Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: فاز 2 فولاد بافت مطابق با اهداف برنامه پیش‌بینی شده با جدیت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود میزان پیشرفت فیزیکی آن تا پایان امسال به 52 درصد برسد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عطارد گودرزی گفت: واحد احیاء 2 شرکت احیا استیل فولاد بافت طبق برنامه زمانبندي قرار است تا پایان سال 1401 به بهره‌برداري برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرکت احیاء استیل فولاد بافت اکنون بهره‌برداري از خط تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن را در حال اجرا دارد به گونه‌اي که از ابتداي سال تا 24خرداد، میزان تولید برابر با 195 هزار و 382 تن آهن اسفنجی بود که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 هزار تن رشد داشت.

گودرزی افزود: برنامه‌ریزي تولید بر اساس 104 درصد ظرفیت اسمی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون این برنامه بطور کامل محقق شده است. با برنامه ریزي مدون برای تامین قطعات یدکی و مصرفی و همچنین با تلاش همکاران در شرکت، برنامه تولید در کل سال محقق خواهد شد.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های شرکت گفت: این مجموعه با هدف تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" در سال 400 ، تولید حداکثري واحد احیاء معادل با 800 هزار تن آهن اسفنجی مرغوب و با کیفیت را در راس برنامه‌هاي خود قرار داده است.

وی افزود: همچنین در بخش فازهاي توسعه، احداث خط احیاء 2 در بهمن ماه سال گذشته در قالب قرارداد "مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت" (EPC) آغاز و عملیات احداث آن با جدیت در حال اجراست. براساس برنامه مصوب تا پایان سال 1400، پیشرفت پروژه در حدود 52 درصد برنامه ریزي شده است. تا پایان خرداد ماه، پیشرفت فیزیکی پروژه 2 درصد بیشتر از هدف برنامه‌ بوده است .

گودرزی ادامه داد: همچنین احداث کارخانه گندله‌سازي نیز در قالب قرارداد EPC مصوب شده و با حمایت سهامداران درخصوص تامین منابع مالی، همزمان با انجام عملیات مهندسی پایه و تجهیز کارگاه، از ابتداي تیرماه سال جاري اجرایی خواهد شد .

مدیرعامل فولاد بافت در خصوص نامگذاري سال به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"  گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها درنظر است استراتژي‌ها و راهبردهایی را که در مجموعه داریم، کاملا بازنگري کنیم و سازگاري و هم راستایی با شعار سال 1400 را داشته باشیم. در مرحله اول تحقق حداکثری تولید و با کیفیت و همچنین پشتیبانی از تامین کنندگان داخلی، کارکنان و جامعه را در برنامه کاري خود قرار داده ایم.

گودرزی توضیح داد: در بخش فازهاي توسعه، احداث خط احیاء 2 در بهمن ماه سال گذشته در قالب قرارداد EPC آغاز و عملیات احداث آن با جدیت در حال اجراست. براساس برنامه مصوب تا پایان سال جاری، پیشرفت پروژه فاز2 تولید آهن اسفنجی در حدود 52 درصد برنامه ریزي شده که تا پایان خرداد ماه، پیشرفت فیزیکی 14.5 درصد است.

وی گفت: همچنین احداث کارخانه گندله‌سازي نیز در قالب قرارداد "مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت" (EPC ) مصوب شده و با حمایت سهامداران درخصوص تامین منابع مالی، همزمان با انجام عملیات مهندسی پایه و تجهیز کارگاه از اوایل تیرماه سال جاري اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز احیاء 2 مشابه و هم‌ظرفیت فاز اول است، افزود: برخی موارد ناسازگار که در فاز نخست وجود داشت، با مشاوران مهندسی فاز 2 مطرح شد تا با بهره‌گیری از تجارب پروژه فاز نخست، خط تولید جدید با پایداری بیشتر و عملکرد بهتر اجرا شود.

گودرزی درباره اشتغالزایی نیز گفت: میزان اشتغال در فاز اول به طور مستقیم 250 نفر و غیرمستقیم 1200 نفر بود که این میزان در پروژه‌هاي توسعه افزایش خواهد یافت به گونه اي که در پروژه احیاء 2 حدود 50 درصد افزایش و در پروژه گندله‌سازي حدود 2 برابر تعداد فعلی خواهد بود.

وی افزود: درخصوص فاز دوم آهن اسفنجی با توجه به توانمندي و تخصص مهندسان و متخصصان داخلی، راه اندازي این پروژه توسط مشاور و پیمانکار و تیم مهندسی کاملاً ایرانی در حال انجام است ضمن اینکه 85 درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد. بخش گندله‌سازی نیز با بهره گیری از مهندسان ایرانی احداث و راه اندازی می‌شود که بین 75 تا 80 درصد قطعات و تجهیزات آن از داخل کشور تامین خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جدیت در حال اجراست قالب قرارداد برنامه ریزی فولاد بافت آهن اسفنجی تا پایان خواهد شد ماه سال هزار تن احیاء 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد

عبدالرسول پیشاهنگ در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو به عملکرد صنعت برق حرارتی در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال قبل ۳۸۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است که نیروگاه‌های حرارتی با تولید ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بالغ بر ۹۲.۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، ادامه‌داد: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سال گذشته به ۹۸ درصد رسیده بود که در تلاشیم امسال نیز عملکرد بسیار مناسبی را در این بخش به ثبت برسانیم.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه بازده نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته از ۳۹.۱ درصد به ۳۹.۳ درصد رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم به منظور کاهش ناترازی میان تولید و مصرف برق، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری، برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون هشت هزار و ۹۶۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، اضافه‌کرد: این اقدام از طریق سنکرون ۴۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۸۴ مگاوات، ۲ هزار مگاوات افزایش توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و ۳۸۰ مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده و تا پایان دولت سیزدهم نیز ۹ هزار و ۱۶۱ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

ایران نهمین تولیدکننده برق حرارتی جهان

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسیده است، افزود: در حاضر ۶۲۸ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۵ نیروگاه کشور وظیفه تامین ۹۴ درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و کشورمان به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال نیز با تولید پره‌های توربین کلاس F (با بازده بالا) در کشور، کاملا در عرصه ساخت این نوع توربین‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ بدین منظور همکاران پرتلاش صنعت نیروگاهی کشورمان از مهرماه سال گذشته به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای ورود به روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال افزون بر ۱۰۴ هزار مگاوات( تعمیرات ۲ و یا چند باره برخی واحدها) برنامه تعمیرات نیروگاهی را در دستور کار قرار داده‌اند.

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

پیشاهنگ با بیان اینکه ۹۸ درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی عملیاتی شده است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است طی چند روز آینده با اتمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش ضمن ثبت رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور، شاهد آمادگی کامل این واحدها برای ورود به فصل گرم سال باشیم.

وی تاکید کرد: پرسنل صنعت برق حرارتی از ماه‌ها قبل به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی، ارتقای ظرفیت عملی و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی موجود بتوانند بخش اعظم برق مورد نیاز پیک تابستان امسال مشترکان سراسر کشور را به صورت بی‌وقفه تامین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد