Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح کاخ موزه خسروآباد سنندج با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: استان کردستان هم به لحاظ تاریخی و هم فرهنگی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است و در بحث گردشگری و توسعه استان می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: اکنون می‌توان با جهش خوبی در حوزه گردشگری کار کرد و لازم است فعالان این حوزه سرعت خود را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان گفت: برای توسعه بخش گردشگری جشن نوروز و برنامه‌های دیگری در استان دنبال شده است اما در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا متوقف شده که با رفتن این ویروس دوباره از سرگرفته می‌شود.

وی در مورد عمارت خسروآباد سنندج گفت: این عمارت یکی از میراث‌های ارزشمند استان است که نیازمند بازسازی بوده و لازم است که اعتبارات لازم از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی به آن اختصاص یابد تا سریعتر تکمیل شود. 

استاندار کردستان همچنبن از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرد که پرونده ثبت جهانی هورامان را با جدیت هرچه تمام در یونسکو پیگیری کند و نوید ثبت آن را به مردم استان بدهند.

عمارت خسروآباد سال ۱۱۸۶ هجری شمسی(۱۲۲۳ هجری قمری) به دستور امان الله خان اردلان به نام پسرش خسروخان ساخته شده است.

این بنا در ابتدا شامل چهارباغ و قصر بوده با ۳۰ هکتار مساحت بوده و در ادامه سایر بخش‌ها همچون قصر سردر، حوض و حمام به آن افزوده شده است و در حال حاضر بیش از شش هزار مترمربع زیربنا دارد.

 وزیر میراث فرهنگی امروز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد که در روز نخست سفر خود چندین طرح‌ گردشگری را افتتاح کرد و در دومین روز هم قرار است ۲ جلسه در مورد آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نشست با انجمن‌ها و فعالان بخش خصوصی استان  داشته باشد.

طرح‌های مورد افتتاح در روز نخست این سفر شامل مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره و کاخ موزه خسروآباد سنندج بود.

بازدید از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان، زیپ لاین و پل معلق سنندج از دیگر برنامه‌های علی اصغر مونسان درروز نخست سفرش به کردستان  بود و در روز پایانی نیز بازدید از پایگاه هورامان و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نیز نشست با انجمن‌ها و جوامع بخش خصوصی از جمله دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در این استان است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان علی ‌اصغر مونسان سنندج بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان علی اصغر مونسان گردشگری کردستان علی اصغر مونسان سنندج بهمن مرادنیا وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود