Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان، شالیزار و باغ را خط قرمز استان گیلان دانست و یادآور شد: گیلانی هستیم و نباید اجازه دهیم که شالیزارهای استان تبدیل به ویلا شود لذا مردم به ویژه رسانه ها جلوگیری از تخلفات ساختمان را از دهیاران مطالبه کنند.

یاور پیراعلایی در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز دهیار، اظهار کرد: دستگاه های خدمت رسان کمک کار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سال ۹۹ بنیاد مسکن استان گیلان و وزارت کشور مبنی بر ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکمن محرومین در گیلان، افزود: صدور پروانه و مجوز با دفتر امور روستایی استانداری و کار ساخت و ساز با بنیاد مسکن است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از صدور ۳۰۰۰ پروانه ساخت واحدهای مذکور طی یک هفته خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷۵۰ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و در مرحله ساخت است.

پیراعلایی، از پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان اعتبار دولتی بلاعوض برای ساخت این ۳۰۰۰ واحد خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز نخستین واحد مسکن محرومین را افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۱۱ روستای گیلان از آب آشامیدنی برخوردار هستند، گفت: همچنین ۲۵۶۳ روستای ما برق دارند؛ ۲۴۱۱ روستا از تلفن ثابت، ۲۹۲۴ روستا از دکل تلفن همراه، ۱۳۲۵ روستا از اینترنت همراه و ۱۸۸۱ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

مدیرکل دفنر امور روستایی گیلان، از روکش و آسفالت ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خبر داد و تصریح کرد: ۲۰۶۰ روستای گیلان دارای طرح هادی هستند که در ۹۷۵ روستا سنگ فرش و آسفالت و مقاوم سازی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۸۳۶ دهیاری دارد، اضافه کرد: با همکاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ۱۱۹ کد آبادی را به وزارت کشور ارسال کردیم که به زودی به دهیاری های استان افزوده می شود.

پیراعلایی، با اشاره به واریزی های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاران از سال ۹۶ تاکنون، عنوان کرد: سال ۹۸ شاهد واریز ۴۹ میلیارد تومان به حساب دهیاری های استان بودی که در سال ۹۹ به ۶۲ میلیارد تومان رسید؛ همچنین از محل مالیات ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان نیز ۷۸ میلیارد تومان واریزی در سال ۹۸ و ۹۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان واریزی در سال ۹۹ داشتیم. از محل اعتبارات ماده ۵۸ نیز ۹ میلیارد تومان در سال گذشته به حساب دهیاری های مناطق محروم استان واریز شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان، از انجام درجه بندی دهیاری های استان بعد از ۱۲ سال وقفه خبر داد و یادآور شد: درجه بندی در ۱۵۸۵ دهیاری استان صورت گرفت؛ همچنین برای نخستین بار ۹۲۰ دهیاری فاقد درجه ما صاحب درجه شدند و ۶۶۵ دهیاری هم ارتقا پیدا کردند.

وی با اشاره به استفاده کارشناسان مالی دهیاری ها از نرم افزار یکپارچه درآمدی، اظهار کرد: درآمدها و هزینه کردهای دهیاری ها قابل رصد توسط فرمانداران و استانداری است.

پیراعلایی، با بیان اینکه با کمک بیمه ایران بیمه حوادث متمرکز را برای ۸۰ هزار خانوار روستایی فعال کردیم، گفت: در جریان رانش روستای خرشک رودبار، ۱۷ خانوار از تسهیلات بیمه استفاده کردند.

وی خانه های هلال را مراکز مدیریت بحران در روستاها دانست و اضافه کرد: گیلان ۴۲۵ خانه هلال دارد که از نظر تعداد در کشور رتبه اول را داریم. این خانه ها علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی و برنامه محوری، تجهیز نیز شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان، جلوگیری از تخلفات ساختمانی را یکی از اولویت های حوزه روستایی استان دانست و اضافه کرد: به دنبال تشکیل کمیسیون ماده ۹۹ وزارت کشور در پنج استان شمالی از جمله گیلان، شاهد رشد ۳۰ درصدی پرونده های ارسالی به این کمیسیون هستیم.

وی شالیزار و باغ را خط قرمز استان گیلان دانست و یادآور شد: گیلانی هستیم و نباید اجازه دهیم که شالیزارهای استان تبدیل به ویلا شود لذا مردم به ویژه رسانه ها جلوگیری از تخلفات ساختمان را از دهیاران مطالبه کنند.

پیراعلایی، با اشاره به نقش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و دهیاران و بخشداران در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در روستاها، بیان کرد: باید میراث ارزشمند منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم و اجازه شهرک سازی و آپارتمان سازی را ندهیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان، پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی ۶۶۰۰ نفر در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین را برای دهیاری ها خریداری کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز شهرداری ها و دهیاری ها ويلاسازي جلوگیری از تخلفات میلیارد تومان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان