Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:38:35 GMT

اراده جمعی و تعاون بهترین روش اداره امور است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۱۵۷

اراده جمعی و تعاون بهترین روش اداره امور است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری، پیامی صادر کرد.

پیام محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:

شهر و روستا اصلی ترین واحد زیست بشری و مدیریت و سامان آن‌ها از مهمترین دغدغه‌های انسان بوده است. جوامع مختلف برای رشد و آبادانی این واحدها، راه‌های متنوعی را آزموده و نهایتا تجربه نشان داده است که اراده جمعی، تفکر شورایی و تعاون بهترین شیوه اداره امور است که در کشور ما نیز به تمسک به اصول اسلامی در شهرها و روستاها پیاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهم تیرماه به عنوان "روزشهرداری و دهیاری" فرصتی مغتنمی برای بازخوانی نقاط قوت و ضعف قوانین و نیز تقدیر از تلاش‌­ها و فعالیت­‌های دلسوزانه مدیریت­‌های روستای و شهری است.

دهیاری­‌ها مهمترین نهاد مدنی مدیریت روستایی محسوب می‌شوند که از دل اراده جمعی روستاییان سر برآورده و نقش تاثیرگذاری در رشد و بالندگی و توسعه سکونت گاه‌های روستایی دارد. راه اندازی دهیاری­‌ها را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ مدیریت روستایی به شمار آورد، به طوری که با تصویب قانون تاسیس دهیاری­‌های خودکفا در ۱۴ تیر ۱۳۷۷ تجربه جدیدی در عرصه مدیریت روستایی شکل گرفت و امروز در روستاهای استان آذربایجان شرقی، ۱۹۴۶ نهاد دهیاری به روستائیان عزیز درحال ارائه خدمت می‌باشند.

دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه بوده و همین موضوع در شهرها نیز در مقیاسی بزرگتر اتفاق افتاده و شوراهای اسلامی شهرها به عنوان پارلمانی محلی که حاصل آرا و اراده جمعی شهروندان است، اداره شهر و انتخاب مسئولان را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در سلسله طولی بر عهده داشته و یا بر حسن انجام امور نظارت و اشراف دارد. 

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش‌­ها و خدمات شهرداران، دهیاران هم‌چنین کارکنان شهردارای‌ها و دهیاری­‌های استان، روز شهرداری و دهیاری را تبریک گفته، امید آن دارم با اتکال به رحمت و قدرت لایزال الهی در ارایه خدمات مطلوب و موثرتر به مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه هم استانی‌های عزیز موفق باشند.

محمدرضا پورمحمدی

استاندار آذربایجان شرقی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان شرقی اراده جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی