Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با اشاره به مشکلات کم‌آبی گفت: متأسفانه در این بخش دامداران با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تا حدودی استاندار و نمایندگان استان پیگیری می‌کند که این مشکلات حل شود؛ درباره دام‌های سبک هم بحث آب‌رسانی با تانکر برای جبران خسارت و جلوگیری از مشکلات بعدی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات کشاورزی پیرو کم‌آبی در استان خوزستان گفت: با توجه به وضعیت بارندگی که در سال گذشته داشتیم، متأسفانه وضعیت خوبی در استان نداریم.   نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تأکید کرد: کشت شلتوک برای کشاورزان ممنوع شده و این مسئله مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.   عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تصریح کرد: همچنین در این رابطه بحث کشت جایگزین مطرح است، اما ما همکاری مسئولان را در این بخش مشاهده نکردیم با این حال هنوز کشاورزی خوزستان برای کشت شلتوک مشکل دارند.   حسینی با بیان اینکه صنعت نیشکر یکی از صنایع مهم استان خوزستان است، بیان داشت: در حال حاضر کشت نیشکر در استان خوزستان صورت گرفته، اما متأسفانه با کم‌آبی شدید مواجه است و در یکی از شرکت‌ها به نام شرکت دهخدا مشکلات جدی وجود دارد و اگر دِبی رودخانه‌ها افزایش پیدا نکند ممکن است ما با مشکلات جدی و خشک شدن محصولات کشاورزی مواجه شویم.   نماینده مردم اهواز در مجلس بیان داشت: می‌کوشیم این مسئله را پیگیری کنیم تا حداقل آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی صورت گیرد تا به نوعی از هدر رفت هزینه‌ها در این بخش جلوگیری شود.   حسینی با اشاره به اینکه دام‌های سنگین ما نیاز به آب دارند، بیان داشت: متأسفانه در این بخش دامداران با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تا حدودی استاندار و نمایندگان استان پیگیری می‌کند که این مشکلات حل شود؛ درباره دام‌های سبک هم بحث آب‌رسانی با تانکر برای جبران خسارت و جلوگیری از مشکلات بعدی صورت گرفته است. به هر حال این‌ها حداقل منبع درآمدی روستاییان به ویژه در استان خوزستان بوده و لازم است در این بخش برنامه‌ریزی صورت گیرد تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.ود.   بیشتر بخوانید استاندار خوزستان: هنوز به مرحله جیره‌بندی آب نرسیده‌ایم/ کاهش آب پشت سدها به ۵۳-۵۴ درصد   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نمایندگان استان استان خوزستان آب رسانی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان