Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب گفت : در بحث موضوع مسکن باید دولت جدید و دستگاه قضا ورود جدی در مهار نرخ‌های نامتعارف داشته باشند، چون توجه نکردن دستگاه‌های نظارتی باعث جولان دلالان مسکن و برخی مشاوران املاک که همدست دلالان هستند، شده است و شاهد نرخ‌های سنگین در بحث اجاره بهای مسکن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اجاره‌های سنگین مسکن مستاجران بویژه خانواده‌های ضعیف و کم‌درآمد و جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند را کلافه کرده و باعث شده از نعمت مسکن محروم شوند و خانه دار شدن برای ایشان و محرومان به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

امام جمعه گیلانغرب افزود: رویکردی که دولت جدید و مجلس شورای اسلامی باید دنبال کنند مصداق عملی به روایات و مبانی دینی ما خدمت به جامعه و مردم است، چون به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مسکن یکی از رشته‌های کارآفرینی است که می‌تواند صنایع زیادی را به کار بیندازد و اشتغال آفرینی کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: انتظار است دولت آینده در بحث مسکن به عنوان یکی از رشته‌های کارآفرینی ورود جدی داشته باشد تا موضوع تولید و اشتغال و ساخت مسکن ارزان قیمت برای جوانان و نیازمندان رونق پیدا کند.

او ادامه داد: در بحث احداث مسکن دولت آینده و هم مجلس شورای اسلامی باید جنبه‌های اجتماعی را در نظر بگیرند که یکی از آن‌ها بحث حقوق همسایه است که باید مراعات شود، تا رفاه و امنیت فراهم گردد.

امام جمعه گیلانغرب گفت: هم دولت و هم مجلس و هم دستگاه‌های نظارتی در این فصل از سال که زمان جابجایی مستاجران است باید جلوی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره‌بها را بگیرند ضمن اینکه اقدام برای تولید یک میلیون مسکن که از وعده‌های رییس جمهور منتخب است هم در صورت اجرایی شدن، ایده مناسبی است.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: متاسفانه در خصوص مشکلات مسکن، مسئولان به نوعی کنترل از دستشان خارج شده و انگار توان و عزم جدی هم بر نظارت بر این موضوع ندارند که امید است متولیان امر هرچه زودتر به کمک اقشار کم‌درآمد بیایند تا اقشار کم درآمد به عنوان قشر مظلوم بتوانند سرپناهی برای خودشان تهیه کنند.

او ادامه داد: حل مشکل مسکن نیازمند حمایت همه جانبه بین تمام نهاد‌های دولتی و خصوصی با هدف آرامش بخشیدن به این بازار است لذا مردم انتظار دارند دولت جدید باید ورود جدی به این موضوع مهم، تدبیر و راهکار مناسبی اتخاذ کند.

قرارد‌ادهای اجاره‌ای مربوط به املاک مسکونی و اجاره‌ای تمدید می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جوانرود گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد در اجرای ماده ۲۲ از قانون آیین نامه، قرارد‌ادهای اجاره‌ای مربوط به املاک مسکونی و اجاره‌ای تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می‌گردد.

 امین محمدی افزود: مدت و اعتبار قرارداد‌های اجاره‌ای در صورت توافق نکردن و تمایل مستاجران به مدت یک سال به صورت خودکار تمدید می شود و مطابق با اجاره سال ماقبل تا سقف ۱۵ درصد مجاز به افزایش اجاره مسکن هستند.

او افزود: در غیر این صورت بنگاه‌های معاملاتی ملکی چنانچه به تنظیم قرارداد‌های خارج از ضوابط اعلام شده اقدام کنند وفق مقررات نسبت به پلمب مکان مورد نظر و در صورت تکرار نسبت به ابطال پروانه از طریق مراجع ذیصلاح اقدام می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جوانرود به نحوه تنظیم قرارداد‌های اجاره‌ای اشاره کرد و ادامه داد: قرارداد‌های اجاره‌ای اگر در دفاتر رسمی و بنگاه‌های معاملاتی که دارای مجوز هستند تنظیم نگردد از مزایای قانون حمایت از روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۷۶ که ایجاد حق می‌نماید منجمله دستور تخلیه فوری برای موجر خارج است.

محمدی به التهاب بازار و دلال بازی‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اشخاصی که از طریق فضای مجازی به خرید و فروش و اجاره املاک مسکونی و تجاری اقدام نمایند از طریق پلیس فتا برخورد قضایی و انتظامی به عمل خواهد آمد.

اختصاص  ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد آناهیتا

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد آناهیتا شهرستان کنگاور اختصاص یافته است.

 علی رضایی با اشاره به انتخابات پرشور ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا، گفت: اعضای منتخب شورای شهر باید قدردان اعتماد مردم باشند و تلاش کنند که مسیر توسعه شهری و توسعه همه‌جانبه شهر‌ها هموار و از دودستگی‌های حزبی و سیاسی در شورا اجتناب کنند.

این نماینده مجلس افزود: حق نداریم موجبات نگرانی و ناامیدی مردم را فراهم کنیم و به فرموده رهبر انقلاب ایجاد ناامیدی و یاس در بین مردم بازی در میدان دشمن است.

رضایی با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان ریاست جمهور کشور ادامه داد: امیدواریم دغدغه مردم در خصوص احداث مسکن و در اختیار گذاشتن زمین‌های رایگان در نزدیک‌ترین نقاط به شهر‌ها و ارائه تسهیلات ۳۰ الی ۴۰ ساله برای ساخت مسکن تحقق یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دغدغه رهبر انقلاب در خصوص اصلاح بانک‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب به کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که باید موانع سد راه بانک‌داری اسلامی در کشور حل شود.

او افزود: متأسفانه یکی از موانع اصلی بانک‌داری اسلامی در کشور مؤسسات و بانک‌های خصوصی هستند که در این راه مقاومت می‌کنند.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین گفت: همه ما وظیفه داریم برای رفع محرومیت‌زدایی در منطقه تلاش کنیم؛ معیشت و اقتصاد مردم، گرانی و تورم، بیکاری جوانان از جمله دغدغه‌های مردم هستند که باید همه در جهت رفع این دغدغه‌ها تلاش کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مشکلات قطعی آب و برق مردم را کلافه کرده است ادامه داد: متأسفانه خشک‌سالی‌های امسال یکی از عوامل اصلی این قطعی‌های آب و برق در کشور محسوب می‌شود.

او گفت: نوک پیکان انتقادات مردمی به سمت مدیران آبفا و توزیع برق قرار گرفته که باید مردم با سعه صدر و صبوری بیشتر و با رعایت الگوی مصرف تلاش کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

او با تاکید بر این‌که دولت با کسری بودجه ۵۰۰هزار میلیارد تومانی مواجه شده است و درآمد‌های نفتی و مالیاتی کشور به صورت محسوسی کاهش یافته است، افزود: باوجود اینکه این مشکلات، اعتبارات خوبی برای سد آناهیتا جذب شده و امیدواریم در سال جاری شاهد رشد و توسعه بخش‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی در شهرستان کنگاور باشیم.

کنترل آب‌های شهرستان پاوه و هدایت آن به سامانه گرمسیری

فرماندار سابق شهرستان پاوه گفت: دولت برای کنترل آب‌های این شهرستان و هدایت آن به سامانه گرمسیری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

پرویز ایده‌پور افزود: در هشت سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در شهرستان پاوه هزینه شده است.

او افزود: در هشت سال گذشته ما با پنج بحران زلزله، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، کرونا، خشکسالی و تورم حاصل از جنگ اقتصادی مواجه بودیم که این بحران‌ها به شدت قدرت برنامه ریزی در سایر امور را تحت الشعاع قرار داده است.

فرماندار سابق پاوه با بیان این که برخی مسیر‌های جاده‌ای در شهرستان پاوه به قتلگاه تبدیل شده بودند که در چند سال گذشته این خطرات و نقاط حادثه خیز برطرف شد.

او ادامه داد: بیمارستان جدید پاوه در بحرانی‌ترین دوره کرونا مورد بهره برداری قرار گرفت و تجهیزات جانبی و دستگاه‌های مورد نیاز به سرعت نصب شد.

ایده پور گفت: در این دولت، تصفیه خانه شماره ۲ برای آبیاری باغات مورد بهره برداری قرار گرفت و در چند ماه گذشته و در بحران کم آبی، آب شرب شهر پاوه از هانی کوان با تلاش‌های مستمر استاندار کرمانشاه و دیگر همکاران وارد مدار شد.

او با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های شهری بانه وره در هشت سال گذشته از صفر، امروز به نقطه بسیار مطلوب رسیده است ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان ۲ چمن مصنوعی در شهرستان پاوه مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایده پور گفت: مرز شوشمی در ۱۷ مرداد سال ۹٨ به طور رسمی از سوی طرف ایرانی به رسمیت شناخته شد، اما طرف عراقی به ویژه استانداری حلبچه عراق متاسفانه تاکنون نتوانسته است مشکلات خود را با دولت عراق مرتفع نماید.

اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال به پروژه چهار خطه کنگاور- نهاوند

فرماندار کنگاور از اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال به پروژه چهار خطه کنگاور- نهاوند پس از سال‌ها انتظار خبر داد.

 فرزاد الماسی از تحقق تأمین اعتبار محور چهار خطه سه راهی کنگاور به نهاوند پس از مدت‌ها انتظار با پیگیری نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اجرای پروژه چهار خطه کردن محور کنگاور به نهاوند کار بسیار مهمی است که باعث کاهش تصادفات در این محور حادثه‌خیز می‌شود.

او با بیان اینکه انتخاباتی که در کشور برگزار شد حماسه حضور ایرانیان را به منصه ظهور گذاشت، افزود: باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و مهر تائیدی به جمهوری اسلامی زدند.

او با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که انتخابات سالم و پرشوری برگزار کنیم، ادامه داد: برخی‌ها به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و با باز شماری مجدد ۲۰ درصد صندوق‌های مورد تاکید کاندیدا‌های معترض، مشخص شد زحمات ۲ هزار نفر متولی انتخابات و شورای تامین شهرستان در مسیر صحیح و درستی بوده و هیچگونه تغییری در نتیجه انتخابات رخ نداد.

الماسی خطاب به منتخبین شورای شهر کنگاور گفت: تلاش کنید طی چهار سال آینده خود را وقف پیگیری و حل مشکلات مردم کنگاور کنید.

او گفت: شورای پنجم گودین به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شورا‌های کشور باید الگویی برای شورای شهر کنگاور محسوب شود.

نماینده دولت در شهرستان کنگاور افزود: اعضای شورای شهر گودین منافع مردم و توسعه شهر را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند که توانستند در این راه موفق عمل کنند.

الماسی به قطعی‌های مکرر آب‌وبرق در سطح شهر اشاره کرد و افزود: متأسفانه با توجه به کمبود انرژی و برق و خشک‌سالی در سال جاری شاهد قطعی آب‌وبرق در سطح شهرستان هستیم که باید مدیران تمام تلاش خود را بکار گیرند که از روش‌های مختلف، رضایتمندی عمومی در بین مردم ایجاد شود.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در امسال باید برنامه محور باشند، ادامه داد: تاکنون تنها ۱۳ دستگاه برنامه‌های اجرایی امسال خود را اعلام کرده اند که باید دیگر دستگاه‌ها هم برنامه‌های خود را اعلام کنند.

الماسی در خصوص خروج ممنوعیت خروج گندم از شهرستان گفت: آن دسته از کشاورزانی که گندم خود را به دیگر شهرستان‌ها تحویل دهند از دریافت هر گونه نهاده دامی در سال جاری محروم خواهند شد.

او گفت: نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت آینده پروژه‌های نیمه‌تمام و یا پروژه‌های جدید خود را برای توزیع اعتبارات به فرمانداری اعلام کنید که کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در هفته آتی برگزار شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه قیمت مسکن مسکن مهر بازار مسکن مجلس شورای اسلامی املاک مسکونی شهرستان پاوه میلیارد ریال اجاره ای سد آناهیتا سال گذشته دستگاه ها شورای شهر چهار خطه داد ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود