Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل بهزیستی استان البرز در نشست آموزشی دستورالعمل های مسکن در این اداره کل گفت : بهزیستی استان البرز همان گونه که در راه اندازی مراکز مثبت زندگی پیشگام بوده، تلاش کرده تا در سپردن فعالیت های تخصصی به این مراکز نیز پیشگام باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان البرز ، اسدالله حیدری در این نشست که با حضور کارشناسان مراکز مثبت زندگی و مسکن این اداره کل در برگزار شد، اظهار کرد : مراکز مثبت زندگی که به تازگی آغاز به فعالیت کرده اند در حال حاضر با چالش درآمد مواجه هستند و درآمدشان به اندازه هزینه کرد آنها نیست و علت این امر را می توان در این موضوع دید که هنوز فعالیت این مراکز تکمیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری بیان کرد: مقرر شده تمامی فعالیت های سطح یک بهزیستی به این مراکز واگذار شود تا درآمدزایی داشته باشند ،هرچند بهزیستی استان البرز همان گونه که در راه اندازی این مراکز پیشگام بوده است ، تلاش کرده در سپردن فعالیت های تخصصی به این مراکز نیز پیشگام باشد و تنها استانی است که بخش عمده ای از فعالیت های تخصصی خود را به مراکز مثبت زندگی واگذار کرده است.
مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص فعالیت های تخصصی واگذار شده بهزیستی البرز به مراکز مثبت زندگی گفت : طرح آمبلیوپی به این مراکز سپرده شده و در حال حاضر 29 مرکز مثبت زندگی در این زمینه فعالیت می کنند و دلیل این موضوع ایجاد درآمد برای این مراکز است که راه اندازی این مراکز توجیه اقتصادی داشته باشد لذا با وجود توجیه اقتصادی بهره وری افزایش می یابد و در چرخه کار این افزایش درآمد منجر به افزایش سطح رضایتمندی مددجویان، رسیدگی بیشتر به کارمندان و بهبود عملکرد و فعالیت ها خواهد شد.
حیدری تصریح کرد: در حال حاضر 8 مرکز از مراکز مثبت زندگی در بخش پیشگیری از آسیب فعال هستند که اموری مانند پیشگیری از خشونت خانگی، آموزش جنسی برای زنان و دختران، آموزش پیش از ازدواج و پس از آن، آموزش استحکام خانواده و بهبود روابط خانواده از فعالیت هایی است که به این مراکز سپرده ایم که تمامی این موضوعات فعالیت تخصصی بهزیستی است.
مراکز مثبت زندگی نقش بسزایی در امید آفرینی برای جامعه هدف بهزیستی دارند مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : مراکز مثبت زندگی نقش بسزایی در امید آفرینی برای جامعه هدف دارند و انتظار میرود با نگاه مددکارانه آموزش هایی که در این امر دیده اند را اعمال نمایند و با مبنای کار قرار دادن دستورالعمل ها و پرهیز از اعمال سلیقه شخصی و فراگیری کامل و دقیق دستورالعمل ها فعالیت نمایند، چرا که قرار است مراکز مثبت زندگی به جای ادارات بهزیستی انجام وظیفه نمایند و بهزیستی صرفا بحث نظارت و سیاست گذاری را عهده دار خواهد بود.
وی گفت : این امر ایجاب میکند بر دستورالعمل ها واقف و مسلط باشند و با توجه به اینکه یکی از نیازهایی که غالباً صاحبان امتیاز مراکز مثبت زندگی اعلام می کنند بحث آموزش پرسنل است لازم است تلاش کارمندان بر این باشد که بر اساس دستورالعمل های موجود خود را به دانش روز تجهیز نمایند.
مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: موضوع با اهمیت دیگر، بحث اشتغال مددجویان است که در زمره فعالیت های این مراکز قرار دارد و نظر به این که در سال گذشته بهزیستی البرز توانست قریب به 80 درصد اعتبارات را جذب نماید و طبق بند ب تبصره 16 در سال جاری 106 میلیارد تومان در بحث اشتغال برای جامعه هدف ابلاغ شده که امیدواریم تخصیص هم به همین میزان باشد که بتوانیم برای جامعه هدف ایجاد اشتغال نماییم.
وی گفت: مراکز مثبت زندگی به علت محله محور بودن برای جامعه هدف بهزیستی حائز اهمیت هستند چرا که مددجویان مبالغ زیادی باید هزینه کنند تا به ادارات مراجعه نمایند و این حذف می شود و این یکی از مزایای مراکز مثبت زندگی است که در زیست بوم اعضای جامعه هدف مستقر هستند تا دسترسی را تسهیل نموده و هزینه ها را کاهش دهند و از سوی دیگر با توجه به محدود بودن تعداد پرونده های تحت اختیار پاسخگویی مددکاران مناسب تر خواهد بود.
حیدری در خصوص مسکن جامعه هدف بهزیستی گفت: تأثیر بسزای مسکن در زندگی افراد و اهمیت آن در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی برهمگان آشکار است و یکی از اهداف برجسته سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی مددجویانش می باشد.
وی افزود : مهمترین رکن توانمندسازی خصوصاً در کلانشهرها که بخش عمده ای از کسری درآمد محدود طبقه فرودست جامعه را به خود اختصاص می دهد، موضوع مسکن است و از آنجا که در این روزها شیوع بیماری کرونا موجب تشدید چالش های اقتصادی شده و فقر گستره جامعه هدف بهزیستی و سایر اقشار کم درآمد جامعه را به دنبال داشته است تعداد زیادی از مراجعین هر روزه به دلیل موضوعات مربوط به مسکن به بهزیستی مراجعه می کنند.
وی گفت : نظر به این که دفتر مسکن یکی از دفاتر پر چالش حوزه مشارکت های مردمی است و فعالیت هایی که در آن انجام میشود بسیار ارزشمند است.
حیدری اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش و همّت شبانه روزی معاون مشارکت های بهزیستی استان و کارشناسان ستاد و شهرستان تلاش بسیاری در زمینه ساماندهی به وضعیت مسکن مددجویان البرزی صورت گرفته است.
حیدری افزود: بحث مسکن برای بهزیستی حائز اهمیت ویژه ای است و موضوع رعایت عدالت در امر واگذاری مسکن بسیار حیاتی است کما اینکه انتظار میرود حق خانواده ای که 4 تا 5 عضو معلول دارد با واگذاری به خانواده ای که یک عضو معلول دارد تضییع نشود و در این امر لازم می دانم همکارانم نظارت دقیقی داشته باشند که عدالت رعایت شود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
15 تیر 1400 09:39
اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 241,483
اجتماعی
کلیدواژه ها: پیشگامی بهزیستی استان البرز در واگذاری فعالیت های تخصصی,مراکز مثبت زندگی,مسکن مددجویان
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهزیستی استان البرز جامعه هدف بهزیستی مراکز مثبت زندگی فعالیت های تخصصی مدیرکل بهزیستی برای جامعه هدف دستورالعمل ها حال حاضر فعالیت ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود

 آیین تجلیل از استادان، مدرسان و گروه های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور و دیگر فرماندهان برگزار شد.

سردار محمدحسین حمیدی، معاون تربیت و آموزش فراجا با اشاره اقدامات تحولی برای پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت گفت: بازنگری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی رده ها با رویکرد مهارت محوری و عملیاتی، تبدیل دوره های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره های تخصصی مبتنی بر شغل و واکاوی و تحلیل عملیات های انتظامی با استفاده از خبرگان در مراکز اجرایی آموزش که در مسیر اجرا هستند.

حمیدی افزود: برنامه ریزی تحولی در فرآیند و محتوای دوره عالی با هدف تربیت سرمایه های راهبردی از جمله اقداماتی است که مستقیم با گروهای حامی این حوزه را هم بازنگری کنیم.

وی افزود: ارکان تربیت در آموزش فراجا به این شکل است که مربی همه کارکنان هستند، و در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می کنیم که در راستای بازنگری و به روز شدن آن ها اقداماتی صورت گرفته است.

حمیدی با اشاره به آمار گروه های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و ۸ دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: همچنین ۲۷۷ هیات علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر ۷هزار و۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی گفت: پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری