Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ (کی‌ال‌پی) از تسویه حساب با ۱۶ شرکت مرتبط با شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری و فروش دارایی خود در این شرکت‌ها از جمله غول تجهیزات مخابراتی موتورولا خبر داد.

به گزارش ایمنا، این شرکت اعلام کرد که موتورولا و سایر شرکت‌ها با خطر دست داشتن در نقض قوانین بین‌المللی در فلسطین اشغالی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که سازمان ملل فوریه ۲۰۲۰ لیستی از ۱۱۲ شرکت را منتشر کرد که فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیست نشین انجام می‌دهند؛ اقدامی که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.

کی‌ال‌پی تأیید کرد که فروش دارایی‌ها در شرکت موتورولا تصمیمی مستقیم در برابر نقش نظارت آن در سرزمین‌های اشغالی بود. این شرکت برنامه‌های مورد استفاده در کنترل مرزها را ارائه می‌دهد.

همچنین این شرکت دارایی‌های خود در شرکت‌های مخابراتی که خدماتی به کرانه باختری ارائه می‌کنند فروخته است زیرا آنها در قلمداد کردن شهرک سازی‌ها به عنوان مناطق مسکونی پرجاذبه سهیم هستند.

این شرکت‌ها شامل "التیس یوروپ، بیزک و سیلکوم اسرائیل و بارتنر کومیونیکیشنز" هستند. از شرکت‌های دیگر شامل این گام پنج بان هستند که ساخت و سازها و احداث زیرساخت‌ها در کرانه باختری را تسهیل یا تأمین مالی کرده‌اند. همچنین مجموعه‌های مهندسی و ساختمانی از جمله الستوم فرانسه مشمول این گام هستند.

صندوق ثروت حاکمیتی نروژ که بزرگترین صندوق در جهان است بسیاری از شرکت‌ها در گذشته به دلیل ارتباط‌شان به شهرک‌سازی کنار گذاشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 505274

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نروژ شرکت های مرتبط با شهرک های صهیونیستی تسویه حساب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق