Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ تلاش کردیم بودجه خوبی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر بگیریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، حسین خسروی ظهر  امروز در جریان بازدید از تامین اجتماعی بیرجند  با بیان اینکه شما با افراد زیادی از مردم سر و کار دارید و آن گونه که ممکن است برخی از آنها از طبقه متوسط و حتی پایین دست جامعه باشند اظهار داشت: بار انقلاب بر دوش همین قشر از جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که تن آمریکا از پیشرفت جمهوری اسلامی به لرزه در می آید افزود: پشتوانه انقلاب همین مردم و طبقه پایین دست هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه بنده به عنوان یک خدمتگزار از اقدامات تامین اجتماعی شنیدیم جای رضایت و خرسندی است،خدمات زیادی انجام شده است اما گاهی نیاز است راستی آزمایی از طریق همکاران خود شما در مجموعه تامین اجتماعی انجام شود.

خسروی با بیان اینکه راستی آزمایی دقت در کار از حوزه تخصصی شما باید انجام شود افزود: حوزه کاری شما خدمات زیاد است اما به این میزان  اکتفا نکنید و از سویی دیگر، در عمل هرچه به مردم برسید پشتوانه انقلاب بیشتر و قوی تر می‌شود.

وی  تکریم ارباب رجوع  و خدمت به مردم  را امری بسیار مهم  دانست و افزود: تامین اجتماعی قدمت زیادی دارد و از سویی دیگر مطالبات مردمی هم علاوه براینکه متنوع است و شما در سازمان تامین اجتماعی باید با توجه به نوع مشکلات مردم به اندازه وقتی که دارید آنچه به نفع مردم است را بیان کنید.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی در قوانین شما به روز باشد ادامه داد: با توجه به درخواست‌ها و گزارشات مردمی نیاز است اصلاح بخشی از بخش نامه‌ها انجام شود.

امروز جنگ، جنگ اقتصادی است

خسروی افزود: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و باید سراغ مصادیق غیر نفتی برویم باید امروز دست کارفرما را ببوسیم و شرایطی فراهم شود تا ماندگاری کار آن بیشتر شود چرا که جای سوال است که چرا قراردادهای کارگری موقت است باید کارفرما را در اصلاح بخشنامه‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید بین کسی که بیمه خود را سر موقع پرداخت می‌کند با کسی که به موقع پرداخت نمی‌کند، فرقی باشد گفت: مجلس هم در توان خود تلاش کرد در بودجه 1400 بودجه خوبی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر بگیرد که 89 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی گذاشته شد تا مشکلات کمتر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر تعاون در چند هفته اخیر از نمایندگان مجلس کارت زرد دریافت کرد و دولت در حال تغییر است و باید موضوعاتی که به نفع تامین اجتماعی است را به ما منتقل کنید.

 بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند 

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه  تامین اجتماعی در استان 9 شعبه اصلی دارد گفت: مجموع افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در خراسان جنوبی 387 هزار و 224 نفر است وبه عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند.

محمدی با بیان اینکه در استان سازمان تامین اجتماعی 9 شعبه اصلی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، بشرویه، عشق آباد، درمیان و نهبندان  دارد، افزود: علاوه براین سه کارگزاری هم در سطح استان داریم که در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین مستقر هستند.

وی با بیان اینکه 122 هزار و 693 نفر بیمه شده اصلی، 26 هزار و 762 نفر مستمری بگیر در سطح استان داریم که در مجموع 387 هزار و 224 نفر از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: به به عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اختلاف تامین اجتماعی با ایران‌ترانسفو بر سر ‌بازنشستگی ‌کارگران / آیا پای حقوق‌های نامتعارف در میان است؟ قدردانی کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران دایره خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی گسترده‌‌تر می‌شود

وی با تاکید براینکه با شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی در چند مرحله به کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا مساعدت‌های زیادی کرد ادامه داد: در یکی از برنامه‌های حمایت تامین اجتماعی آسیب دیده از کرونا در لیست‌های کارفرمایان به جای پرداخت 27 درصد تنها 7 درصد سهم بیمه شده را دریافت کردیم.

محمدی ادامه داد: از زمانی که دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی حذف شده است، مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت و نیازی برای تمدید اعتبار دفترچه نیست و با طرح 3070 مراجعات حضوری کاهش یافته است.

وی با اشاره به طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که اولین مرحله آن  در مردادماه سال گذشته و مرحله دیگر اردیبهشت ماه امسال انجام شد، گفت: حداقل حقوق مستمری بگیر بازنشسته ما 2.5 برابر افزایش یافت.

رئیس تامین اجتماعی  شعبه یک بیرجند هم در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه این شعبه بزرگترین شعبه تامین اجتماعی در استان است گفت: ما دو شعبه اقماری داریم که شعبه بیرجند شعبه مادر است و در شهرستان‌های سربیشه و سرایان هم شعبه اقماری داریم.

مومن زاده افزود: در سال گذشته با توجه به شعار سال از طریق رهبری به عنوان سال مانع زدایی و پشتیبانی مطرح شد طرح بخشودگی جرائم کمک بزرگی به کارفرمایان کرد که بخشودگی جرائم هنوز تا 31 تیرماه جریان دارد و درا ین راستا فعالیت‌هایی که در جریان کرونا آسب دیدند بدهی آنها با توجه به شرایط مناسب قسط بندی شد و نهایت همکاری با کارفرمایان دارای بدهی شده است.

وی افزود: یک سوم جمعیت استان در شعب یک بیرجند هستند و برای انجام امور مراجعه می‌کنند و در شهرستان‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی نداریم بیماران تحت پوشش می‌توانند به بیمارستان‌های زیر نظر علوم پزشکی مراجعه و به صورت رایگان از خدمات استفاده کنند و حتی در شهرستان‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی هم داریم بیماران بالای 65 سال وقتی به بیمارستان‌های دیگر مراجعه کنند، می‌توانند رایگان از خدمات بهره بگیرند.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی شهرستان های بیرجند جمعیت استان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد قوچانی سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌. متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی

دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند. مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است. سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم! ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... ۲۵۹۵۷ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901166

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد