Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@12:20:22 GMT

محاکمه نتانیاهو برای سومین بار به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۷۶۸۵

محاکمه نتانیاهو برای سومین بار به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از جروزالم پست، دادگاه قدس اشغالی روز دوشنبه از تأخیر  یک هفتگی در برگزاری دادگاه رسیدگی به فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، خبر داد. این دادگاه پیش تر نیز ۲ بار به تعویق افتاده بود.

این دادگاه از ۱۶ ژوئن متوقف شده بود. این دادگاه قرار بود در ۵ و ۱۲ ژوئیه برگزار شود که با تعویق مجدد آن، جلسه دادگاه به ۱۹ ژوئیه منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم دادگاه بدین معنی است که پرونده تا ماه اکتبر به طور جدی در جریان  قرار نخواهد گرفت. زیرا تعطیلات تابستانی دادگاه از ۲۱ ژوئیه تا یک سپتامبر ادامه دارد و بسیاری از جلسات دادگاه در ماه سپتامبر به دلیل تعطیلات پاییزی لغو می‌شود.

گفته می‌شود علت این تاخیرها اختلاف بین دادستانی و وکیل مدافع نتانیاهو در مورد نحوه رسیدگی به اسناد جدیدی است که از طریق تلفن همراه ایلان یشوا، مدیر عامل سابق والا به دادگاه اضافه شده است.

پیش از این، دادستانی و وکلای نتانیاهو در ماه آوریل، مه و ژوئن زمان زیادی را  بر سر اسناد و مدارک گسترده‌ای درخصوص پرونده ۴۰۰۰ صرف کرده بودند.

دادستانی اعتقاد دارد که نتانیاهو از قدرت خود برای بهبود پوشش رسانه‌ای سوءاستفاده کرده بود.

نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101900 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه