Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر شهاب‌الدین مشایی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بیمارستان بوعلی زاهدان نخستین بیمارستان عفونی سیستان و بلوچستان است که سال ۱۳۳۸ در زاهدان ساخته و در چندین مرحله نیز بازسازی شده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان در بدو ورود به بحران کرونا ۸۵ تخت داشت که ۱۶ تخت در اورژانس و سرپایی و ۶۹ تخت در بخش‌های مردان، زنان، آی سی یو و ایزوله تنفسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس بیمارستان بوعلی زاهدان افزود: ضریب اشغال تخت‌های ما قبل از بحران کرونا در سیستان و بلوچستان به ندرت به ۵۰ می‌رسید.

وی ادامه داد: بحران‌های زیادی را در بیمارستان بوعلی تجربه کردیم اما در سال ۹۸ متاسفانه پاندمی کرونا ایجاد و وارد جمعیت انسانی شد و سیستم ایمنی انسان برای آن مقاومتی نداشت و شوک اساسی به تمام دنیا وارد و همه افراد را درگیر کرد و مرگ و میر در کشورهای مختلف جهان بر اثر این ویروس شدت گرفت. 
دکتر مشایی بیان کرد: در مدت کرونا تجربیاتی را به دست آوردیم، تجربیاتی که کامل نشده سوش بیماری تغییر می‌کند هر یک میلیارد تکثیری که ایجاد می‌شود موتاسیون ایجاد و یک تعدادی از این موتاسیون‌ها ویروس را مقاوم‌تر می‌کند ابتدا ویروس چینی به انگلیسی تبدیل شد و سپس این ویروس دلتا شناسایی شد که ویروس هندی است.

وی اظهارداشت: این ویروس هندی چهار برابر ویروس انگلیسی انتقال پیدا می‌کند اگر در پیک‌های قبلی ۲۵۰ تست مثبت داشتیم هم‌اینک به یک‌هزار و ۳۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است.
رییس بیمارستان بوعلی زاهدان افزود: هر چقدر تعداد مبتلایان افزایش یابد آمار کسانی که نسبت به ویروس واکنش نشان می‌دهند بیشتر می‌شود حتی اگر بدخیمی ویروس افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: هرچقدر تعداد بیماران بدحال بیشتر شود سرویس‌دهی ما مشکل می‌شود به طور مثال قبل از آمدن کرونا در بیمارستان اکسیژن ساز ۳۰۰ لیتری داشتیم که برای ۸۵ تخت این بیمارستان کافی بود با شروع بحران ۳۰۰ لیتر دیگر هم اضافه شده است.

مشایی اظهارداشت: پیک‌های قبلی کرونا کادر بهداشت و درمان بیمارستان را زیاد اذیت نکرد و توانستیم با ۶۰۰ لیتر اکسیژن مسلط باشیم.

وی تاکید کرد: از ۱۵ روز پیش دستگاه اکسیژن‌ساز دیگری در بیمارستان بوعلی نیز نصب شده اگر قبل از کرونا مصرف اکسیژن ۲ لیتر برای یک بیمار بود اکنون ۶۰ لیتر برای یک بیمار نیاز داریم که اکسیژن بگیریم این حجم کار فشار سنگینی به دستگاه‌ها می‌آید.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان سیستان و بلوچستان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان محدودیت های کرونا بیمارستان بوعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور

معاون روابط عمومی اورژانس کشور جزئیات و آمار تعداد حوادث ترافیکی، فوتی‌ها و مصدومان این حوادث را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی در بازه زمانی هشتم تا چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: طی هفته گذشته ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر شده است و ۱۱۱۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۲۰۰ نفر در محل حادثه خدمات درمانی دریافت کرده، همچنین در این مدت ۶۲ نفر نیز در حوادث ترافیکی فوت کردند.

وی درباره بیشترین آمار حوادث ترافیکی در استان‌های کشور افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۲۲ حادثه و ۱۲۴ نفر مصدوم و ۹ فوتی، استان فارس با ۲۰ حادثه و ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و استان تهران با ۱۸ حادثه و ۷۹ نفر مصدوم و شش فوتی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ثبت بیشترین آمار حوادث ویژه ترافیکی قرار دارند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۲۴ نفر، فارس با ۱۰۸ نفر و خراسان رضوی با ۸۵ نفر بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی را در مدت زمان مذکور داشتند.

یکتاپرست ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۱ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۰۸ نفر و فوت دو نفر شده که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های فارس و خوزستان با ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان با ۹ نفر و تهران با شش نفر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۰۱ نفر و فوت ۲۱ نفر شده که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده، همچنین ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت‌بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۷۲ نفر و فوت چهار نفر شده که معادل شش درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور اضافه کرد: در هفته گذشته ۱۵ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۶ نفر و فوت سه نفر شده که معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست تصریح کرد: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه در هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۶۴۵ مورد حادثه ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش ۱۱ درصدی هستیم، همچنین در این مدت ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی رخ داده که افزایش ۴۸ درصدی نسبت به هفته قبل داشته است و ۴۱۲ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی داشتیم که کاهش دو درصدی نسبت به هفته قبل داشته است.

کد خبر 750808

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان