزات فنی با هدف تقویت و پایداری ارتباطات سیار در محله چگارمان شهر قلعه خواجه اجرایی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: با نصب و راه اندازی و وارد مدار شدن این سایت پرسرعت جدید به شبکه گسترده همراه اول، کانال‌های ترافیکی شبکه همراه اول افزایش یافت که ضمن رفع نقاط کور در محدوده اطراف این سایت باعث تقویت شبکه و پایداری ارتباطات سیار شده و مشترکین از خدمات با کیفیت و مطلوب و تبادل اطلاعات دیتایی با سرعت بالا بهره‌مند شدند.

کد خبر 750146

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟