Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@05:32:45 GMT

گیگن پرس، کمی بالاتر از ترمینال جنوب

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۲۰۰

گیگن پرس، کمی بالاتر از ترمینال جنوب

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ حتما این روزها کسانی که فوتبال مدرن را دنبال می‌کنند با پرس اصطلاحات و مشتقات آن آشنا هستند. مثلاگیگن پرس همان نکته متمایز کننده لیورپول در یکی دو سال اخیر که در زمان دفاع و بخصوص لحظه از دست دادن توپ در فوتبال روز دنیا کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر گیگن پرس همان پرس زیر ۸ ثانیه در محل از دست دادن توپ بدون در نظر گرفتن سازماندهی کلی تیم است. دانشی که منتسب به یورگن کلوپ می‌باشد. کسی که در دورتموند و حالا بایرن از این روش استفاده می کند. البته که نمی توان آن را منحصرا به پای کلوپ نوشت چرا که آژاکس رینوس میشل هم از همین روش استفاده می‌کرد و آریگو ساچی هم تقریبا با همین ایده و کمی تفاوت میلان را دو بار پیاپی قهرمان اروپا کرد و اتفاقا پپ هم به این فلسفه اهمیت داد چه در بارسا چه بایرن. از همه اینها جالب‌تر اینکه بدانید در گوشه‌ای از پایتخت کشورمان این دانش برای خود جا باز کرده است!

ترمینال جنوب

خیابان ضلع شمالی ترمینال جنوب در زمین چمن طبیعی اما پر چاله چوله‌ی خیابان شاطری تهران، یکی از نبض‌های جریان فوتبال پایتخت در لیگ سه این روزها درحال تپیدن است. تیمی خصوصی با نام دارایی با سرمربیگری ابراهیم طالبی نام آشنا که دقیقا نقطه اشتراک این تیم با فوتبال روز دنیا شاید حضور این سرمربی باشد که روزگاری در کنار کریستوف دام آلمانی بود و با رولاند کوخ به ایران آمد و در استقلال حضور داشت. حالا او در یکی از لیگ های کشور و کمی پایین‌تر از لیگ برتر و لیگ یک در حال فعالیت است و دانسته‌های خود را به شاگردانش انتقال می‌دهد.

فوتبال ایران

برای فوتبال ایران زیاد می توان نوشت و صحبت کرد چه فنی چه غیر فنی. چرا که پتانسیل‌های آن در هر ُبعدی بالاست. خیلی بالاتر از این که در حال حاضر می بینیم. اما سر جای خود نبودن هیچ ابزاری و اهرمی باعث مستولی شدن سایه سر در گمی بر آن شده و تیغ بران آن را کندتر از همیشه نموده است. مقصود از این مبحث پرداختن به داشته های خود در این فوتبال است. در حالی که شاید خیلی از تیم‌های لیگ یکی و حتی لیگ برتری توانایی اجرای سازماندهی ساده دفاعی را ندارند اما در سطحی پایین‌تر و حتی با ابزارهایی متفاوت‌تر چه از لحاظ سخت افزار، نرم افزار یا انسانی، ابعاد تازه و به‌روز فوتبال در حال اجرا است. جالبتر اینکه حالا در همان سطح، فلسفه برای یک تیم تعریف شده و سبک بازی آن بر اساس فلسفه فوتبال آن مربی در حال شکل گرفتن است. حالا تصور کنید در فوتبال ما و در سطح بالای آن تمام تیم‌ها با آیتم‌های روز دنیا بازی می کردند، چقدر جذابتر و مدرن‌تر این فوتبال شکل می گرفت و قابلیت دنبال شدن داشت. فلسفه دار بودن یک طرف ماجراست و انتقال آن و اسمترار آن هم طرف دیگر ماجرا. و ما که همچنان به دنبال روزهای خوب فوتبالی در این مرز و بوم هستیم.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1101919 برچسب‌ها ابراهیم طالبی فوتبال ایران گیگن پرس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ابراهیم طالبی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ صفایی تعداد معلمین بازنشسته و شاغل شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت و همچنین پرورش نسل‌های آینده، تجلیل از آنان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

دیگر خبرها

  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟