Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: هفت روز از اعلام وضعیت قرمز کرونا در مهران در جنوب استان ایلام می‌گذرد، اما عده‌ای بدون توجه به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا به کار خود ادامه می‌دهند.

شهرستان مهران همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، با افزایش آمار و شناسایی مبتلایان جدید و تعداد بالای بستری‌ها در بیمارستان امام حسین (ع) این شهر عوامل درمانی با تلاش شبانه روزی در حال مداوا و رسیدگی به بیماران کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها آمار مبتلایان به کرونا در مهران روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

روند صعودی در ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در مهران

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی بود که بیمارستان امام حسین شهرستان مهران هیچ گونه بیمار کرونایی بستری نداشت، اما متاسفانه مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و هم اکنون آمار بستری‌ها افزایش یافته است.

ایرج محمودی: در حال حاضر با شیب ملایمی در حال افزایش بیماران کرونایی هستیم، انتظار ما از مردم این بود که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای تیرماه روند صعودی در ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان ادامه دارد و شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

بهروز سهرابیان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۹ نفر مبتلا به کرونا در سطح شهرستان بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی ثبت شده است.

فرماندار مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه چند روزی است این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته، اعمال محدودیت‌ها در شهرستان افزایش یافته است.

وی افزود: اعمال محدودیت‌ها بر اساس گروه‌های شغلی دو، سه، چهار از امروز به شدت اعمال و فعالیت این گروه‌ها تعطیل است.

آمار بستری‌های کرونا در ایلام ۳ رقمی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تصور بر این بود که با پایان پیک چهارم وضعیت بهتر می‌شود اما در حال حاضر کشور وارد پیک پنجم کرونا شده‌است.

جمیل صادقی فر افزود: بعد از یک ماه که عدد بستری‌های کرونا در استان ایلام روی ۶۰ یا ۷۰ بیمار بود، متاسفانه هم اکنون آمار بستری‌های کرونا در استان سه رقمی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: هم اکنون ۱۱۱ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که عدد بالایی است، با این وضعیت در انتهای هفته در اعلام جدید رنگ بندی ها احتمالاً شهرستان ایلام و چند شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس مقدار واکسنی که وارد استان می‌شود، گروه‌های پرخطر واکسینه می‌شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز اصلی استان است

صادقی فر اضافه کرد: مردم بدانند که کرونای هندی موسوم به دلتا به چند دلیل بسیار خطرناک است، یکی اینکه قدرت انتقال و سرایت آن حداقل ۶۰ درصد بیشتر از کرونای انگلیسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نکته دوم اینکه هر جایی تجمع است شک نکنید یعنی با آغوش باز به سمت این ویروس رفتیم.

وی گفت: علائم این بیماری برخلاف گونه‌های قبلی بسیار ساده و شبیه سرماخوردگی معمولی است، با آبریزش و تب شروع می‌شود بعد از ۴۸ ساعت ریه را درگیر می‌کند.

صادقی فر اضافه کرد: انتظاری که از مردم استان داریم اینکه حتماً خارج از خانه از ماسک استفاده کنند، افراد پرخطر تا جایی که می‌توانند از منازل خارج نشوند.

وی گفت: مردم به تجمعات به هیچ وجه ورود نکنند و افرادی که علامت دارند حتماً بنا را بر کرونا بگذارند و ضمن اینکه خود را قرنطینه می‌کنند سریع‌تر دنبال مراقبت‌های بهداشتی باشند تا این بیماری به بقیه جامعه منتقل نشود.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم کاهش یافت

معاون استاندار ایلام نیز دیروز در جلسه ستاد عملیاتی کرونا در ایلام یادآور شد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و به تناسب نیز شیوع بیماری و میزان بستری‌های کرونا بسرعت در حال افزایش است، چنانچه این روند ادامه داشته باشد، علاوه بر مهران سایر شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در آن صورت کنترل بیماری بسیار سخت خواهد بود.

الیاس فتاحی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی مرکز قرنطینه مرز مهران نیز گفت: طی تماس تلفنی با فرماندار مهران این مرکز مهیا شده و پذیرای افرادیکه تست کرونای آنان مثبت اعلام شده خواهد بود.

وی گفت: فرمانداران، بخشداران، دهیاران در هر منطقه از برگزاری اجتماعات، گردهمایی‌ها، مراسمات عزا و عروسی ممانعت و از طریق فضای مجازی خطرات کرونا را به مردم اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5251601

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران شیوع کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان ایلام انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل مجلس شورای اسلامی اراک اقامه نماز جمعه گفتگو با خبرنگار مهر اظهار پروتکل های بهداشتی بستری های کرونا وضعیت قرمز کرونا وضعیت قرمز آمار بستری ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند