Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ شهر قزوین در آئین تجلیل از خادمان نماز جمعه قزوین اظهار کرد: خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم که سال‌ها در کسوت خادم نماز جمعه به این فریضه مهم دینی خدمت کرده‌اید و همه تلاش خود را به کار گرفتید تا فعالیت‌های نماز جمعه‌ای لحظه‌ای تعطیل نشود و باید به پاس نعمت خادم بودن در این عرصه، خداوند را شاکر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یاد و خاطره همه عزیزانی که در این عرصه سال‌ها زحمت کشیدند و امروز در بین ما نیستند را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزان علو درجات را از خدای متعال خواستاریم.

امام جمعه قزوین افزود: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین سال‌ها به عنوان اولین امام جمعه قزوین چه در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و چه پس از انقلاب به عنوان امام جمعه تلاش‌های بسیاری داشتند و همواره هدایتگر مردم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان خاطراتی از زمان انتصاب آیت‌الله باریک‌بین به عنوان امام جمعه قزوین یادآور شد: مرحوم اشراقی داماد امام خمینی(ره) حکم انتصاب حضرت آیت‌الله باریک‌بین را در مسجد آقا سید علی به ایشان دادند و سپس برای مردم سخنرانی کردند.

وی بیان کرد: خداوند فرموده تصمیم گرفته‌ایم زمین را با شایسته‌ترین آدم‌ها اداره کنیم و وعده داده نور خدا عالم را فرا می‌گیرد. در انتخابات دیدیم همه دشمنان عالم پای کار آمدند تا مردم را نا امید کنند اما با این هجمه‌های بی‌سابقه انتخابات با شکوهی رقم خورد.

آیت‌الله عابدینی در ادامه با تأکید بر اینکه وحدت، مواسات و همه ارزش‌های متعالی در نماز جمعه مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: هر چه نماز جمعه قوی‌تر و محکم‌تری در شهر داشته باشیم شاهد ارتقای وحدت، مواسات، همدلی و همه ارزش‌های متعالی خواهیم بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هر چه حال و هوای نماز جمعه در شهر خوب باشد، ظلم، بی‌عدالتی و همه رذایل اخلاقی کمرنگ‌تر می‌شود و حال و هوای نماز جمعه را می‌توان از حال و هوای مردم درک کرد.

وی با تبریک چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه در قزوین تأکید کرد: چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه، آغاز حرکت‌های جدید در نماز جمعه و اصلاح اموری است که مانع از مشارکت بیشتر مردم در این فریضه الهی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چهلمین سالگرد نماز جمعه قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین امام جمعه قزوین نماز جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس