Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مردم ایران و ژاپن اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و این اشتراکات زمینه خوبی برای گسترش همکاری و همفکری بین کارآفرینان و زنان دو کشور فراهم می‌کند تا تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار اظهار کرد: کرونا ابعاد مختلف زندگی بشر را در سراسر جهان تغییر داده و ایران هم از این موضوع مستثنی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جهانی که بی عدالتی در توزیع اقلام بهداشتی و به ویژه واکسن کرونا موج می‌زند و باوجود تحریم‌ها و فشارهای خارجی، دانشمندان ایرانی با تولید واکسن بومی گامی دیگر در راه بهبود وضعیت همه مردم به ویژه کارآفرینان و زنان برداشتند.

وی به استفاده گسترده از فناوری‌های دیجیتال در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: وجود زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت در سراسر کشور زمینه را برای استفاده از فناوری‌های دیجیتال در ایران در دوران کرونا فراهم کرد و به این ترتیب تجارت، آموزش و دیگر حوزه‌ها همچنان فعال باقی ماندند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، پرداخت یارانه، وام و حمایت‌های مختلف دولت از کارآفرینان در دوران کرونا را یادآور شد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در ایران هم فعالیت‌های خوبی در دوران کرونا برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده انجام دادند که قابل تقدیر است.

ابتکار به همکاری معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با نهادها، سمن‌ها و کارآفرینان ژاپنی اشاره کرد و افزود: با بنیاد صلح ساساکاوا همکاری خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت از کارآفرینان و زنان داریم.

وی همچنین تحریم‌های ناعادلانه علیه اقتصاد ایران در دوران شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: فشار اقتصادی علیه مردم و کارآفرینان و زنان ایران ادامه دارد اما آنها در مقابل کرونا و تحریم خارجی ایستاده اند و این فشارها آنها را به هم نزدیک‌تر و اراده آنها برای بهبود شرایط اقتصادی تقویت کرده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، همکاری بین کارآفرینان ایرانی و ژاپنی را خواستار شد و گفت: مردم ایران و ژاپن اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و این اشتراکات زمینه خوبی برای گسترش همکاری و همفکری بین کارآفرینان و زنان دو کشور است تا تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ابتکار با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، رساندن سهم زنان در مدیریت کشور به ۳۵ درصد را هدف‌گذاری کرده بود، خاطرنشان کرد: سهم زنان در مدیریت کشور در دولت تدبیر و امید از پنج درصد به ۲۵ درصد رسید که امیدواریم این رویکرد در دولت جدید نیز ادامه یابد.

وی، نقش زنان در خانواده و جامعه ایران و ژاپن را برجسته ارزیابی کرد و گفت: زنان دو کشور نه تنها کارآفرینی کردند و برای دیگر زنان و حتی مردان شغل ایجاد کردند بلکه آنها بذر امید را در دل نسل آینده کاشتند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نقش زنان ایرانی و ژاپنی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا و تولید و توزیع اقلام بهداشتی را یادآور شد و گفت: شیوع بیماری کرونا زنان ایرانی و ژاپنی را متوقف نکرد و زیر فشار و استرس، خلاقانه از ابزارهای نوین مثل بازار دیجیتال برای پیشبرد امور استفاده کردند و در اقدامی بشردوستانه تجربیاتشان را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

ابتکار در ادامه داوطلبانه بودن و رویکرد بشردوستانه اقدامات کارآفرینان زن در ایران و ژاپن را ستود و افزود: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرد، مردم را به هم نزدیک کرد و باعث شد تا بیشتر قدر همدیگر را بدانند و به یاری هم بشتابند. کرونا نه تنها ما را مجبور به تغییر سبک زندگی کرد بلکه نگاه بشردوستانه را در ما تقویت کرد.

وی، توجه به زنان جامعه را توجه به کل جامعه ارزیابی کرد و گفت: همکاری و همفکری زنان در بازارهای دیجیتال و شبکه شدن آنها می‌تواند ارتقای توانایی‌های آنها را به همراه داشته باشند و زمینه را برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین آنها فراهم کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اجرای یک تحقیق مقایسه‌ای برای بررسی وضعیت زنان کارآفرین ایرانی با همکاری بنیاد صلح ساساکاوا و مقایسه آن با زنان کارآفرین در ژاپن خبر داد و افزود: دولت تلاش‌های زیادی برای آموزش زنان به ویژه استاندارد سازی کالاهای زنان کارآفرین در مناطق دورافتاده انجام داده است.

ابتکار با بیان اینکه همکاری‌های فرهنگی-اقتصادی ایران و ژاپن تاریخی است، خاطرنشان کرد: طی دولت یازدهم و دوازدهم، همکاری در زمینه توان افزایی اقتصادی زنان بین معاونت زنان و بنیاد ساساکاوای ژاپن به صورت یک توافق مشترک دنبال شده است. در این دوره، چهار طرح مطالعه مشترک در زمینه مقایسه توان‌افزایی زنان کارآفرین، تقویت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارآفرینی و تأثیر کرونا بر مدل‌های کارآفرینی با استفاده از بازاریابی مجازی برگزار شد.

وی تصریح کرد: دولت ایران برای مقابله با آثار کرونا و تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تدابیر ویژه‌ای انجام داد که تأمین یارانه معیشتی، وام‌های کم بهره و تأخیر در بازپرداخت وام‌ها و مالیات‌ها و بیمه‌ها از جمله آنها هستند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مهارت‌افزایی و توان افزایی در زمینه بازاریابی مجازی و مهارت‌های سایبری برای زنان ایران در قالب همکاری با وزارت رفاه و جهاد دانشگاهی و وزارت کشور را یادآور شد و گفت: الگوهای موفقی برای مشاغل خانگی و آموزش مهارت به زنان روستایی و کارآفرین ایجاد کردیم.

ابتکار گفت: موقعیت زنان ایرانی در مقابله با شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا نشان می‌دهد که اراده قوی و اعتماد به نفس آنها بر این چالش پیروز شده است و زنان ژاپنی هم در شرایط کرونا به تقویت کسب و کارهای اینترنتی پرداختند و توانستند تا حدی آسیب‌ها را جبران و مدل‌های نوین کسب‌وکار ارائه کنند.

وی، موفقیت اصلی را در تقویت نوع دوستی و دیگرخواهی و حمایت از آسیب دیدگان در شرایط کرونا ارزیابی کرد و افزود: کرونا این فرصت را فراهم کرده که فراتر از روال عادی بتوانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم و از فناوری‌های نوین و اینترنت در این زمینه بهره ببریم. دولت ایران در سال‌های اخیر به توان افزایی زنان در بعد اقتصادی، مهارتی و مدیریتی توجه ویژه ای کرد که ثمرات آن در آینده بیشتر روشن خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 505234

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان حقوق زنان کارآفرینی معاون زنان و خانواده رییس جمهور همکاری و کارآفرینی ایران و ژاپن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد و گفت کارآفرینان و زنان دوران کرونا ایرانی و ژاپنی زنان کارآفرین ایران و ژاپن توان افزایی زنان ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند