Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  شهلا عموری با اشاره به دیدار اخیر خود با رایزن بازرگانی ایران در بغداد اظهارداشت: شرایط دشوار و محدودیت‌های شدید تجار ایرانی برای اخذ روادید از محوری‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

وی ادامه‌داد: در زمان حاضر بخش قابل توجهی از فعالیت تجار ایرانی در بازار عراق متمرکز شده است اما با این وجود به واسطه شرایط کرونایی، امکان تردد بازرگانان کشورمان به عراق با دشواری‌های متعددی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به توافق صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق برای تسهیل در صدور روادید (ابتدای سال ۱۳۹۸) بیان داشت: برابر با اعلام رایزن بازرگانی ایران در بغداد، در آخرین سفر رییس جمهوری ایران به عراق در سال ۱۳۹۸ برای تسهیل در صدور روادید به‎‌ویژه برای تجار و بازرگانان توافق خوبی صورت گرفته بود.

عموری با اشاره به اینکه این توافق در زمان حاضر اجرایی نشده‌ گفت: یکی از مهمترین دلایل تداوم نداشتن اجرای این توافقات، شیوع کرونا محسوب می‌شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه سفر تجار ایرانی به کشور عراق برای پیگیری مطالبات خود از طرف تجاری خود و همچنین بازاریابی بهتر برای صادرات کالاهای تولیدی کشور نیازمند تسهیل صدور روادید است گفت: انتظار می‌رود با پیگیری که سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزن بازرگانی ایران در بغداد در دستور کار قرار می‌دهد، روند تردد تجار به کشور عراق از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اکثر روادیدهایی که هم‌اکنون از سوی کشور عراق صادر می‌شود زیارتی است گفت: این درحالی است که اولویت صدور روادید برای ورود به این کشور، انجام سفرهوایی است.

عموری با اشاره به مجاورت خوزستان با استانهای بصره و میسان عراق یادآورشد: باتوجه به مسافت کوتاه خوزستان با این استان ها در کشور عراق، پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، امکان صدور روادید و اعزام تجار ایرانی از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق به عنوان یک اولویت پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق به همراه جمعی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی در نشستی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد در خردادماه امسال حجم مبادلات ایران و عراق را حدود ۶ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در صورت رفع موانع این حجم از مبادلات می تواند تا ۲۰ میلیارد دلار و حتی بیشتر افزایش یابد.

در این نشست اخذ روادید به عنوان مهمترین چالش برای تجار مطرح شد.

پربیننده ترین ورود بیسکویت های یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به ایران اسنوا در فهرست برندگان Reddot ۲۰۲۱ سقف واردات پوشاک همراه مسافر اعلام شد ترخیص کانتینرهای لوازم خانگی بوش منتفی شد رشد منفی صادرات محصولات کشاورزی / هند مشتری اول پسته ایران شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجار ایران در بغداد تجار ایرانی صدور روادید کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، دوشنبه۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

فریدالدین نصریف، سفیر کشور ازبکستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از هیئت‌های ایرانی در این همایش، گفت: سال گذشته رویداد دیدار علمی رئیس جمهور ایران از تاشکند انجام شد. 

 نصریف درباره دیدار ها و فعالیت های بازرگانی و علمی دو کشور توضیح داد: تبادلات کالا بین دو کشور  ایران و ازبکستان، در سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است. 

وی ادامه داد: برای سال آینده به دنبال افزایش این مبلغ به میران ۱ میلیارد دلار هستیم.

سفیر کشور ازبکستان یادآوردشد: برای رسیدن به چنین هدف بزرگی  در فضای اقتصادی و بازار فناورانه دو کشور، همکاری تمام کشورهای دخیل بسیار مهم است. 

نصریف با اشاره به بازدید وزیر صمت وقت ایران از جمهوری تاشکند در سال گذشته، گفت: در بازدید وزیر صمت از  کشور ازبکستان، هیئتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبک در این رویداد حاضر شدند و سرمایه گذاری و صادرات بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دو‌کشور ایران و ازبکستان از دستاوردهای فناورانه یکدیگر، بیش از ۵۰ کشور دانش بنیان ازبکستانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کردند. 

نصریف به نماینده‌های کشور ازبکستان که در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴، حضور یافتند، استره کرد و گفت: معاون وزیر سازمان انرژی اتمی ازبکستان، معاون اتاق بازرگانی این کشور در ایران اکسپوی امسال حضور دارند.

سفیر کشور ازبکستان در ادامه به حضور نمایندگان ایرانی در رویدادهای علمی ازبکستان اشاره کرد و‌گفت: در جریان نشست تاشکند، سید رسول  موسوی، نماینده وزارت خارجه ایران به‌عنوان نماینده ایران حضور خواهد داشت.

سفیر کشور ازبکستان در ‌پایان، از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی درخواست حضور و شرکت در رویداد علمی و اقتصادی پیش‌روی کشور ازبکستان را اعلام کرد و ادامه داد: در‌منطقه خوارزم ازبکستان، فضایی مناسب  برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی تدارک دیده شده است تا بتوانند پروژه‌های خود را در این منطقه شروع و به مرحله تجاری‌سازی برسانند. 

اتاق‌های مشترک بازرگانی برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر

در ‌قسمت‌ بعدی این رویداد بین‌المللی، موسی آقایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در باره مهم‌ترین وظایف اتاق های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای دیگر گفت: بسترسازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازارهای جهانی، از جمله مهم‌ترین کارکردهای اتاق‌های بازرگانی مشترک است. 
وی افزود: در‌همین جهت به دنبال ایجاد این فرصت  مناسب در آسیای میانه با همکاری کشور ازبکستان و دانشگاه تربیت مدرس بوده‌ایم.

آقایی، به دستاوردهای تجاری میان دو کشور ایران و ازبکستان، اشاره کرد و گفت:  تاکنون ۸۵میلیارد دلار دستاورد روابط تجاری کارساز با ازبکستان شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محورهای تخصصی که در جلسات B2B همایش بین‌المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان، قطعات صنعتی، تولید لبنیات، مواد شیمیایی و پتروشیمی، نفت ‌و گاز، دارویی، بهداشتی و الکترونیک ، از جمله حوزه‌های مورد بحث در این جلسات بودند. 

همچنین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبکستانی از‌جمله مناطق بخارا، تاشکند و خوارزم در این همایش بین‌المللی حضور پیدا کردند. 
علاوه‌براین، براساس اعلام کارگزران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس، تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از ایران به کشور ازبکستان، داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند