Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکید کرد: نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در مزار شریف مطمئن باشند که ما با آن‌ها هیچ کاری نخواهیم داشت و امنیت آن‌ها را تامین می‌کنیم. هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک در خصوص تامین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در مزار شریف و اینکه آیا طالبان کنترل مزار شریف را به دست خواهد گرفت؟ گفت: "در خصوص اینکه مزار شریف در اختیار طالبان قرار بگیرد در حال حاضر نظری نمی‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در خصوص تامین امنیت سفارت‌ها، کنسولگری‌ها و دیپلمات‌های خارجی باید بگویم که مطمئن باشند، ما با آن‌ها هیچ کاری نخواهیم داشت و امنیت آن‌ها را تامین می‌کنیم. هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت".

وی افزود: "ما با کشور‌هایی که در مزار شریف سفارت و کنسولگری دارند در ارتباط هستیم و به هم اعتماد داریم و مشکلی به وجود نخواهد آمد".

پیش از این، استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفته بود که اوضاع در مناطق شمالی افغانستان رو به وخامت است و نگرانی جدی برای سازمان ایجاد می‌کند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرد: دولت کابل هرگز قادر نخواهد بود مناطقی که در شمال افغانستان تحت کنترل ما درآمده پس بگیرد.

او اظهار کرد: ما اعلام می‌کنیم بیش از ۷۰ درصد مرز‌های مشترک با تاجیکستان را تحت کنترل داریم و روابط خوبی نیز بین ما و تاجیکستان برقرار است.

همچنین ذبیح الله مجاهد افزود: "در صورت دریافت پیشنهاد برای مذاکرات بین افغانی در مسکو، طالبان آماده است آن را بررسی کند".

او گفت: "پیشنهاد رسمی در این مورد هنوز دریافت نشده است. اگر پیشنهاد رسمی دریافت کنیم، آن را بررسی خواهیم کرد. "

اوایل روز دوشنبه، ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت که مسکو آماده است تا زمینه مذاکرات بین کابل و طالبان را فراهم کند، مشروط به اینکه طرفین در این باره جدی باشند.

وی تأکید کرده که نه فقط برای نشست در هر جایی بلکه به طور جدی برای مذاکره آماده است.

حمدالله محبی مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان گفت، کابل امیدوار است که طالبان به میز مذاکره بازگردد.

به گفته وی، اگر طالبان "حداقل کمی منطق داشته باشد"، باید آتش بس برای آن‌ها اولویت داشته باشد.

همچنین سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص تحولات اخیر ضمن تاکید بر خروج کلیه نظامیان خارجی از افغانستان آنطور که در توافق صلح دوحه آمده، تصریح کرده که این گروه قصد اشغال نظامی کابل را ندارد.

وی در عین حال به گونه‌ای تهدید آمیز یادآور شده که اگر نظامیان خارجی برخلاف توافق دوحه خاک افغانستان را ترک نکنند تصمیم دیگری از سوی رهبری طالبان گرفته خواهد شد.

این در حالیست که طالبان از پایان ماه آوریل همزمان با آغاز عقب نشینی نیرو‌های ناتو و شروع عملیات خروج نظامیان آمریکایی بر شدت حملات خود به مناطق مختلف افغانستان افزوده طی هفته‌های گذشته ده‌ها مرکز منطقه‌ای را تحت کنترل خود درآورده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان افغانستان طالبان ذبیح الله مجاهد مزار شریف مذاکرات صلح افغانستان کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان مزار شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل