Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:26:22 GMT

مراکش واکسن «سینوفارم» چین را تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۰۸۱۷

مراکش واکسن «سینوفارم» چین را تولید می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی «MAP» در مراکش روز دوشنبه گزارش داد، شرکت دارویی «Sothema» به زودی تولید ماهانه ۵ میلیون دز  از واکسن سینوفارم چین را در کشور آفریقای شمالی آغاز می‌کند.

این اعلامیه در مراسمی به ریاست محمد ششم، پادشاه کنونی مراکش اعلام شد که طی آن دولت مراکش، سینوفارم و سوتما که نام رسمی آنها «Société Thérapeutique Marocaine» است، همچنین معاملات تولید این واکسن را در مراکش منعقد کرد که حدود ۳۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان رویداد، دولت مراکش همچنین توافق نامه‌ای برای ایجاد کارخانه‌ای در مراکش برای تولید واکسن‌های مهم دیگر امضا کرد.

 سازمان جهانی بهداشت  حدود دو ماه پیش، مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوفارم ساخت چین برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ را صادر کرد.

مراکش  که در ماه ژانویه کمپین  (بهمن ماه) واکسیناسیون کووید ۱۹ را آغاز کرد ، تعداد بیشتری از افراد را در برابر ویروس نسبت به سایر کشورهای آفریقایی تلقیح کرده است. براساس داده‌های موجود، تا ۵ ژوئیه (روز گذشته)  ۱۹.۲۳ میلیون دز واکسن  سینوفارم و آسترازنکا در این کشور تزریق شده است.

این کشور تاکنون ۲۰.۴ میلیون دز  واکسن دریافت کرده و قصد دارد کلیه افراد بالای ۱۷ سال را تلقیح کند. مراکش ۵۳۴ هزار عفونت کووید ۱۹ و ۹ هزار و ۳۱۹ مرگ ناشی از ویروس را ثبت کرده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن مراکش سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور