Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس موسوی، معاون کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص رای پرونده بازی ۲ تیم فوتبال سایپا و پیکان اظهار کرد: رای این پرونده روند قانونی خود را طی کرد و تاخیری در صدور رای به وجود نیامده است. در کمیته استیناف فدراسیون پرونده‌های زیادی از کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت و کمیته اخلاق به ما ارجاع می‌شوند و بررسی این پرونده در زمانی معقول انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این پرونده موضوعاتی همچون رسیدگی به اتهامات عوامل برگزاری بازی، داور چهارم، داور وسط، سرپرست تیم پیکان و ناظر بازی وجود داشت و درباره این افراد کمیته انضباطی پرونده را مفتوح گذاشت و ما رئیس کمیته انضباطی را در این خصوص به کمیته استیناف دعوت کردیم و او درصدد توجیه این مسئله بود، اما کمیته استیناف سهل انگاری این افراد را دلیل تعویض ششم تیم فوتبال پیکان مقابل سایپا می‌داند.

او درخصوص صادر شدن این رای قبل از بازی سایپا و ذوب آهن گفت: پرونده‌های زیادی در کمیته استیناف وجود دارند و ما به ترتیب به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم. کمیته انضباطی یا کمیته استیناف هر زمان که صلاح بدانند جلسه خود را تشکیل می‌دهند و ما بر اساس زمان برگزاری بازی تیم‌ها جلسات خودمان را تشکیل نمی‌دهیم. در صورت حضور سه نفر از پنج عضو کمیته استیناف می‌شود جلسه را تشکیل داد. در حالی که درباره این پرونده هر پنج عضو کمیته حضور داشتند.

او افزود: کمیته انضباطی بر اساس ماده ۱۱۹ مقررات انضباطی استدلال کرده است که در مواردی که قانون گذار سکوت کرده، باید به مقررات بین المللی مراجعه کند و بر اساس بند ب ماده ۲۲ فیفا بازیکن تعویضی ششم پیکان را غیر مجاز تلقی کرده و رای به سه بر صفر شدن بازی به نفع تیم سایپا را صادر کرده بود، اما کمیته استیناف استدلال می‌کند برای این که بازیکن یا تیمی را تنبیه کند، باید بر اساس قوانین رای را صادر کنیم و در مقررات ما چیزی در خصوص تنبیه بازیکن تعویضی ششم و یا تیم وجود ندارد. بازیکن پیکان در ۲ دقیقه به پایان بازی وارد میدان شده و هیچ گونه تاثیری در بازی نداشته است. این بازیکن بر اساس ماده ۶۱ مقررات انضباطی مصداق بازیکن غیر مجاز به شمار نمی‌آید.

بیشتر بخوانید

تارتار: رئیس کمیته استیناف، نشان داد فرد پاکی است/ امیدوارم به ما هم مانند سپاهان نگاه شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته استیناف لیگ برتر فوتبال کمیته انضباطی کمیته استیناف بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و سپاهان در شرایطی بازی اخیرشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر را مقابل هم برگزار کردند و در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسیدند که حواشی این بازی که بیشتر مرتبط به سکوهای دو تیم بود، همچنان ادامه دارد.

مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهاراتی را علیه یکدیگر مطرح کردند و البته صحبت‌هایی هم درباره حمایت‌ها از دو باشگاه توسط فدراسیون و ... داشتند.

این اظهار نظرها توسط مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای دو باشگاه با واکنش سریع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه شده و احتمالا جرایمی برای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون این موضوع آمده است: «با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می‌شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.»

دیگر خبرها

  • پشت پرده محرومیت گران‌قیمت ویسی؛ بچه سردار مملکت باید بمیرد؟ حفاظت اطلاعات بازی‌ها را رصد کند!
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • پیرمرد پرحاشیه سپاهانی ۱۰ سال محروم شد؛ واکنش قاطع کمیته انضباطی!
  • حکم ۱۰ ساله کمیته انضباطی برای هوادار جنجالی سپاهان
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • حکم سنگین کمیته انضباطی برای هوادار جنجالی سپاهان
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی