Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوست بزرگترین عضو بدن شما است که نیاز به مراقبت زیادی دارد و به راحتی نیز آسیب می بیند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، دلایل مختلفی می تواند منجر به این امر شود که صورت شما جوش بزند از جمله مشکلات داخلی مانند بیماری تا تغذیه نامناسب و حتی مراقبت و عادت های نامناسب که باعث آسیب رسیدن به پوست شما و جوش زدن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1. تماس پوست با موبایل

آلودگی موبایل تقریبا 3 برابر بیشتر از سرویس بهداشتی است. سطح موبایل تماس مستقیمی با پوست دارد و تمام آلودگی های محیطی را به پوست صورت منتقل می کند و می تواند موجب جوش صورت شود.

2. موهای چتری

وقتی موها دائما بر روی پیشانی ریخته می شود علاوه بر تحریک پوست باعث انتقال چربی مو به پوست شده و می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه پیشانی شود.

3. مصرف غذاهای تند

غذاهای تند معمولا با گوجه و فلفل درست می شوند که هر دو ماده غذایی حاوی ماده لیکوپن هستند که با پایین آوردن PH سطح پوست برای برخی از افراد محرک جوش است.

4. شستن صورت با شامپو بچه

شامپو بچه مناسب پوست سر بچه ها است که چربی خاصی ندارد و PH آن با PH موی سر نوزادان و کودکان تنظیم شده است و جز تجویز پزشک به هیچ عنوان از آن برای شستشوی صورت استفاده نکنید.

5. درگیری با استرس

هنگامی که تحت فشار هستید پوست شما هورمون های استرس مانند کورتیزل تولید می کند که غدد چربی را تحریک به ترشح می کند و در نهایت صورت شما جوش می زند.

6. فشار دادن جوش ها

این کار باعث زخم شدن و باز شدن منافذ پوست شده و به دنبال آن میکروب ها به عمق پوست نفوذ کرده و باعث افزایش جوش های صورت می شوند.

7. روبالشتی آلوده

روبالشتی منبعی از عرق و سلول مرده و آلودگی است که می تواند تمام الودگی ها را به پوست منتق کند و در مواردی نیز مواد شوینده به کاربرده برای شستن روبالشی باعث تحریک پوست می شود.

8. شست و شوی زیاد

زیاد شستن صورت و استفاده مداوم از لایه بردار مشکلات پوست را حادتر می کند. زیرا باعث پخش شدن باکتری ها بر روی سطح وسیع تری از پوست و خشک شدن پوست می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد امسال واقعاً سال بایر لورکوزن باشد، زیرا آنها قبلاً در بوندسلیگا به یک قهرمانی زودهنگام رسیده‌اند، در راه قهرمانی در جام حذفی هستند و فقط یک ۹۰ دقیقه تا فینال لیگ اروپا فاصله دارند.

آنها در تمام رقابت‌های این فصل شکست نخورده‌اند و امشب هم به لطف گل‌های فلورین ویرتز و رابرت آندریش با پیروزی ۲-۰ از ورزشگاه المپیکو خارج شدند.

ژابی آلونسو در کنفرانس خبری پس از بازی گفت:«ما سخت، با قدرت و باانضباط بازی کردیم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

او در مورد عملکرد تیمش گفت:«ما در ضدحمله خوب بازی کردیم و اگرچه شاید از تمام موقعیت‌هایی که برای زدن گل سوم داشتیم نهایت استفاده را نبردیم، اما همچنان از نمایش تیمم راضی هستم. امیدوارم بتوانیم همراه با هوادارا‌ن‌مان در بازی برگشت جشن صعود بگیریم.»

آندریش در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود که همسرش به او گفته احساس بدی درباره سفر به رم دارد اما او خود امشب گلزنی کرد. نظری دارید؟
آلونسو لبخند زد و گفت:«این بدان معناست که همیشه یک فرصت دوم وجود دارد، او خاطرات خوبی از این شب خواهد داشت.»

ثبت رکورد ۴۷ بازی بدون شکست؟
این یک آمار استثنایی است. من از ذهنیت عالی تیم و سطح بالای تمرکز بازیکنان بسیار خوشحالم. ما نمی‌خواهیم متوقف شویم و می‌خواهیم این روند را تا پایان فصل ادامه دهیم.

رویای سه‌گانه دارید؟
بله چرا که نه! به سه‌گانه نزدیک هستیم و قطعاً از رویاهای‌مان برای این فصل است.

دیگر خبرها

  • ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا