Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:50:12 GMT

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۶۷۸

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی لغو شد

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا به شرایط کنونی کرونا در کشور و با تصمیم وزارت بهداشت، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی که قرار بود جمعه ۱۸ تیر به صورت سراسری برگزار شود، لغو شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه خبر، محمد محسن بیگی با بیان اینکه تاریخ برگزاری این آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: بیش از ۲۳۶ هزار دانش آموز برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده‌اند که قرار بود آزمون آن‌ها در هزار و ۷۱۹ حوزه امتحانی جمعه این هفته برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 505338

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آزمون مدارس نمونه دولتی مدارس نمونه دولتی ثبت نام مدارس نمونه دولتی آزمون نمونه دولتی دبیرستان های نمونه دولتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی عصر دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: باید نگاه مراقبتی و حمایتی به آموزش و پرورش داشت تا بالنده‌تر به وظایف خود عمل کند چراکه دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب از مهم ترین برنامه های این هفته است و هر سال راهبردهای کلان تربیتی و آموزش و پرورش را در این دیدار بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه زنگ سپاس در مدارس، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل و تکریم از معلمان در مدارس، عیادت و دلجویی از معلمان بیمار، دیدار از معلمان پیشکسوت را از مهم‌ترین برنامه های هفته معلم امسال هستند.

وی افزود: تبیین اهمیت آموزش و پرورش و تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است و شان و منزلت معلمان باید همیشه حفظ و تبیین شود و هفته معلم به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری نماد و بهانه ای در این خصوص است.

سعادتی در خصوص انتخاب معلمان نمونه نیز اظهار کرد: انتخاب معلم نمونه از مدارس طبق شاخصه های فردی، عملکردی و اقدامات آنها در طول سال تحصیلی لحاظ می‌شود که امسال سه هزار و ۲۰۰ معلم وارد این فرایند شدند و ۱۲۰ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و در نهایت هفت معلم به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدند و در کنار تجلیل از معلمان نمونه از عوامل کیفی بخشی مدارس همچون مربیان پروزشی، مشاوران، معاونان و … نیز تجلیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۳ مدرسه تک دانش آموز روستایی در سطح استان داریم که در مقطع ابتدایی هستند و در دوره متوسطه اگر تعداد دانش آموزان روستاها کمتر از ۱۰ نفر باشد در روستاهای مرکزی برای چندین روستا مدرسه و یا مدارس شبانه روزی در نظر گرفته می‌شود تا دانش موزان از تحصیل باز نمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: هزار دانش آموزان از تحصیل بازمانده‌اند، این دانش آموزان به علل مختلف فرهنگی، اجتماعی، قضایی و امنیتی از ادامه تحصیل باز مانده اند که طبق بررسی ها در برخی موارد هم اطلاعات نادرست بوده است.

وی گفت: تعداد مدرسه کانکسی استان ۲۵۰ مورد است که تعداد دانش آموزان ۶۲ مدرسه کمتر از ۱۰ نفر است و برای دیگر مدارس بالای ۱۰ دانش آموز کلاسی ساخته و تمام شده و یا در حال تکمیل است.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است و سرانه فضای ورزشی حدود یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است که برای هر دانش آموز ۳۰ صدم متر مربع بود و این رقم به ۴۶ صدم متر مربع افزایش یافته است.

کد خبر 6092567

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند