Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر انجیدنی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخت‌های بیمارستانی عادی و ویژه به تعداد کافی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است و برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی از امکانات تمامی بیمارستانهای خصوصی نیز برای بستری این بیماران کمک گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را یک هزار و ۵۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که حدود ۱۸۰  نفر آنان در بخشهای مراقبتهای ویژه می‌باشند.
وی با بیان اینکه سویه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا از انواع دیگر این ویروس خطرناک‌تر و دارای سرعت انتشار بیشتری است افزود: بیش از ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مبتلا به نوع هندی این ویروس هستند و این امر نشان دهنده مواجهه با موج پنجم شیوع کرونا با سویه هندی آن است.
دکتر انجیدنی ادامه داد: استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور با شرایط حاد کرونایی و وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا روبرو هستند و با توجه به نزدیک بودن این استان‌ها به خراسان رضوی و ترددهای بین استانی ممکن است شرایط و وضعیت این استان نیز تغییر کند.
وی گفت: پس از موج چهارم شیوع کرونا، مشهد همچنان در وضعیت نارنجی باقی ماند و در حالی که انتظار می‌رفت تعداد مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کرونا به سرعت کاهش یابد این امر اتفاق نیفتاده و در صورت ادامه روند افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان این کلانشهر دوباره با وضعیت قرمز مواجه خواهد شد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر نقش مهم و اساسی مردم در کنترل ویروس کرونا و پیشگیری از بروز شرایط بحرانی از طریق رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۴۳ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۹۴۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۸۷۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید کمال سادات در خصوص نشست فوق العاده کمیته امنیتی برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعضای کمیته امنیتی و متولیان برگزاری نمایشگاه برگزار شد، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی لازم پیرامون برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز و تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم بین مجموعه فرهنگی مصلا، کمیته اجرایی نمایشگاه و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ صبح تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود، افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم امنیتی در خصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها گفت: مقرر شد که طرح ترافیکی پیرامون محل برگزاری نمایشگاه توسط مجموعه «فاتب» به مرحله اجرا گذاشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند