Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:12:51 GMT

مشکل قطع برق صنایع فارس پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۶۸۰۴

مشکل قطع برق صنایع فارس پیگیری می‌شود

ایسنا/فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به خسارت واحدهای تولیدی در پی قطعی روزانه برق گفت: موضوع قطع برق واحدهای تولیدی و صنایع استان را با جدیت پیگیری می کنیم.

جمال رازقی دوشنبه ۱۴ تیر در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید که به شکل وبیناری برگزار شد، بیان کرد: بر اساس قانون بهبود کسب و کار، دستگاه های خدمات رسان مانند برق و گاز باید توجه به صنایع و بخش تولید را در اولویت ارائه خدمات قرار دهند که در غیر این صورت دولت ملزم به پرداخت خسارت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه آیین نامه اجرای این قانون تهیه نشده و عزمی برای تهیه آن در کشور وجود ندارد، افزود: بنا بر اعلام صنعتگران، اداره برق استان اعلام‌هایی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان مبنی بر اولویت دار بودن صنایع در کاهش میزان مصرف و قطعی برق انجام داده که این موضوع مغایر با قانون است و این مهم را در استانداری و دادگستری استان پیگیری خواهیم کرد.

رازقی گفت: در شرایط فعلی موضوع قطعی برق به یکی از دغدغه ها و موضوع های مهم و اساسی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بدل شده و موجی از سردرگمی و نگرانی را برای فعالان اقتصادی استان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس دو موضوع مهم قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی فارس به ویژه واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و تامین مازوت برای فصل زمستان این صنایع را در شورای گفت و گو مطرح و دنبال خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: وجود مشکلات داخلی و سنگ اندازی برای حمایت نشدن از تولید و صنعت در سالی که به تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نام گذاری و بر آن تاکید شده است، جای تعجب دارد.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل گروهی از نخبگان برای تصمیم گیری در حوزه اقتصاد و صنعت کشور، ادامه داد: متاسفانه سال‌های متمادی است که در حوزه اقتصاد در کشور هدفگذاری و برنامه ریزی نداریم و اسنادی مانند ایران ۱۴۰۴ و برنامه های توسعه ای پنج ساله تدوین شد اما اهتمامی برای تحقق آنها در کشور وجود نداشت.

وی گفت: عمده کار تصمیم گیران اقتصادی کشور حرکت بدون برنامه و رفع مشکلات روزمره است و هر چند که رسالت اتاق های بازرگانی ارائه مشاوره به قواست اما از بخش خصوصی برای تصویب قوانین و دستورالمعل ها نظرخواهی نمی‌شود و نتیجه تصویب این قوانین کارشناسی نشده، ایجاد مانع برای کسب و کار و اختلال در صادرات است.

رازقی اضافه کرد: با توجه به ضرورت استان، شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس موضوع" شناسایی موانع مدیریت صادرات و ارائه راهکارهای توسعه صادرات" را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قطع برق صنایع استان فارس واحدهای تولیدی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان