Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش، خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در نظام اسلامی، اظهار کرد: دین ما فرهنگی است و پیامبر (ص) نیز در همان گام‌های نخست با عقاید، اخلاق، فرهنگ فاسد و رفتارهای ناشایست رایج در عربستان جاهلی مبارزه کرد تا بتواند آئین پاک و منزه اسلام را در جامعه نهادینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) خود چهره‌ای فرهنگی بود و کار و مدیریت او نیز مبتنی بر فرهنگ بود، گفت: حضرت محمد (ص) با اخلاق و فرهنگ مردم را جذب دین اسلام می‌کرد و مدیریت جامعه اسلامی نوپای آن زمان نیز به همین طریق بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم به همین صورت به پیروزی رسید، افزود: امام خمینی (ره) نه جبهه و گروه خاص سیاسی داشت و نه به کشورها و قدرت‌های دیگر تکیه کرده بود؛ بلکه طلبه‌ای بود که کار انقلاب را با توکل به خداوند و از حوزه و درس فقه و اصول و منبر و مسجد و حسینیه شروع کرد و از آنجا که این مباحث با فطرت مردم عجین بود قریب به اتفاق آن‌ها با امام همراه شده و انقلاب به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام نیز با همین فرهنگ ناب اسلامی مردم را به ماندن در صحنه دعوت و جنگ را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر غیر از این بود مردم این‌گونه به عرصه دفاع از انقلاب و نظام نمی‌آمدند، ادامه داد: بحث‌های تربیتی و دینی و اعتقادی بود که سبب شد همه با عشق به میدان نبرد با دشمن بیایند نه اینکه صرفاً نیروهای ارتشی و نظامی به‌صورت تکلیفی به عرصه جنگ وارد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه امروز آموزش‌وپرورش باید در راستای تقویت و تعمیق این فرهنگ حرکت کند، افزود: اگرچه در حدود یک سال و نیم اخیر شیوع ویروس کرونا فعالیت آموزش‌وپرورش را سخت‌تر و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است؛ اما باید مباحث تربیتی را در همین شرایط نیز زنده نگاه داشت و با استفاده از روش‌های جایگزین، مانع از تعطیلی موضوعات فرهنگی و تربیتی مرتبط با دانش آموزان شد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: در این راستا انتظار می‌رود حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش دست‌به‌دست هم داده، از انرژی و توان یکدیگر بهره بگیرند و به‌ویژه در مسائل فرهنگی و پرورشی هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیازمند کار جهادی است، گفت: در این راستا تکلیف مدارانه کار نکنیم؛ بلکه با عشق به عرصه ورود کرده و فراتر از تکلیف سازمانی کار کنیم؛ زیرا در شرایطی که شیوع ویروس کرونا همه اقشار و مردم را تحت تأثیر قرار داده، اگر فعالیت جهادی نکنیم کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

کد خبر 5251223

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری آموزش و پرورش خراسان شمالی حوزه علمیه خراسان شمالی دانش آموزان ویروس کرونا ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان ایلام انتخابات 1400 اردبیل اراک عکس استانها مجلس شورای اسلامی خشکسالی حجت الاسلام والمسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان با حضور نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی ضمن بیان اینکه واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده است، افزود: می‌بایست کوشید تا در زمینه‌های فرهنگی نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی و فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی است، ابراز داشت: باید کوشید تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری موفق و اثر گذاری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی استان سمنان را موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه برشمرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات مؤثر و راهبردی صورت گیرد.

کد خبر 6095033

دیگر خبرها

  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی