Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نوش‌آبادی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت نرم افزاری در شهر تهران، گفت: مدیریت نرم افزاری و سخت افزاری شهر مکمل یکدیگر هستند. به همان میزان که در حوزه سخت افزاری مدیران باید تلاش کنند و با توسعه خدمات عمومی،توسعه فیزیکی، عمران و آبادانی و اجرای پروژه های رفاهی و گردشگری پیگیر مطالبات مردم باشند؛باید در مدیریت نرم افزاری در حوزه فرهنگی ،اجتماعی و حوزه هایی که با روح مردم و علایق مردم ارتباط پیدا می کند، تلاش کنند و برنامه ویژه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با انتقاد از پروژه های عمرانی که به صورت شتابزده به بهره برداری رسیده اند، گفت: مسئله عمران مهم است و انتظار مردم از مدیران شهری این است که به نیازهای عمرانی در شهر توجه داشته باشند. اما مشکل پروژه هایی است که با شتابزدگی انجام می شود. برخی مدیران شهری در افتتاح پروژه های عمرانی چون  وقت و زمان برایشان اهمیت داشته ، بنابراین شاهد نواقصی در این پروژه ها هستیم که آسیب هایی را به شهر وارد کرده است. 

نوش آبادی اظهار کرد: نیازهای مردم تهران باید طبقه بندی شود و بر اساس آن تصمیم گیری کرد. مردم باید با نشاط شوند و آرامش بیشتری داشته باشند بنابراین این مورد باید از سوی مدیران شهری آینده  به ویژه شهردار آتی تهران مورد توجه قرار گیرد.

این عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در ادامه به لزوم هوشمندسازی شهرتهران اشاره و خاطرنشان کرد: باید به مدیریت نرم افزاری در شهر تهران توجه ویژه شود و دراین راستا مردم را به حقوقشان بیشتر آشنا کنیم. بحث استفاده از فناوری های نوین و استفاده از فرصت هایی که از طریق آن بتوانیم مردم را با حقوقشان بیشتر آشنا کنیم بسیار مهم است. مردم از این طریق می توانند پیگیر مطالباتشان باشند. این موضوع در راستای دولت الکترونیک است یعنی دولتی که با بهره گیری از منابع و امکانات فضای مجازی و فناوری ها نوین و دستاوردهای الکترونیکی در کوتاه ترین زمان و آسانترین روش پیگیر حقوق و مطالبات مردم باشند.

او ادامه داد: هر چه مدیران در حوزه شهری و عرصه مدیریتی تهران بتوانند به این فناوری ها وفرصت های الکترونیک استفاده کنند گام های بلندتری را به سمت تحقق دولت الکترونیک برداشته ایم.

نوش آبادی همچنین با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید مردم را در عرصه مدیریت شهری دخیل کند، گفت: بدون مشارکت مردم در شهر کار خاصی نمی توان انجام داد هر چه مردم را در فعالیت ها شریک کنیم، پیشرفت کار تضمین می شود. مشارکت مردم در مدیریت شهر قطعا در اعتماد عمومی هم تاثیر دارد. مردم سرمایه های اجتماعی هستند و هر چه به مردم توجه بیشتری شود و سرمایه ها را بیشتر به کار بگیریم موفقیت ما در مدیریت شهری بیشتر می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران مدیریت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مدیریت نرم افزاری داشته باشند مدیریت شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تاکید بر لزوم ثبات مدیریت در شهر گفت: بر اساس فرمایشات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شوراها که در استانداری خوزستان اظهار کرد: در بعضی استان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است که انتظار می‌رود به همین نسبت در شهرهای استان خوزستان نیز کارهای مؤثری انجام شود.

وی افزود: مسئول هر منطقه شهرداری نباید منتظر بیان مشکلات از سوی مردم باشد، بلکه خود باید نقاط بحرانی را شناسایی و رفع کند؛ حداقل کاری که فرمانداران، بخشداران و شوراها می‌توانند انجام دهند، کاهش مشکلات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که در هر شهری یک یا دو خیابان اصلی به عنوان الگو، زیباسازی شود تا مردم متوجه اقدامات شهرداران شوند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: به عنوان مثال در کوی علوی اهواز که ۱۹ خیابان اصلی و ۶۱ خیابان فرعی دارد، ابتدا مشکلات و نقاط ضعف این منطقه شناسایی و بخشی از کار توسط دستگاه‌های موجود در استان انجام شد.

وی با اشاره به ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها گفت: کسانی که شهردار را انتخاب می‌کنند از ابتدا باید صلاحیت فرد را بررسی کنند، بعضی شهرها در سه تا چهار سال اخیر چند شهردار انتخاب کردند که یک اشکال بر عملکرد شورای شهر است، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اضافه کرد: ما مسئولان باید در فرصت باقیمانده به نحوی کار کنیم تا مورد رضایت خدا و مردم قرار گیرد و حق‌الناس بر گردن ما نباشد.

کد خبر 748780

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند