Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «الطیب زیتونی» وزیر مجاهدین الجزائر در سخنانی به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز استقلال این کشور از فرانسه (۵ جولای ۱۹۶۲)، گفت که طرف فرانسوی از تحویل نقشه انفجارهای هسته‌ای در صحرای الجزائر خودداری می‌کند.

فرانسه مابین سال‌های ۱۹۶۰ -۱۹۶۶ که الجزائر تحت استعمار این کشور قرار داشت، چندین آزمایش هسته‌ای در صحرای الجزائر انجام داده که چهار مورد آن در سطح زمین و ۱۳ مورد نیز در زیر زمین انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، زیتونی گفت که طرف فرانسوی از تحویل نقشه‌ای که مکان‌ دقیق انجام این آزمایشات و دفن زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی را نشان دهد، امتناع می‌ورزد.

وی گفت که فرانسه تاکنون هیچ اقدامی برای پاکسازی مناطق آلوده یا پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان از این آزمایش‌ها انجام نداده است.

وزیر مجاهدین الجزائر همچنین گفت که انفجارهای هسته‌ای بیانگر ارتکاب جنایت‌هایی است که همچنان تشعشعات آن بر انسان‌ها و محیط زیست تأثیر می‌گذارد.

وزارت مجاهدین الجزائر در سال ۱۹۶۲ تشکیل شده و وظیفه آن، رسیدگی به امور شهدای انقلاب استقلال الجزائر از فرانسه و خانواده‌های آن‌هاست.

پرونده انفجارهای اتمی از مهم‌ترین پرونده‌های لاینحل بین الجزائر و فرانسه است که مذاکرات درباره آن به بن‌بست رسیده و در هر مناسبتی مقامات الجزائر از پاریس می‌خواهند که مسئولیت خود در این پرونده حساس را بپذیرد.

در همین رابطه پروفسور «عبدالکاظم العبودی» در سال ۲۰۰۰ در کتاب خود «جنایت‌های اتمی فرانسه در صحرای الجزائر» از این جنایت به عنوان «هولوکاست اتمی فرانسه» و جنایت استعماری یاد می‌کند.

در سال گذشته نیز انجمن «۱۳ فوریه ۱۹۶۰» که به امور قربانیان انفجارهای اتمی در الجزائر رسیدگی می‌کند، در گزارشی از وجود بیش از ۴۲ هزار قربانی این انفجارها که ناقص الخلقه به دنیا آمده یا دارای اختلالات ذهنی، جسمی، بیماری‌های چشمی و بیماران مبتلا به سرطان هستند، خبر داد.

در این گزارش اشاره شده که سالانه ۱۱۰۰ مورد ابتلا به سرطان ثبت می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: صحرای الجزائر هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقاء می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن به شکل علنی دفاع می‌کند. در همین زمینه دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین