Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار عصر دیروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد اظهار کرد: استان یزد چهار نماینده دارد و اگر هر چهار نفر در یک راستا حرکت کرده و پیگیر مسائل کلان استان باشند، قدرت بسیار خوبی برای پیشبرد امور به وجود می آید.

وی افزود: به حمدالله ما دور نمای بسیار خوبی در سطح مجلس داریم و جایگاه های خوبی در مجلس در اختیار نمایندگان استان یزد است از جمله نماینده اردکان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، نماینده میبد نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت، نماینده بافق رئیس کمیسیون شفاف سازی و نائب رئیس کمیسیون شوراها و نمیانده یزد هم رئیس کمیسیون امور داخلی و رئیس فراکسیون معدن مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی برای پیشبرد امور در بین نمایندگان یزد در این دوره بسیار خوب است و قطعا این همراهی و همدلی می تواند زمینه پیشرفت مسائل استان باشد.

جوکار با بیان این‌که علم و فرهنگ برند اردکان است ادامه داد: در برهه ای از زمان مسیر توسعه اردکان را اشتباه رفتیم و به جای توجه بر مسائل علمی و فرهنگی، به کاشی و فولاد و چنین صنایعی تکیه کردیم که مشکلاتی هم به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون خاطرنشان کرد: در کنار اینکه الان اردکان در حوزه‌های صنعتی و معدنی پیشرفت کرده آسیب‌هایی هم دیده که فرهنگ این شهرستان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این که امروز خرده فرهنگ‌هایی از نقاط مختلف در فرهنگ اردکان مخلوط شده را نباید به عنوان یک نقطه قوت دانست چرا که فرهنگ اصیل اردکان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: در کل استان یزد توسعه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم اصلا به نفع مردم و فرهنگ اصیل نقاط مختلف استان یزد نیست و باید رویکردمان را حتما تغییر دهیم.

جوکار افزود: اگر همنوا و همگن در مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حرکت نکنیم و صرفا دیدگاه اقتصادی داشته باشیم نباید انتظار پیشرفت و رفع مشکلات را داشته باشیم و قطعا امثال آیت‌الله طباطبایی‌ها دیگر در استان یزد تربیت نخواهند شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح رکد: اینکه امروز می‌بینیم برخی افراد نسبت به مسائل فرهنگی بیگانه شده اند تا حدودی نشات گرفته از تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام کروناست و همین موضوع نشان می‌دهد اگر نسبت به مسائل فرهنگی بی‌توجه شویم در بلند مدت چه آسیب جدی متوجه مردم و جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث یک درصد فروش معادن را در این دوره مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفتیم و با توجه به اینکه هم در حوزه معدن و هم در زمینه صنایع معدنی است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع و معادن باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و اینکه صرفا به آلوده کردن و تخریب محیط زیست بپردازند و هیچ زمینه برای توسعه نداشته باشیم بسیار ناراحت کننده و غیرقابل قبول است.

محمدرضا دشتی نماینده اردکان هم در این نشست با بیان اینکه اردکان تقریبا یک سوم مساحت کل استان یزد را شامل می‌شود، اظهار کرد: جمعیت شهرستان اردکان به صورت تخمینی بالغ بر 125 هزار نفر است و با توجه به وجود کارخانه‌های بزرگ و ورود نیروهای غیر بومی، این جمعیت به صورت تخمینی است و آمار دقیق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه صرفا در شهرستان اردکان تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ هزار نفر اردکان زندگی می‌کنند گفت: جمعیت اردکان و میبد به صورت تجمیعی حدود ۲۵۰ هزار نفر است و این دو شهرستان نیاز به بیمارستان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امکانات اردکان برای شهر با ۶۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و کشش ارائه خدمات به ۱۲۵ هزار نفر جمعیت را ندارند.

دشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر مردم اردکان، شهروندان شهرهای همجوار هم به بیمارستان اردکان مراجعه می‌کنند و به همین دلیل معمولا ظرفیت این بیمارستان تکمیل است و مردم نسبت به کمبود امکانات بهداشتی درمانی بسیار گلایه‌مند هستند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان بحث آموزشی است به گونه ای که کمبود امکانات در شهرستان اردکان سبب شده برخی از کلاس‌های درس شهرستان اردکان در راهروهای مدارس و یا کانکس‌ها برگزار شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود فضای فیزیکی سبب پایین آمدن کیفیت آموزشی اردکان شده گفت: این کمبودها قطعا ضربه سنگینی به وضعیت آموزشی شهرستان وارد می‌کند.

دشتی یکی از مشکلات دیگر شهرستان اردکان را مسیر چوپانان اردکان دانست و گفت: با توجه به اینکه حدود 40 کیلومتر این مسیر هنوز دوبانده نشده، تصادفات زیادی به وجود آمده است.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: این چنین جلساتی برای کل استان حکم راهگشا دارد و می‌تواند تجربه‌ها و مشکلات هر شهرستان را به اطلاع نمایندگان برساند و استمرار آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه بیرونی به شهرستان اردکان نگاه توسعه یافتگی و پیشرفت صنعتی یا به عبارت دیگر شهرستانی موفق به حساب می آید که البته در حوزه های صنعت و معدن پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود این شهرستان به دلیل همین توسعه یافتگی با مشکلاتی روبرو است که می‌تواند زمینه وجود مشکلات فراوانی را به وجود آورد.

صباغیان خاطرنشان کرد: اگر سند آمایش سرزمینی اجرایی شود بسیاری از مشکلاتی که در نقاط مخلتف استان و کشور مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که جلوی این مشکلات هم به وسیله اجرای سند آمایش سرزمینی گرفته نشود قطعا در آینده با مشکل بسیار زیادی روبرو می شویم.

وی خاطرنشان کرد: بحث یک درصد معادن هم در سند ششم توسعه دیده شد و مانور زیادی روی آن صورت گرفت ولی هیچ اقدامی در ارتباط با آن انجام نشد اما همیشه منت کارخانه‌ها و معادن روی سر شهرستان‌ها بود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه هفتم توسعه این موضوع را می‌توان مجددا دید و ابزارهای کاربردی برای اجرایی شدن کامل آن دیده شود.

صباغیان خاطرنشان کرد: تجمیع عوارض معادن هم با وجودی که برای برخی نقاط مشکل‌ساز شده اما برای مناطق محروم مزایای بسیار خوبی داشته و صرفا اگر شاخص‌های این طرح با اصلاحاتی روبرو شود قطعا مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان یزد محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد دشتی نماینده اردکان صباغیان نماینده بافق استان یزد خبرگزاری فارس فروش معادن نمایندگان استان یزد نماینده مردم بافق شهرستان اردکان رئیس کمیسیون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی _ اخبار مربوط به تصویب یک قانون مالیاتی حالا مردم را نگران کرده است. قانونی که به مالیات بر عایدی سرمایه معروف است و مجلسی‌ها به آن طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی می‌گویند.

گزارش را اینجا ببینید

ماجرایش این است که از این به بعد خرید و فروش ملک، طلا، خودرو و ارز، مالیات برمی‌دارد، البته شرط و شروط‌هایی هم دارد. اگر ملکی بخرید و در کمتر از یک سال بفروشید، 60 درصد از سودی که به دست می‌آورید را باید مالیات بدهید. بعد از دو سال، 40 درصد، بعد از سه سال 20 درصد و بیشتر از 5 سال، باید5 درصد مالیات بدهید. وقتی خودرو، طلا و ارز می‌خرید، اگر زیر یک سال بفروشید باید 30 درصد سودتان را به دولت بدهید. یک تا دو سال بعد 20 درصد و بعد دو سال هم 10 درصد. 

حالا چند روز است طلافروشان تبریز و تهران اعتصاب کرده‌اند. گفته شده با تصویب طرح مالیات بر عایدی، طلافروشان باید برای دارایی‌های طلای بالای 150 گرمشان مالیات بدهند و فاکتورهایشان را به طور مرتب در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند. البته ارث، جهیزیه، مهریه، طلا تا 200 گرم و ارز تا 2400 دلار برای مردم عادی از مالیات معاف است. اگر هم نیتتان از خرید و فروش کسب سود نباشد، مالیات به شما تعلق نمی‌گیرد. مثلا اگر بخواهید خانه بزرگتر بخرید، لازم نیست مالیات بدهید. اما حالا کارشناسان شک دارند که بتوان این طرح را اجرا کرد.

چون هنوز مشخص نیست افرادی که باید این مالیات را بدهند چطور شناسایی می‌شوند. اگر فردی چندمین خانه‌اش را بخرد اما قصد فروش نداشته باشد، مشمول مالیات نمی‌شود، اما اگر فرد مجبور به فروش شد، از کجا مشخص می‌شود که نیتش چه بوده؟ هنوز جزییات دقیقی مشخص نیست. همین است که مردم را نگران می‌کند. کسی که برای پس انداز، ماهانه بخشی از حقوق خود را طلا یا ارز می‌خرد تا سال بعد بتواند هزینه گران شدن رهن خانه‌اش را بدهد، آیا می‌تواند با اطمینان، نگران از دست رفتن سودش نباشد؟  این طرح ممکن است دردسرهای دیگری هم درست کند.

این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم