Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در دیدار با  نماینده سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد:  اورژانس کشور از ۵ سال گذشته تبدیل به سازمان شد تا عملیاتی‌تر بتواند کار‌های خود را انجام دهد. این سازمان مجهز به گروه ویژه عملیاتی است که علاوه برخدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی در بحران‌ها نیز مدیریت خوبی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان بهداشت جهانی هم در این راه کمک‌های خوبی داشته است از تربیت تیم‌های عملیات ویژه و ارسال اطلاعات واقعی به who در این راه کمک‌های شایانی به سازمان اورژانس کشور انجام داده است.

او درباره آموزش همگانی و کمک‌های اولیه نیز گفت: در تصادفات راننده‌ها اولین افرادی هستند که آسیب می‌بینند که به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار فوت شدگان در تصادفات بیان کرد: آمار فوت شدگان در تصادفات کشور ۳۴.۵ به ازای ۱۰۰ هزار نفر بوده، ولی الان به ۱۸ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: به افرادی که آموزش کمک‌های اولیه احیاء دیده باشند گواهینامه داده می‌شود و برای آموزش‌های تخصصی، در دانشگاه‌ها دوره‌های خاصی لحاظ شده است.

او گفت: با آموزش از یکسری از صدمات پیشگیری و یا اثرات تخریبی آن را به حداقل می‌رسانیم، اما نیازمند کمک هستیم، علیرغم افزایش بسیار زیاد آمبولانس‌ها، به دلیل تحریم‌ها خرید آمبولانس و قطعات آن ما را دچار مشکل کرده است.

رئیس اورژانس کشور افزود: در سطح کشور ۴۸ اورژانس هوایی داریم که در ۴ استان ۶۵ درصد مرگ و میر مادران باردار را کاهش دادیم، ولی ما هلکوپتر دید در شب نداریم.

کولیوند گفت: در زلزله کرمانشاه ۷۳۵۰ صدمه دیده در کمتر از ۲۴ ساعت جابه جا شد که ۲۱۵۰ با هلکوپتر جابه جا شدند که اگر هلیکوپتر دید در شب بود این افراد در کمترین زمان جابه جا می‌شدند. در سیل خیلی از روستا‌ها در محاصره سیل بودند و با بالگرد اورژانس افراد صدمه دیده و حتی محاصره شده در سیل منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر قطع عضو برای پیوند جابه جا شدند، جابه جایی اعضای پیوندی یکی دیگر از خدماتی است که اورژانس کشور، از دورترین نقاط انجام می‌دهد و این کار چنان با مهارت انجام می‌شود که انگار اطاق عمل در کنار این جابه جایی قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: می‌خواهیم سازمان بهداشت جهانی کمک کنند تا تحریم‌هایی که موجب مرگ افراد و از دست رفتن زندگی‌ها می‌شود از بین برود؛ توزیع امکانات در کل کشور یکسان بوده است، اما نیازمند کمک هستیم.

کولیوند گفت: ۱۴۰ هزار تخت برای ایزولاسیون و بیماران کرونایی در طرح شهید سلیمانی در نظر گرفته شده است تا کسانی که امکان نگهداری ان‌ها در منزل نباشد در این اقامتگاه قرار بگیرند این خدمات ۲۴ ساعته رایگان و شامل خدمات درمان، بهداشتی و حتی روانشناختی است.

کولیوند افزود: در بحث کرونا اولین اقدامات برای انتقال بیمار و تجهیز بیمارستان‌ها توسط سازمان اورژانس کشور انجام شد.

شاهد کاهش حوادث جاده ای در ایران هستیم

در ادامه سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در این جلسه گفت: ایران کشور توسعه یافته است و شاهد کاهش حوادث‌های جاده‌ای هستیم که انتقال تجهیزات کمک بیشتری در کاهش حوادث می‌کند. آموزش‌های حرفه‌ای کمک زیادی می‌کند؛ آموزش در مدرسه، آموزش به افراد سلبریتی و. وقتی در مدرسه آموزش می‌دهیم این آموزش‌ها می‌تواند به کل خانواده و جامعه انتقال یابد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: یک لیست از تجهیزات مورد نیازو احتیاجات تهیه شود تا سازمان جهانی بتواند کمک کند، ما حتما حمایت خواهیم کرد، کمبود امکانات و تجهیزات و قطعات آمبولانس و همچنین تجهیزات هلیکوپتر بویژه دید در شب در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس کشور تصادفات جاده ای رئیس سازمان اورژانس کشور آموزش ها جابه جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین