Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بری الکساندر براون فیلمساز و تدوینگر سرشناسی که از سابقه همکاری طولانی‌ مدتی با اسپایک لی برخوردار است امسال ۲ جایزه دستاورد در جشنواره کن دریافت می‌کند.

این در حالی است که لی امسال به عنوان رییس هیات داوران جشنواره کن حضور دارد.

سازمان ابتکار جهانی صلح AFI از براون و مجمع جهانی بهتر از براون و لی به عنوان پیشگامانی برجسته برای کارهایی که در طول دوران حرفه‌ای خود انجام داده‌اند و در خلال فیلم‌هایشان بر ترویج فراگیری، تنوع و عدالت اجتماعی تمرکز کرده‌اند، قدردانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فیلم درام «پسر جنوب» ساخته براون که با تمرکز بر مسایل نژادی ساخته شده در جشنواره امسال به نمایش درمی‌آید.

جوایز لی و براون در جشن مجمع جهانی بهتر در ۱۲ جولای به آنها اهدا می‌شود. براون علاوه بر آن جایزه «دربرگیری» را از ابتکار جهانی صلح AFI دریافت می‌کند که ۱۳ جولای در مراسمی ویژه به وی اهدا می‌شود. امسال نهمین سالی است که این جایزه در کن اهدا می‌شود.

براون در این باره گفت: اینکه می‌بینم آثارم مورد توجه قرار می‌گیرد و از چنین سازمان و نهادی که کارهای مهمی برای صلح جهانی انجام داده تجلیل می‌شود، برایم بسیار معنادار است.

این کارگردان بریتانیایی که در آمریکا بزرگ شده تدوینگر فیلم‌های کلاسیک لی از جمله «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ایکس»، «کروکلین»، «بازی را برد»، «ساعت بیست و پنجم» و «مرد نفوذی» بود. وی با ساخت اولین فیلمش «جنگ در خانه» در سال ۱۹۷۹ نامزدی اسکار را کسب کرد.

فیلم «بلک‌ک‌کلنزمن» اسپایک لی که سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در جشنواره کن رونمایی شد جایزه گرند ژوری کن را به دست آورد و ۵ نامزدی اسکار کسب کرد که شامل بهترین فیلم و بهترین تدوین هم می‌شد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برد.

«پسر جنوب» برمبنای زندگینامه خود نوشت باب زلنر ساخته شده و سال پیش در جشنواره فیلم سیاه آمریکا به نمایش درآمد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن، از امروز ۶ جولای برابر با ۱۵ تیر ماه کارش را شروع می‌کند.

کد خبر 5251625

منبع: مهر

کلیدواژه: اسپایک لی کارگردان سینما جشنواره فیلم کن فیلم کوتاه جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران تئاتر ایران ویروس کرونا فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان رادیو آلبوم موسیقی انیمیشن جشنواره فیلم کوتاه تهران شبکه دو سیما برنامه تلویزیونی تئاتر شهر هنرهای تجسمی جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید

امتداد -دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی دوشنبه 17 اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ۱۰ جایزه یک میلیارد تومانی ویژه دارندگان دستگاه های کارتخوان ملی و ۹۵ جایزه ۱۰میلیون تومانی ویژه دارندگان کارت های بانکی در جستجوی نفرات خوش شانس جشنواره پذیرنده ملی خواهند بود.  

پذیرندگان ملی و دارندگان کارت های بانکی می توانند شانس خود را برای بدست آوردن جوایز جشنواره پذیرنده ملی محک بزنند شاید در مرحله بعدی جایزه از آن شما شد . 

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه  ساعت۱۰ صبح در مراسم قرعه کشی دومین مرحله جوایز پذیرنده ملی به صورت زنده از طریق صفحه رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سداد منتظر شما هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان