Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید حسینی پناه در خصوص تراز سرانه خرید معاملات اظهار کرد: سرانه خرید، میانگین خرید هر شخص حقوقی و حقیقی را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر سرانه خرید حقیقی ارزش ریالی سهامی است که هر کد حقیقی به صورت میانگین خریده است. به همین شکل، سرانه فروش حقیقی به ارزش ریالی سهامی اشاره می‌کند که هر کد حقیقی به طور میانگین فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سرانه خرید اشخاص حقوقی را نیز می‌توان محاسبه کرد، ولی موثر نیست. در گذشته مقدار خرید حقوقی معیار خوبی برای آینده و رشد یک سهم بود، ولی افراد حقوقی برای جلوگیری از نشان دادن سیاست خود تصمیم گرفتند از کدهای حقیقی استفاده کنند. همین قضیه اهمیت سرانه خرید حقیقی را به خوبی نشان می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت تراز سرانه معاملات در چند ماه اخیر گفت: در طول ۱۱ ماه گذشته بازار سرمایه در فاز ریزشی قرار داشته است و فقط معدود روزهایی بوده که شاخص مثبت و متعادل باشد و بالاخره تراز سرانه معاملات اشخاص حقیقی بالاخره بعد از ۵ ماه مثبت شد که این بدان معنی است که، حقیقی‌های بزرگ، از حقیقی‌های فروشنده کوچک سهم می‌خرند.

حسینی پناه اضافه کرد: در طول ۳ ماه گذشته، تراز سرانه خرید افزایش یافته است و علت این افزایش سرانه خرید، خرد جمعی است و خرد جمعی به این نتیجه رسیده است که، شاخص کل در محدوده‌های قیمتی یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برگشت می‌خورد و بر همین اساس جمعیت معامله گران به این نتیجه رسیده اند که در بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: در چند ماه گذشته عوامل و ابهامات زیادی در جهت کاهش تراز سرانه خرید وجود داشت. از جمله، وجود بی اعتمادی در بازار سرمایه، نوسان گیری حقوقی‌ها در بازار سرمایه، ابهامات موجود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حتی بعد از آن جریان نیز پالس مثبتی وارد بازار سرمایه نشد و بعد از آن نیز ابهامات موجود در ریاست جمهوری کشور که تکلیف آن نیز مشخص شد.

حسینی پناه گفت: در مدت زمانی که بازار سرمایه ریزش شدیدی داشت بسیاری از افراد مبتدی آموزش دیدند و در حال حاضر با توجه به شکست مقاومت بورس در محدوده یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به این نتیجه رسیدند که، زمان سرمایه گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده است و اقدام به خرید کردند.

این کارشناس بازار تاکید کرد: لازم به ذکر است که بسیاری از حقیقی‌ها پول‌های پارک شده بسیاری در بازار سرمایه داشتند و در حال حاضر پول‌های پارک شده به بازار بازگشت و سبب رشد بازار سرمایه می‌شود.

کد خبر 612397 برچسب‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس فرا بورس بازار سرمایه تراز سرانه سرانه خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است