Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@19:35:23 GMT

آسیب شناسی دوره های قبلی جشنواره ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۹۲۱۵

آسیب شناسی دوره های قبلی جشنواره ضروری است

گروه فرهنگی/ با همکاری استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه‌ای برای برگزاری تئاتر کودک و نوجوان همدان به امضا رسید.

 سیدعباس صالحی در این جلسه با تأکید بر اهمیت حوزه تئاتر کودک و نوجوان، گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیازمند توجه دقیق به همه جوانب و دیدگاه کارشناسی است و آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته می‌تواند در زمینه ارتقای کمی و کیفی سطح جشنواره تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او توجه به بعد بین‌المللی این جشنواره را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از این مزیت باید در راستای رشد سطح تئاتر کودک و نوجوان بهره گرفت؛ بهبود کیفیت آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان، در ارتقای سطح تئاتر بزرگسال هم تاثیر بسزایی دارد.
صالحی در ادامه خواستارفعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره در بخش پژوهش تئاتر کودک و نوجوان شد.
در ادامه این جلسه سیدسعید شاهرخی استاندار همدان نیز ضمن اعلام آمادگی همدان برای برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: این استان تجربه، ظرفیت و پتانسیل بالایی در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی دارد. توانمندی قابل توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی از جمله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم‌های ‌کودکان‌ و نوجوانان بخوبی گواه این موضوع است.
در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر سابقه و تجربه درخشان همدان در حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: تلاش استان برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی در سطح مطلوب، باعث افتخار بوده و قابل تقدیر است، به همین منظور برای حمایت‌های همه‌جانبه در برگزاری جشنواره آمادگی لازم را داریم.
در بخش پایانی این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم برنامه‌‎ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بویژه در بخش گردشگری، افزود: برگزاری این جشنواره شناخته شده، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان است، باید برای تبدیل جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان به عنوان یک برند فرهنگی و هنری برای همدان، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت بگیرد.
گفتنی است ،این تفاهمنامه به منظور برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ به مدت سه دوره، میان استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بین المللی برگزاری جشنواره برای برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  افزود؛ چهار سال از آغاز به فعالیت خودنویس می‌گذرد که سرانجام به نشر صاد رسید. در این دوره مسیر را با هدف کشف و پرورش استعداد ادامه می‌دهیم و سعی مان بر این است تا از نویسندگانی که استعداد دارند، اما جرأت انتشار ندارند و یا از شرایط انتشار اثر برخورد نیستند، ادامه می‌دهیم.

فلاح هاشمی گفت: موضوع دوره چهارم خودنویس عزت ملی و در بخش ویژه موضوع زنان تاریخ ایران را مدنظر قرار دادیم. مدیر عامل نشر صاد همچنین از ۳۵ اثر جدید انتشاراتشان در نمایشگاه سی‌وپنجمین خبر داد و افزود: از بین این اثار ۳۰ اثر مربوط به داستان و رمان و ۵ اثر پژوهشی است.

وی گفت: ۱۸ اثر از آثار داستان و رمان برای نوقلمان جشنواره «خودنویس» است.

جشنواره خودنویس بمنظور کشف استعداد‌های جوان و نوقلمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان