Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@07:25:54 GMT

تخریب ۵۰ کوره زغال گیری در کهریزک

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۱۸۱۵

تخریب ۵۰ کوره زغال گیری در کهریزک

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) در هفته جاری با دستور مقام قضایی در روستای دوتویه و جهان آباد بخش کهریزک این شهرستان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ زهره عبادتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت:  این کوره های به تازگی توسط گشت های مشترک بخشداری کهریزک و اداره محیط زیست شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: طرح برخورد با کوره های غیرمجاز طی ۲ ماه گذشته به شکل جدی آغاز شده که در مرحله اول ۳۰ کوره و مرحله دوم ۵۰ کوره با دستور قضایی تخریب شد.

عبادتی با بیان اینکه مالکان کوره‌های زغال سوزی ایرانی و اکثر کارگران آنها اتباع بیگانه می باشند که به صورت غیرمجاز در این منطقه شکل گرفته و فعال هستند، افزود: تعدادی از متصدیان کوره های تخریب شده نیز بازداشت و به مراجعه قضایی معرفی شدند.

این مسئول یادآور شد: کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

عبادتی با اشاره به اینکه حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می شود، خاطر نشان کرد: مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی نیز است.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان اداره محیط زیست و بخشداری کهریزک کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به ویژه کورهای زغال گیری را در دستور کار خود دارند، اضافه کرد: تخریب تمامی کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام گرفته است.

عبادتی تاکید کرد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می آورد با اقتدار انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کهریزک زغال گیری زغال گیری محیط زیست تخریب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است