Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، رکورد حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه امروز در محل گنبد آسمان برج میلاد با حضور مشاور گینس ثبت و برای داوری به گینس ارسال شد.

اشکان دشمن زیاری، مشاور ثبت رکورد گینس در این باره اظهار کرد: مرتضی جاوید درخواستی را به سازمان گینس ارائه کرد، مبنی بر این که می‌خواهد ۲۷ عدد را در عرض ۴ ثانیه به ثبت برساند، لذا متقاضی در جریان قوانین گینس قرار گرفت و سپس رکوردگیری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعداد به صورت تصادفی و از طریق یک برنامه مخصوص ارائه می‌شود و داوران گینس تصاویر ارسالی را بررسی و داوری می‌کنند و سپس در صورت نبود مشکل اقدام به ثبت رکورد می‌کنند.

مرتضی جاوید در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رکورد خود به منظور ثبت در گینس، اظهار کرد: در روز ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم موفق شدم رکورد بیشترین حفظ ارقام در ۴ ثانیه را به ثبت برسانم و با حفظ ۲۷ رقم در این مدت زمان موفق به شکستن رکورد پیشین شدم که با حفظ ۲۴ رقم در ۴ ثانیه ثبت شده بود.

وی با اشاره به نخستین رکورد خود در زمینه حافظه افزود: در گام نخست حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در دو دقیقه را به ثبت رساندم که اسامی و مشخصات ۲۲ نفر به همراه اسم، روز، ماه و سال تولد را بیان کردم و رکورد یک آلمانی را شکستم و همچنان کسی موفق به رکورد شکنی نشده است. دومین رکورد حافظه که به ثبت رساندم در زمینه حفظ بیشترین اعداد سه رقمی متوالی بود که در ۳۰ ثانیه ۹۰ رقم را به خاطر سپردم و نسبت به رکورد دار قبلی ۱۸ رقم بیشتر به حافظه سپرده بودم.

رکورددار حافظه ایران با اشاره به نیاز به تمرین و ممارست در زمینه حفظ اعداد تأکید کرد: در این زمینه می‌بایست با کد سازی و تصویرسازی سرعت زنجیره سازی را در مغز افزایش داد که این مهم با تمرین و رقابت با خود امکان پذیر است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گینس مرتضی جاوید ۴ ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید رئوفی نسب به خبرنگار ما گفت: به دنبال یک نیم فصل تقریبا خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی، از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگوناپذیر هستند، افزود: باتوجه به تغییرات مستمر الگو‌های بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و درحال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از مجموعه سرریز‌ها و نیروگاه رهاسازی می‌شود.

رئوفی نسب ادامه داد: جلسه‌های متعدد کارشناسی باحضور مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان و نیروگاه و سد دز برگزار و وضعیت مدل‌های هواشناسی به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: بخشی از آب نیز به صورت مدیریت شده و براساس تاب آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

دیگر خبرها

  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • وقتی در کمتر از یک ثانیه کارما به سراغت می‌آید! / فیلم
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • خزر مواج می‌شود
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد