Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با ضریب تأثیر ۴ پذیرفته و در نشریه Scientific Reports منتشر شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله ISI محمدرضا پورکریمی، عضو هیئت علمی رشته فیزیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با عنوان «Multipartite uncertainty relation with quantum memory» در نشریه Scientific Reports از گروه انتشارات Nature با ضریب تأثیر ۴ پذیرفته و در شماره ۲ جولای ۲۰۲۱ این نشریه معتبر بین‌المللی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورکریمی در تشریح موضوع این مقاله اظهارداشت: در این مقاله برای اولین بار، یک رابطه‌ی عدم قطعیت جدید برای سیستم‌های چند ذره‌ای در حضور حافظه کوانتومی معرفی شده است. این رابطه جدید می‌تواند نقش اساسی و مهمی در نظریه‌ی اطلاعات کوانتومی ایفا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین در این خصوص گفت: رابطه عدم قطعیت یک رابطه بنیادی در فیزیک کوانتمی است که توسط هایزنبرگ ارائه شد. براساس این رابطه، نمی‌توان مکان و تکانه یک ذره را همزمان با دقت دلخواه اندازه‌گیری کرد. پس از آن، روابط مختلفی برای عدم قطعیت اندازه‌گیری یک ذره معرفی شد. همچنین، در سال‌های اخیر روابط متعددی برای عدم قطعیت اندازه‌گیری دو و سه ذره توسط برخی محققین ارائه شده است.

همچنین مجله Scientific Reports از انتشارات Nature، در پنج سال اخیر با ضریب تأثیر ۴ تا ۵.۵، در رسته مقالات Q ۱ در پایگاه‌های استنادی JCR و SJR قرار دارد و علاقمندان جهت دسترسی به این مقاله می‌توانند به آدرس الکترونیکی www.nature.com/articles/s۴۱۵۹۸-۰۲۱-۹۳۰۴۴-۸ مراجعه کنند.

در همین راستا، غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی پیامی ضمن تبریک این موفقیت و تقدیر از دستاورد علمی پورکریمی، ابراز امیدواری نمود موفقیت‌های علمی ایشان و سایر همکاران تداوم یافته و زمینه دانشی هرچه مناسب‌تری را برای ارتقای دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ارائه خدمات علمی و پژوهشی بهتر به دانشجویان این دانشگاه فراهم آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سلمان فارسی کازرون نشریه Scientific Reports وزارت علوم دانشگاه سلمان فارسی کازرون عضو هیئت علمی عدم قطعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد