Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس توان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روند افزایشی شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در محمودآباد را هم بسیار نگران کننده توصیف کرد و افزود: این روند سبب شد در کمتر از یک هفته شهرستان محمودآباد دو بار تغییر رنگ بدهد و به وضعیت قرمز کرونایی وارد شود.

وی تعداد بیماران بستری محمودآباد را در حال حاضر حدود ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت : این افراد در بیمارستان شهدای محمودآباد و بیمارستان های شهرهای اطراف بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا همه افراد جامعه را درگیر می کند ، گفت : در افراد بستری حتی کودکان نیز دیده می شود که بیانگر مصون نبودن هیچ گروه سنی از آلودگی به این ویروس است.

وی با اعلام این که در حال حاضر تمامی روستاهای شهرستان محمودآباد هم با کرونا درگیر هستند ، افزود : هیچ کس در شهرستان مصونیت ندارد مگر این که رعایت کند.

توان گفت : اگر مردم  پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شرایط قرمز تداوم خواهد داشت و با توجه به ظرفیت محدود بیمارستان محمودآباد شرایط برای کادر درمان سخت می شود.

شهرستان یکصد هزار نفری محمودآباد با دو بخش  محمودآباد و سرخ رود و همچنین ۸۴ روستا تنها یک بیمارستان دارد که ظرفیت آن ۵۰ تخت خواب است.

حضور انبوه در سواحل 

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد رعایت پروتکل های بهداشتی را در سطح این شهرستان بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت : متاسفانه عادی انگاری های اخیر از جمله حضور در سواحل و تجمعات تبلیغات انتخاباتی سبب ایجاد وضعیت قرمز در محمودآباد شده است.

وی از حضور مسافران و مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در ساحل انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ازدحام جمعیت در سواحل یکی از علت های مهم قرمز شدن شهرستان است.

توان حضور حجم بالای مسافران در شهرستان محمودآباد،حضور شهروندان در اجتماعات پرخطر از جمله نشست های انتخاباتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات عروسی را یکی ازعمده ترین علت های قرمز شدن شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از این وضعیت قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد.

وی همچنین گفت : طبق جلسه ای که در فرماندار برگزار شد از دیروز یکشنبه محدودیت های مربوط به شرایط قرمز از جمله تعطیلی صنوف سطح دو و سه و  چهار در تمام ساعت شبانه روز و همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اعمال شد.

محمود آباد یکی از شهرهای ساحلی و مسافرپذیر مازندران است که در ایام تعطیلات و تابستان جمعیت  شناور آن بیش از دو برابر افزایش می یابد. این شهرستان در تاریخ هشتم تیر ماه از وضعیت زرد کرونایی به وضعیت نارنجی درآمد و پس از آن در کمتر از ۷۲ ساعت در ۱۱ تیر ماه شرایط کرونایی آن قرمز به معنای بسیار پرخطر تغییر کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محمودآباد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محمودآباد پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند